Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@14:58:07 GMT

وضعیت شیوع کرونا در ایران جدی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۰۳۶۱

کریستوف هاملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران می گوید: وضعیت در ایران جدی است و کارگزاری های سازمان ملل متحد در تهیه و واردات اقلام اساسی پزشکی کمک می کنند. ناطقان: به گزارش دفتر سازمان ملل متحد در ایران، خانم اوگوچی دنیلز افزود: سازمان جهانی بهداشت ملل متحد هفته گذشته، ارزیابی جهانی خطر کوید 19 را تا حد بسیار بالا افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز آزمایش ویروس کرونای بیش از 90 هزار انسان در 58 کشور مثبت اعلام شده است. متاسفانه ایران یکی از کشورهایی است که در حال حاضر به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و سازمان ملل متحد بر اهمیت این نکته تاکید دارد که ایرانی ها تمامی محدودیت های اعمال شده به وسیله ستاد ملی مدیریت کرونا را رعایت نمایند.

کریستوف هاملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران می گوید: وضعیت در ایران جدی است و کارگزاری های سازمان ملل متحد در تهیه و واردات اقلام اساسی پزشکی کمک می کنند. جدای از آن، سازمان جهانی بهداشت کمک های فنی به مسئولان و متخصصان سلامت ارائه می دهد تا با کمک به دولت ایران در زمینه معکوس کردن روند همه گیری سریع ویروس اقدامات لازم انجام شود.

براساس این گزارش، گروهی از متخصصان این سازمان به منظور تقویت راهنمایی فنی کارکنان پزشکی و کمک به مسئولان برای توقف انتقال این ویروس، روز دوشنبه 12 اسفند وارد تهران شد.

همراه این گروه، نوبت ششم محموله پزشکی کووید 19 سازمان جهانی بهداشت، این بار به اندازه  کافی برای حمایت از 15 هزار نفر از کارکنان مراقبت های بهداشتی، زمانیکه با بیماران کرونایی سروکار دارند و کیت های پزشکی برای آزمایش 100 هزار ایرانی مشکوک به داشتن  ویروس،  به ایران انتقال یافت.

سایر کارگزاری های سازمان ملل متحد مانند صندوق کودکان ملل متحد( یونیسف) واردات وسایل حفاظتی برای متخصصانی که به ویژه با کودکان و مادران سر و کار دارند را آغاز کرده و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان) تلاش های خود در زمینه حمایت از پناهندگان و جوامع میزبان را تشدید کرده  است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد برای کمک بیشتر به اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده دست  برای کارکنان مسئول پخش غذا و غذای مدارس تدارک دیده است.

برنامه توسعه ملل متحد با همکاری وزارت امور خارجه مشغول تدارک وسایل حفاظتی برای کارکنانی است که در مرکز مدیریت بیماری های واگیردار، سازمان زندان ها، همچنین موسسات بهداشت روانی و اجتماعی خدمت می کنند. در نهایت، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد مشغول فعالیت است تا به ویژه از سالمندان محروم و افراد دارای معلولیت حمایت نماید.

خانم دنیلز اظهار داشت: تمامی نهاد های سازمان ملل متحد همراه با مسئولان ایرانی، نقشی حیاتی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ایفا می کنند. به منظور اجرای درست این اقدام، همه نیاز داریم به اطلاعات مبتنی بر واقعیت اتکا کنیم که صرفا بر پیشگیری و احتیاط متمرکزاست و توصیه های منابع قابل اعتماد برای مقابله با چالش ها را دنبال می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت سازمان جهانی بهداشت در باره کووید 19 و اینکه چگونه از خانواده خود مراقبت کنید، مراجعه نمایید: منبع: ایرنا برچسب ها: سازمان جهانی بهداشت ، شیوع کرونا ، ایران ، وضعیت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت شیوع کرونا ایران وضعیت سازمان جهانی بهداشت سازمان ملل متحد سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا و افتتاح یک یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در این کشور که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های قبل درگیر یکسری مسائل سیاسی با برخی کشورهای غربی بودیم اما از بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مقداری آنطرف‌تر از همسایگان ما هستند غافل شدیم؛ اینکه رئیس جمهور رئیسی بعد از ۱۶ سال به سریلانکا سفر کرد را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تاکید رئیس جمهور بر در  اولویت قرار داشتم ارتباط با کشورهای همسایه گفت: سیاست اعلامی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان خویشاوند هستیم سیاستی کلیدی و خوب است و سفرهای اخیر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا در این راستا تعریف می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال انجام کارهای بزرگی در حوزه‌های برق، نیروگاه و سد سازی در سریلانکا است و هم آنچه که هم مقامات سریلانکا و هم ما در ایران انتظار داریم این است دو کشور رابطه‌ای پایدار و مستحکم داشته باشد. سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

درخشان با بیان اینکه «امیدوارم سفر رئیس جمهور به سریلانکا فواید بسیاری برای دو کشور داشته باشد»، عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی میان مردم دو کشور می‌تواند به عنوان یک عامل استحکام بخش به روابط دو کشور باشد؛ همچنین توانایی ما در حوزه‌های مختلف فنی، عمرانی و دانشگاهی عامل دیگری برای نزدیکی ملت‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی