Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@12:27:14 GMT

ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به گیلان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۰۵۳۶

ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به گیلان

استاندار گیلان از ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به این استان خبر داد و گفت: غربالگری در ورودی و خروجی استان گیلان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم، ارسلان زارع شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا ویروس در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار داشت: مهم‌ترین عامل برای کنترل ویروس کرونا همبستگی و اتحاد میان مردم و مسئولان و کادر بهداشت و درمان است و تمام جامعه قدردان تلاش شبانه‌روزی پرستاران و پزشکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار گیلان از روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در استان گیلان در هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: در گفت‌وگوی امروز با معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور مشکلات استان گیلان را به ایشان انتقال دادم و قرار شد در روز‌های آینده تعداد تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی در استان افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه تعداد داروخانه‌های توزیع‌کننده دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی در رشت و شهرستان‌های گیلان افزایش پیدا می‌کند افزود: غربالگری در ورودی و خروجی گیلان با توجه به شرایط فعلی استان تشدید می‌شود و افرادی که مجبور به سفر هستند نیز اگر دارای علائم مشکوک به کرونا باشند قطعاً ۲ هفته قرنطینه می‌شوند.

وی خواستار تشویق مردم برای ماندن در خانه‌ها از طریق کار رسانه‌ای شد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل برای کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا ماندن مردم در خانه بوده که این کار نیازمند اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها است لذا از تمام مردم درخواست داریم که حتی‌الامکان به‌جز موارد ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند.

‏زارع صدا و سیمای مرکز گیلان را مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه جهت اطلاع‌رسانی درباره بیماری کرونا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس باید باز پخش برنامه‌های آموزشی و درسی در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد همچنین جهت کاهش عبور و مرور مردم نیز از فردا ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی با نصف ظرفیت خود فعالیت می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جهت کنترل گسترش بیماری کرونا در ایام نوروز هیچ مسافری را در این استان نمی‌پذیریم ابراز داشت: طرح بسیج ملی توسط وزیر بهداشت و با همکاری سازمان بسیج، نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و همکاری هلال احمر در ۳ استان گیلان، اصفهان و قم اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای کنترل ویروس کرونا عنوان داشت: همه افراد باید برای مهار این بیماری در جامعه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و در این بین نقش معلمان آموزش و پرورش در جهت انعکاس پیام‌های تهیه شده توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی درباره مقابله با گسترش ویروس کرونا بسیار مهم است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسافرت نوروزی گیلان کرونا ویروس کرونا استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی ظهر دوشنبه در همایش رسانه‌ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه و ارتباط گیری خبرنگاران و رسانه‌ها با تولید به نفع صنعت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اهمیت بکارگیری تشکل‌های کارگری بیان کرد: تشکل‌های کارگری بستری مناسب برای گره گشایی مشکلات و مسائل این اقشار زحمت کش است.

آقاجانی با اشاره به فعالیت شرکت‌های داروساز در گیلان اضافه کرد: کارخانجات داروسازی مستقیم با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی از صدور دادنامه برای حدود ۱۵ هزار پرونده در گیلان خبر داد و افزود: در حوزه نظارت‌ها بیش از ۱۲ هزار بازرسی از کارخانجات و واحدهای تولیدی در گیلان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر لزوم نظارت بر حق و حقوق کارگران بیان کرد: بیش از ۴۴ هزار نفر ساعت دوره آموزش ایمنی در گیلان برگزار شده است.

آقاجانی از معرفی ۱۵۰ کارفرمای متخلف در گیلان خبر داد و اضافه کرد: کاهش حدود ۱۱ درصدی در حوزه حوادث کارگری را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر حل مشکلات کارگری و کارفرمایی افزود: اقدامات خوبی با حضور کارشناسان رسمی دادگستری در راستای حل مشکلات و اختلافات کارگری صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی شده در این استان خبر داد و اضافه کرد: در این طرح‌ها کارگران بر اساس توانایی‌ها و ویژگی‌های شغلی حقوق متناسب با شغل خود را پیدا می‌کنند.

آقاجانی با تاکید بر لزوم ارتقای آموزشی در بین کارگران بیان کرد: کلاس‌های آموزشی مختلفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه کارگری اعم از طلاق و اعتیاد برگزار می‌شود.

وی از ایجاد ۳۵ هزار شغل در گیلان خبر داد و افزود: سال گذشته تعهد اشتعال در گیلان ۳۲ هزار نفر بود که ۳۵ هزار شغل ایجاد شد.

آقاجانی با بیان اینکه ۴۰ درصد مشاغلی که ثبت شده ناشی از صدور پروانه‌ها بوده است، گفت: فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در اولویت گیلان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان بیان کرد: ۴۴ درصد نرخ مشارکت اقتصادی نشان دهنده جامعه امیدوار و پویا در استان است.

کد خبر 6092147

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رسم مهمان‌نوازی مردم اهواز از مسافران + فیلم
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید