Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بررسی به صورت چند‌دوازدهم مانع از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آتی می‌شد، به همین دلیل رئیس مجلس به مقام معظم رهبری نامه نوشته و خواستار اِذن ایشان جهت ارسال مصوبه کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان شد. ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

 محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم درباره ارسال مستقیم لایحه بودجه سال 99 پس از تصویب در کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان براساس اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) مکرر فرمودند که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد"، بسیاری تصور می‌کردند ولایت فقیه تافته جدا بافته از مردم است که به هیچ کجا پاسخگو نیست، اما این افراد ماهیت اصلی ولایت‌فقیه را نشناخته و فصل‌الخطاب بودن یک مطلب را با استبداد اشتباه گرفتند، در حالی که در اسلام، ولایت فقیه جایگزین امام معصوم در زمان غیبت است و اکنون که حضور امام معصوم را نداریم، باید به فقهای واجد شرایط مراجعه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قانون اساسی بسیاری از بحران‌ها را حل کرده است، اظهار داشت: بررسی لایحه بودجه سال 99 در شرایط فعلی هیچ راه‌حل قانونی نداشت، چراکه تجمع خلاف قانون اعلام شده، برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس در آیین‌نامه ذکر نشده و بررسی به صورت چند‌دوازدهم مانع از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آتی می‌شد، به همین دلیل رئیس مجلس به مقام معظم رهبری نامه نوشته و خواستار اِذن ایشان جهت ارسال مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 به شورای نگهبان شد.  

تشریح پیشنهادات نمایندگان برای لغو نشدن جلسات علنی جهت بررسی بودجه 99متن کامل بودجه 99/میزان منابع و مصارف کشور در سال آینده مشخص شدکدخدایی: لایحه بودجه 99 در مهلت 20 روز در شورای نگهبان بررسی می‌شودحاجی‌دلیگانی:درباره حقوق مدیران و مقامات باید شفاف‌سازی شود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اضافه کرد: تشکیل جلسات مجلس عاقلانه نیست، زیرا باعث سرایت این بیماری به دیگر نمایندگان و حتی مردم می‌شود، از طرفی بررسی لایحه توسط مجلس بعدی سبب خواهد شد، دولت حداقل 6 ماه بدون قانون بودجه بماند، آنگاه تکلیف حقوق، کارهای عمرانی و... چه می‌شد؟ به همین دلیل از راه‌حل قانون اساسی، مبنی بر بهره‌گیری از اِذن مقام معظم رهبری برای نجات ملت از بن‌بست قانونی استفاده شد که نشان‌دهنده مترقی بودن قانون اساسی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌گویند، از مقام معظم رهبری هزینه نکنید، اما در این شرایط چه باید می‌کردیم؟ راه دیگری پیش‌روی نمایندگان و هیئت‌رئیسه نبود، بنابراین باید در مواردی که مجلس به بن‌بست قانونی می‌خورد، از اصل مترقی قانون اساسی استفاده کرد، این به معنای دور زدن قانون نیست، بلکه خودِ قانون چنین اجازه‌ای را داده و مانع از حرج و مرج سیاسی و اقتصادی شده، لذا باید قدردان قانونی بود که در خدمت مردم است.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط افزایش حقوق کارمندان اخبار حقوق و دستمزد بودجه ایران سید محمدجواد ابطحی نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش حقوق کارمندان اخبار حقوق و دستمزد بودجه ایران نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس افزایش حقوق کارمندان اخبار حقوق و دستمزد بودجه ایران نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس افزایش حقوق کارمندان مقام معظم رهبری شورای نگهبان قانون اساسی ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید