Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت هند و سازمان‌های بین المللی برای جلوگیری از نسل کشی و قتل عام مسلمانان اقدام کند. ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در خصوص جنایت علیه مسلمانان در هند به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» (حج/40)

کشور هندوستان مهد ادیان و فرق و مذاهب مختلف بوده و یکی از مدعیان دموکراسی در جهان است و همواره تمامی مردم هندوستان در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده‌اند، اما ظاهراً این یکپارچگی و اتحاد به مذاق مستکبران و تفرقه افکنان عالم به ویژه سران جنایتکار آمریکا و استکبار جهانی خوش نیامده و به همین سبب ایجاد تفرقه، کینه و چند دستگی را در میان ملت هندوستان در دستور کار قرار داده‌اند که این بار شاهد صحنه‌های به خاک و خون کشیده شدن و شهادت تعدادی از مسلمانان کشور هند هستیم که با خشونتِ سازماندهی شده علیه مسلمانانِ مظلوم هندی، قلب همه آزادی‌خواهان جهان را به درد می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور قطع اقدام به شکنجه، کشتار و هتک حرمت زنان و مردان و کودکان بی‌دفاع مسلمان هندی اقدامی همسو با اهداف و سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است و بی شک این حرکت اتحاد و یک‌پارچگی هندوستان بزرگ را هدف قرار داده و هرگز به سود دولت و ملت هندوستان نخواهد بود.

قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از مواضع امام خامنه‌ای در قبال مسلمانان هندگفتگوی تلفنی روسای مجلس ایران و ترکیه حول سه محور کرونا، سوریه و هندمردم مشهدمقدس در محکومیت کشتار مسلمانان هند تجمع کردند

جای تأسف است که دولت هند با وضع قوانین مبتنی بر تبعیض‌نژادی و سلب حقوق دینی علیه مسلمانان و با دامن زدن به اختلافات، آتش این تفرقه را شعله‌ورتر کرده و پس از سفر رئیس جمهور نژادپرست آمریکا و با چراغ سبز استکبار جهانی بر خلاف قوانین بین المللی، در روزهای گذشته دست برخی از هندوهای افراطی را در کشتار وحشیانه مسلمانان و به آتش کشیدن مساجد و تخریب منازل مسکونی مسلمانان بی دفاع هندی، باز گذاشته و در برابر این جنایات سکوتی مرگبار اختیار کرده است.

بدون شک سکوت همراه با تأیید سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر، گناهی بس عظیم، نابخشودنی و خیانتی آشکار به اصول حیات انسانی است. مراکز علمی آموزشی، حوزه‌های علمیه، سازمان‌های اسلامی، علمای اسلام و کشورهای مسلمان و تمام آزادی خواهان جهان، باید سکوت را بشکنند و جنایات عده‌ای نژادپرست و افراطی را بر ضد مسلمانان مظلوم کشور هند محکوم نمایند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن تأیید اقدامات وزارت امور خارجه ج. ا. ا و با تأکید بر پی‌گیری آن، تهاجم و توحّش قومی و قبیله‌ای عده‌ای نژاد پرستِ بر ضد مسلمانان هند را به شدت محکوم کرده و خواستار اقدامات عاجل دولت هند و سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری برای توقف و جلوگیری از نسل‌کشی، خشونت‌های نژادپرستانه و قتل عام مسلمانان ستمدیده کشور هندوستان است.

انتهای پیام452/ ز

R7854/P/S6,62/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز مدیریت حوزه های علمیه دولت هند کشور هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام طهماسبی، دبیر علمی جشنواره علامه حلی در دهمین جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب نو قلم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نو قلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در اختتامیه این جشنواره گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجار‌های معرفتی باشد.

وی اضافه کرد: وضع موجود کافی نیست و حوزه باید پاسخگوی مشکلات تمدنی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.

وی افزود: نظام اسلامی نیاز به نرم افزار فکری دارد و باید بتوانیم پاسخ قوی و درخوری به مسائل کشور و شبهات و سوالات بدهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: طلاب جوان باید با تکمیل روش و شیوه علمی خود، در پرتو عقل گرایی با محوریت کتاب و سنت پژوهش‌ها را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است تا بتواند طلاب را آماده ایفای نقش‌های جدید برای تولید دانش و معرفت باشند.

دیگر خبرها

  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان