Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@00:29:36 GMT

نماینده تهران در مجلس خواستار قرنطینه پایتخت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۹۲۲۷

نماینده تهران در مجلس خواستار قرنطینه پایتخت شد

در نامه محمدرضا نجفی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، خطاب به حسن روحانی، علی لاریجانی و سعید نمکی آمده است:

«با سلام و احترام

به نمایندگی از مردم محترم تهران اسلامشهر شمیرانات پردیس و ری ضمن قدردانی و دستبوسی تمامی رزمندگان گمنام سلامت: کادر‌های درمان، پزشکان، پرستاران، داروسازان، پیراپزشکان، متولیان بهداشت عمومی و بهداشت محیط و همه آنانی که برای سلامت ایران و ایرانیان جان و سلامت خود را در کف گرفته‌اند، با توجه به وخامت اوضاع لازم دیدم نکاتی صریح را به جنابعالی متذکر شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصل اول در مدریریت این بحران جهانی اطلاعات و شناسایی است، بدون نقشه ریسک و پیش بینی وضعیت مناطق در کوتاه مدت و افق ۳ ماهه، شمار مبتلایان و جانباختگان کماکان افزایش خواهد یافت و امکان برنامه‌ریزی و تقسیم منابع محدود میسر نخواهد شد. چنین نقشه و مبنایی ماحصل کار اطلاعاتی و تعیین سطح تماس مبتلایان در سه هفته اخیر و رصد مرتبطین است. ما در میانه بحرانیم و به شدت به چنین نقشه‌ای در سطح کشوری نیازمندیم.

اصل دوم نگاهی به تجربه موفق چین در قرنطینه نظامی مراکز کاملا آلوده است، تجربه عدم قرنطینه شهر قم متاسفانه آثار مهیبی بر جای گذاشت که هم اکنون گشایش بحث آن در اولویت نیست؛ اما دست کم می‌تواند درسی باشد برای موارد مشابه، همچنین باید نگاهی به رویکرد سختگیرانه هنگ کنگ در کنترل پیشرفت آلودگی داشت که با تعطیلی سه ماهه کشور و کنترل تردد از مناطق آلوده به سایر نقاط کشور عملی شد. این مهم با توجه به گستره ابتلای و تعطیلات پیش رو، در تهران نیز متاسفانه اجتناب ناپذیر می‌نماید، چه آنکه در صورت مسامحه، وقوع عواقب جبران ناپذیر دور از ذهن نیست.

اصل سوم بسیج همه امکانات برای درمان بیماران است. با توجه به محدودیت منابع، نظرات کارشناسان همه مبتنی بر درمان بیماران کم ریسک در منزل و درمان بیماران پر ریسک در مراکز درمانی مجهز است. هر دو امر پروژه‌هایی بزرگ، ملی و فرابخشی هستند که تنها مدیرانی ارشد و باتجربه از عهده اجرای آن‌ها بر خواهند آمد. تقلیل این دو نیاز ضروری به مانور‌های خیابانی و بیمارستان‌های صحرایی خود موجب پیچیده شدن و وخامت بیشتر اوضاع می‌شود.

درمانگران و حامیان اعزامی نزد بیماران قرنطینه در خانه، باید آموزش لازم را دیده و به دقت تجهیز شده باشند. همچنین ضروری است در شهر‌های پرریسک به ویژه تهران بیمارستان موقتی با تجربه ووهان و کمک همه ایرانیان داخل و خارج از کشور به سرعت تجهیز گردد. با توجه به ماهیت این پروژه بایسته است دو تیم مدیریتی مجرب و مرکب از تخصص‌های لازم ذیل ستاد مرکزی و ملی بحران تشکیل شود و تا حد زیادی استقلال عمل داشته باشد.

اصل چهارم: فراهم کردن بستر کمک‌های مردمی و داوطلبانه در داخل و خارج از کشور است. شایسته است ستاد مرکزی بستری را مهیا کند تا تیمی مرکب از محبوبترین چهره‌های ایرانی متولی این امر شوند. در پایان بر لزوم تقویت مدیریت بحران و استفاده از تمام توان موجود در داخل و خارج تاکید کرده و توفیق شما را خواستارم.

محمدرضا نجفی

نماینده مردم شریف تهران اسلامشهر شمیرانات پردیس و ری»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری پایتخت قرنطینه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد