Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاکم دبی در سخنانی حکم دادگاه عالی انگلیس در دعوای قضایی او با همسرش را "جانبدارانه" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌ان عربی، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی در بیانیه‌ای نسبت به حکم صادره دادگاه عالی انگلیس در پرونده دعوای قضایی او با همسرش واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از حکم دادگاه عالی انگلیس، آن را "جانبدارانه" خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه محمد بن راشد آمده است: من به عنوان حاکم دبی نتوانستم در روند بررسی حقایق در دادگاه عالی انگلیس شرکت کنم و همین مسأله باعث صدور حکمی شد که تنها بیانگر یک طرف قضیه است.

دادگاه عالی انگلیس پنجشنبه اعلام کرد که ادعاهای هیا بنت الحسین علیه محمد بن راشد آل مکتوم، همسر سابقش به استثنای آنچه مربوط به ازدواج اجباری است، واقعیت دارد.

طبق این حکم، محمد بن راشد به طور مداوم اقدام به ارعاب، ترساندن و تحت فشار قرار دادن شاهزاده هیا کرده و دستور ربودن شمسه و لطیفه، دو دختر خود را صادر کرده است.

در همین راستا، اندرو مک‌فارلین، قاضی پرونده، در جلسه نهایی دادگاه گفت که با بررسی اسناد و مدارک موجود و شنیدن اظهارات شهود، درستی ادعاهای شاهدخت هیا علیه شوهر سابقش را پذیرفته است.

وی افزود: شمسه، دختر ۱۸ ساله حاکم دبی، در سال ۲۰۰۰ توسط مأموران محمد بن راشد آل مکتوم در کمبریج ربوده شد و او را علی رغم میل باطنی خود به دبی بازگردانند.

طبق گفته قاضی مک‌فارلین، محمد بن راشد همچنین روند ربودن لطیفه، خواهر کوچکتر شمسه را در سال ۲۰۱۸ و زمانی که قصد فرار داشت، مدیریت کرده است و وی به دستور حاکم دبی در آب‌های بین‌المللی در نزدیکی هند دستگیر، و به امارات فرستاده شد.

وی همچنین در حکم خود محمد بن راشد را به طراحی کارزار ارعاب و وحشت علیه شاهدخت هیا محکوم کرد.

شاهدخت هیا، دختر ملک حسین، پادشاه سابق اردن و همسر ششم محمد بن راشد، پانزهم آوریل همراه با جلیله دختر ۱۲ ساله و زاید پسر ۸ ساله‌اش به لندن گریخت.

هیا به دلیل سوءظن همسرش نسبت به رابطه احتمالی او با یک محافظ انگلیسی، نگران امنیت خود بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگاه عالی انگلیس محمد بن راشد حاکم دبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS

مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس لایحه خود در ارتباط با پرونده بازیکن هلندی پیشینش را برای دادگاه داوری ورزش ارسال کرد.

طرفداری | امیرعلی حسینی از پرونده لوکادیا می گوید. 

امیرعلی حسینی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت:

همان‌طور که پیش از این اعلام شد، با توجه به پیروزی باشگاه پرسپولیس در طرح دعوا علیه یورگن لوکادیا در فیفا، این بازیکن نسبت به طرح موضوع در CAS اقدام کرد. بعد از نامه‌نگاری‌هایی که انجام شد، در نهایت با اعلام دادگاه، بررسی این پرونده توسط یک قاضی خواهد بود.

وی ادامه داد:

CAS چندی پیش لایحه ارایه شده توسط لوکادیا را برای ما ارسال کرد که بر این اساس در روزهای گذشته، لایحه‌ای که با اسناد و مدارک بالغ بر 115 صفحه بود تنظیم و در موعد مقرر ارسال شده است.

دادگاه بین‌المللی داوری ورزش نیز ساعاتی بعد از اقدام باشگاه، وصول لایحه را تایید کرد.

مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس، در ارتباط با آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای توضیح داد:

ما قبل از این نسبت به تهیه و بارگذاری مدارک و مستندات اقدام کرده بودیم. آخرین مورد همان بحث مالکیتی بود که با تشریک مساعی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های ذیربط انجام شد و بلافاصله اقدامات برای تهیه و تنظیم مدارک و ترجمه آنها را صورت دادیم. بارگذاری این موارد نیز در موعد زمانی اعلام شده و فرصت‌هایی که فدراسیون فوتبال از کنفدراسیون اخذ کرد، در سامانه صدور مجوز بارگذاری شده است که منتظر بررسی آنها و اعلام نظر هستیم. برای پیگیری این امور حتی در روزهای تعطیل، بخش‌های درگیر در باشگاه و فدراسیون در حال انجام وظایف هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • رای پرونده توهین زشت به مهدی طارمی اعلام شد
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • صلاح در اوج! ستاره مصری با برابری با وین رونی، رکورد لیگ برتر را فتح کرد