Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن درباره اینکه فوق العاده ویژه معلمان چگونه اجرایی خواهد شد؟ اظهار کرد: در آموزش وپرورش وقتی تصمیم گرفتیم افزایش فصل دهم قانون مدیریت را اعمال کنیم می‌دانستیم که تفاوت‌های ناشی از رتبه بندی از بین می‌رود بنابراین قرار گذاشتیم تا حق معلمان تضییع نشود و کاری کنیم آن‌ها را بر روی پایه 50 درصد امتیازات قانون مدیریت بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال تنظیم جداول فوق‌العاده ویژه برای معلمان هستیم

وی افزود: برای اینکه معلمان همانند سایر دستگاه‌ها از افزایش 50 درصد امتیازات قانون مدیریت برخوردار شوند و تبعیض‌ها را برداریم فصل دهم را اجرا کردیم اما همزمان تقاضای اصلاح آیین‌نامه رتبه بندی را داشتیم.

الهیار متذکر شد: از سال 86 به بعد که قانون مدیریت خدمات کشوری عملیاتی شد تا به امروز امتیازات فصل دهم در آموزش وپرورش به 50 درصد نرسیده بود و همیشه پایین‌تر از کارکنان دولت بودند. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای آنکه بتوانیم این ظرفیت را بهبود دهیم فوق‌العاده ویژه را برای مشاغل آموزشی تعریف کردیم که دامنه‌دار و متغیر خواهد بود و بر اساس رتبه‌های حرفه‌ای لحاظ می‌شود،  هم‌اکنون در حال تهیه پیش‌نویس و تنظیم جداول آن هستیم تا به زودی در قالب نامه‌ای به سازمان اداری و استخدامی ارائه شود.

الهیار ادامه داد: فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری 9 آیتم دارد که سه آیتم آن پایه و اصلی و 5 آیتم آن تبعی هستند و یک آیتم نیز تبعی این 8 مورد است که فوق العاده ویژه است.

وی افزود: چون تمام اجزای فصل دهم به 50 درصد رسیده است، فوق‌العاده ویژه در حقوق فرهنگیان عدد قابل توجهی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تامین بار مالی فوق‌العاده ویژه گفت: هم اکنون در حال کار کردن بر روی جداول هستیم تا بدانیم برای هر معلم از چند درصد تا چند درصد می‌شود و چطور با رتبه‌های حرفه‌ای موجود آن را تناسب دهیم پس از آن پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه برای تأمین بار مالی می‌رود که اگر تصویب شود برای اخذ منابع مالی از سرجمع منابع مالی بودجه استفاده می‌کنیم.

الهیار بیان کرد: بعد از کار روی جداول، ضریب فوق‌العاده ویژه را متناسب با رتبه‌ها تعریف می‌کنیم و در نهایت پیشنهاد کلی خود را به سازمان اداری و استخدامی ارائه می‌دهیم چون آنها باید تأیید کنند که برای تأمین بار مالی نظر سازمان برنامه و بودجه را خواهند گرفت.

وی گفت:معلمان مطمئن باشند هم شخص وزیر و هم ما دنبال فوق العاده ویژه هستیم اما برای ما مهم بود که برای کارکنان آموزش و پرورش امتیازات فصل دهم کامل شود همچنین با تعریف فوق العاده ویژه می‌توانیم تفاوت‌های حرفه‌ای را برگردانیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش فوق العاده ویژه قانون مدیریت فصل دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و‌پرورش در صفحه ویراستی‌اش نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سر کلاس درس می‌روند
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • امتیاز ویژه برای دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی