Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:11:37 GMT

درماندگی مسوولان در اجرای 7 کیلومتر جاده دلی دیشموک- خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۰۵۲۹

درماندگی مسوولان در اجرای 7 کیلومتر جاده دلی دیشموک- خوزستان

‍‍‍‍‍‍

بخشی از جاده جاده روستاهای پاتاوه رودسمه، دلی و سرپر نعمت‌الهی بخش دیشموک به شهرستان باغملک استان خوزستان به طول 15 کیلومتر پس از چندسال نیمه کاره رها شده است.

خبرگزاری فارس دیشموک؛ وحید برومند جاده ارتباطی روستاهای دلی و پاتاوه رودسمه بخش دیشموک به استان خوزستان پس از چند سال همچنان نیمه کاره رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله جهانگرد دهیار روستای دلی با اشاره به نیمه کاره رها شدن جاده گفت: جاده روستاهای پاتاوه رودسمه، دلی و سرپر نعمت‌الهی بخش دیشموک به شهرستان باغملک استان خوزستان به طول 15 کیلومتر پس از چندسال نیمه کاره رها شده است.

وی افزود: تاکنون 8 کیلومتر از جاده مذکور توسط اداره راه و شهرسازی کهگیلویه زیرسازی و آسفالت گردید.

جهانگرد ادامه داد: 7 کیلومتر از جاده مذکور فاقد آسفالت بوده که چیزی قریب به 12 پل آن نیمه کاره رها شده است.

دهیار روستای دلی با اشاره به مشکلات جاده گفت: این جاده دارای پرتگاه ها و عرض کم بوده که نیاز است بودجه ای مناسب برای آن تخصیص و تسطیح، تعریض و بازگشایی شود.

مهدی قوامی دهیار روستای پاتاوه رودسمه  با اشاره به تصادفات صورت گرفته در این مسیر گفت: تاکنون چندین تصادف منجر به جرح شدید و فوت در این جاده به علت نیمه کاره رها شدن پل ها رخ داده که چند روز پیش دختر بچه چهار ساله ای به همراه برادر هفده ساله اش با موتورسیکلت به دهانه یکی از پل های نیمه کاره برخورد کرد و در دم جان باخت.

وی افزود: از سال 1389 تاکنون تصادفات متعددی صورت گرفته که چیزی قریب به 5 نفر تاکنون در این جاده ناهموار جان باخته‌اند.

دهیار روستای پاتاوه رود سمه  با اشاره به مزایای بازگشایی محور اصلی دیشموک و چاروسا به خوزستان گفت: جاده روستای دلی به خوزستان نزدیکترین مسیر از شهر دیشموک به استان خوزستان بوده که چیزی قریب به 20 کیلومتر طول مسیر را کمتر می کند.

قوامی افزود: این مسیر نسبت به مسیر فعلی بخش دیشموک و چاروسا به خوزستان که از روستای اسفندان می گذرد دارای مزایایی همچون پیچ های کمتر بوده که نیاز است پیمانکار مستقر و مسئولان ذی ربط همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان اعتبارات لازم در خصوص تکمیل پل ها و آسفالت قسمت های باقی مانده جاده را در دستور کار قرار دهند.

متقی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: جاده روستاهای سرپر و دلی به دیشموک طی سالیان گذشته به پیمانکاران مختلفی واگذار گردید.

وی با اشاره به واگذاری پروژه به یکی از شرکت های تابعه بنیاد مسکن افزود: در سال 1397 بخشی از جاده روستاهای مذکور توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی از شرکت های تابعه بنیاد مسکن واگذار که بلافاصله عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار اجرا شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به عملیات انجام گرفته توسط پیمانکار گفت: در مدت کمتر از شش ماه عملیاتی همچون بستر کوبی به طول 10 کیلومتر،خاک برداری به میزان بیست هزار مترمکعب،ریزش برداری به میزان 10 هزار مترمکعب و اجرای زیراساس به طول 10 کیلومتر انجام گردید.

متقی با اشاره به مراحل ساخت پل های محور گفت: کار ساخت 12 عدد پل شامل اجرای فنداسیون و دیوار چینی انجام که کلیه کارها طی صورت جلسه و صورت وضعیتی به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان به اداره کل راه و شهرسازی ارسال و پس از گذشت یک سال هیچ گونه وجهی پرداخت نشد و بنیاد مسکن پروژه را نیمه کاره خاتمه داده است.

قاسمی مدیر اداره راه و شهرسازی کهگیلویه گفت: پیمان قسمت های باقی مانده جاده دلی، پاتاوه رودسمه و سرپر نعمت الهی به طول 6 کیلومتر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار گردید.

وی افزود: عملیات زیرسازی جاده مذکور توسط بنیادمسکن انجام که 13 دهانه پل دارد.

مدیر اداره راه و شهرسازی کهگیلویه ادامه داد : به دلیل کمبود اعتبار پیمانکار نتوانست به کار ادامه و آن را در موعد مقرر تحویل دهد.

قاسمی افزود: تلاش خود را خواهیم کرد که در اعتبارات سال 1399 بودجه لازم جهت ادامه پروژه و تکمیل آن را اختصاص دهیم.

گفتنی است در صورت تداوم وضعیت فعلی جاده روستاهای دلی ، پاتاوه رودسمه و سرپر نعمت الهی شاهد وقوع تصادفات و به تبع آن خسارات جانی بیشتری در این مسیر خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/2571

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دیشموک خبرگزاری فارس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیمه کاره رها شده جاده روستاهای استان خوزستان راه و شهرسازی دهیار روستای بخش دیشموک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور رامشیر به ماهشهر یکی از محور‌های مهم حمل کالا و بار از بندر ماهشهر به مرکز کشور است، بیان کرد: محور رامشیر به ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که عملیات چهارخطه شدن ۲۰ کیلومتر از آن در قالب ۲ قطعه ۱۰ کیلومتری در دست انجام است.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار تا انتهای سال جاری حداقل ۱۰ کیلومتر از این محور پرتردد به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرامی با بیان اینکه چهارخطه کردن محور رامشیر - ماهشهر یک پروژه ملی است، عنوان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث جاده‌ای، کاهش مدت زمان سفر و تسهیل تردد در محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای محور رامشیر _ ماهشهر با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم به مبلغ یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که اکنون در حال اجرا است.

بهرامی در ادامه گفت: محور رامشیر _ ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت