Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات وزارت بهداشت مبنی بر سفر نکردن مردم میزان سفرهای داخلی به ویژه در بخش هوایی به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است، گفت: زمانی که استقبال از پرواز و سفرهای نوروزی نباشد قیمت بلیت هواپیما ها به کف نرخ می رسد.

اخبار اقتصادی -او افزود: به دلیل استقبال نکردن مسافران از سفر های هوایی شرکت های هواپیمایی برای جبران خسارت های خود و همچنین جذب بیشتر مسافران قیمت بلیت ها را در برخی از موارد کاهش دادند به طوری که در برخی مسیرها به قیمت ۵۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، ادامه داد: همین موضوع باعث افزایش کنسلی بسیاری از فعالیت ها در مسیرهای مختلف شده است و شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند بدون کسر جریمه بلیت ها را کنسل کنند.

سامانی تصریح کرد: بلیت های که پیش از پنجم اسفندماه توسط متقاضیان خریداری شده باشد بدون کسر جریمه مبلغ آنها به صورت کامل بازگردانده می‌شود.

سامانی اظهار کرد: مسافرانی که بعد از پنجم اسفند بلیت هواپیما خریداری کرده باشند مشمول این بخشنامه نمی‌شوند و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند جریمه را کسر کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی موظف هستند هر مسافری که در کشورهایی از جمله ترکیه و امارات باقی مانده اند را بازگردانند، گفت: روز گذشته دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر برای بازگرداندن مسافران ترکیه اعزام شده و در صورتی که مسافران باقی مانده باشد می توانند اعلام کند و مجدداً پرواز صورت گیرد.

سامانی اشاره به اینکه بعد از برطرف شدن مشکلات شیوع ویروس کرونا شرکت های هواپیمایی های سفرهای خود را افزایش خواهند داد، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون نرخ بلیت هواپیما به کف نرخ رسیده ممکن است در ایام عید و بعد از برطرف شدن شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش تعداد پروازها از شرکت‌های هواپیمایی باشیم.

او تاکید کرد: ممکن است برخی از شرکت های هواپیمایی نرخ بلیت خود را به سقف قیمتی برسانند.

او با اشاره به اینکه امسال شرایط برای انجام پروازهای نوروزی متفاوت است و با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است پیش فروش بلیت های نوروزی نداشته باشیم، گفت: در صورت برطرف شدن این مشکل شرکت هواپیمایی آماده انجام پروازها هستند.

سامانی افزود: هم اکنون برخی از شرکت های هواپیمایی پرواز به کشورهای اروپایی را دارند و مسافران این پروازها با داشتن کارت سلامت می توانند به این کشورها سفر کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: بسیاری از کشورها با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه پرواز را نمی دهند که همین امر باعث وارد شدن خسارات های بسیاری به ما می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هواپیمایی هواپیما پیش فروش بلیت های نوروزی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی شیوع ویروس کرونا بلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت : شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فروش بلیت های قطار را اینترنتی کرد و فروش بلیت ها را در اختیار ۳ اپلیکیشن در تهران قرار داده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فرهاد دوایی اظهار داشت: شرکت راه آهن انحصار فروش بلیت قطار را در اختیار 3اپلیکیشن که یکی از آن ها علی باباست قرار داده در صورتی که شرکت راه آهن می توانست به تمام 2 هزار آژانس سراسر کشور وب سرویس بدهد تا آن ها نیز بتوانند روی سایت خود نسبت به فروش بلیت قطار اقدام کنند

وی افزود: در حال حاضر 99درصد بلیت های قطار روی سایت علی بابا قرار دارد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با این اقدام فروش تمام بلیت های قطار در 3اپلیکیشن انحصاری شده است؛ مشابه اتفاقی که برای بلیت های هواپیما در اربعین سال گذشته رخ داد، امسال برای بلیت های قطار رقم زدند.

دوایی بابیان اینکه شرکت راه آهن باید به تمام آژانس های مسافرتی وب سرویس می داد تا از بیکار شدن آژانس های مسافرتی جلوگیری کند خاطرنشان کرد: با این اتفاق آژانس های مسافرتی دیگر سهمی در فروش بلیت قطار نخواهند داشت و بیکار خواهند شد که به صنعت گردشگری و حمل ونقل ایران لطمه زیادی وارد خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره بلیت فروشی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران