Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@03:52:25 GMT

حاکم دوبی به تهدید و ارعاب همسر و فرزندانش محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۲۵۰۱

به گزارش جام نیوز، دادگاه عالی بریتانیا می‌گوید که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی یکی از همسرانش را که تابستان سال گذشته به همراه فرزندانش از دوبی گریخته و در لندن پنهان شده، تهدید کرده است.

 

آدم ربایی،‌ بازگرداندن اجباری، شکنجه و راه انداختن کارزاری برای ترساندن همسر سابق؛ روز پنجشنبه ۵ مارس، ۱۵ اسفند دادگاه عالی بریتانیا اعلام کرد که این ادعاها که علیه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و یکی از ثروتمندترین و با نفوذترین حکام خاورمیانه از سوی شاهدخت هیا،‌ یکی از همسرانش مطرح شده، واقعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس پرونده‌ای که هشت ماه پیش در دادگاهی در لندن گشوده شد، دادگاه به نفع شاهدخت هیا، که سال گذشته همراه با فرزندانش از دوبی گریخته و به لندن آمده بود و به دوستانش گفته بود که نگران جانش است، رای داد.

 

شیخ محمد تلاش ناموفقی کرد که روند قضایی به شکل غیرعلنی باشد اما درخواست او با استناد به این که این دادگاه در راستای منافع عمومی جامعه است، رد شد. به نظر قاضی، حاکم دوبی با دادگاه "رو راست و صادق نبوده است."

 

پس از جلسات استماع دادگاه و توضیحات شاهدان، دادگاه شیخ محمد بن راشد را در ربودن و بازگرداندن اجباری دو دخترش که حاصل یک ازدواج دیگر او هستند،‌ مسئول شناخت.

 

شیخه شمسا،‌ یکی از دختران شیخ محمد در سال ۲۰۰۰ از اقامتگاه خانوادگی در استان ساری انگلستان گریخت و بعدا در کمبریج‌شایر بوسیله ماموران شیخ محمد ربوده می‌شود و گفته شده که بوسیله تزریق مواد آرامبخش به دوبی بازگردانده و در آنجا حبس شده است. درخواست پلیس کمبریج‌شایر برای بازدید از دوبی و تحقیق درباره ادعای ربودن او رد شده است.

 

شیخه لطیفه،‌ دختر دیگر شیخ محمد دو بار در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۸ قصد فرار از دست خانواده پدری‌اش را داشت. بعد از اولین تلاشش او بوسیله پدرش به دوبی بازگردانده شد و بیش از سه سال زندانی شد. در دومین بار او سعی کرد که با یک کشتی تفریحی از امارات فرار کند که در نزدیکی سواحل هند از فرارش جلوگیری و به دوبی بازگردانده شد. او در دوبی در حبس خانگی قرار گرفت. بعدا لطیفه ویدئویی را به طور عمومی منتشر کرد و در آن از آزار جسمی و شکنجه خود صحبت کرد؛‌ قاضی این ادعاها را معتبر دانست.

 

قاضی دادگاه دریافته که شیخ محمد "شیوه‌ای را به کار گرفته که هر دو این زنان جوان همچنان از آزادی محروم هستند."

 

شاهزاه هیا، ۴۵ ساله، دختر ملک حسین و خواهر ناتنی ملک عبدالله پادشاه کنونی اردن است. او که سوارکار سابق المپیک بوده در سال ۲۰۰۴ با شیخ محمد ۷۰ ساله در دوبی ازدواج کرد و ششمین و جوان‌ترین همسر حاکم دوبی شد. حاصل ازدواج آنها دو فرزند ۷ و ۱۱ ساله است.

 

شاهزاده هیا سال گذشته ابتدا به آلمان گریخت و بعد از مدتی به لندن آمد.

 

پس از آن کارزاری از سوی شیخ محمد برای تهدید و ارعاب شاهزاده هیا به راه افتاد. بر اساس آنچه که در دادگاه مطرح شد، دو بار در زیر بالشش اسلحه با ضامن کشیده قرار داده شد. همچنین یک هلی‌کوپتر خارج خانه‌اش فرود آمد با این پیام تهدید که او را به زندانی در صحرا منتقل خواهد کرد.

 

قاضی حکم داد: "این پدر از اواخر سال ۲۰۱۸ به گونه‌ای عمل کرده است که به ارعاب و ترساندن یک مادر انجامیده است، و او دیگران را هم تشویق کرده که از طرف او همین کار را بکنند."

 

هر چند شاهزاده هیا، همسر سابق او چندان سرشناس نیست اما شیخ محمد در دنیای سوارکاری یک چهره شناخته شده جهانی است. او مالک و بنیان‌گذار مسابقات اسب‌سواری مشهور گادولفین است.

 

او عکس‌های زیادی با الیزابت دوم،‌ ملکه بریتانیا دارد. او همچنین چهره شناخته شده‌ای در خاورمیانه است و عنوان کسی را دارد که دوبی را به یکی از مقصدهای برزگ گردشگری و تفریح و تجارت تبدیل کرده است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دوبی بریتانیا حاکم دوبی شیخ محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ویدیویی پربازدید از انگلیسی صحبت کردن جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903012

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • موضع جالب برادر همسر رهبر انقلاب درباره فیلترینگ
  • بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!
  • ببینید | ویدیویی پربازدید از انگلیسی صحبت کردن جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی
  • فداکاری معلمان فلسطینی در شرایط جنگی حاکم بر نوار غزه/عکس
  • فداکاری معلمان فلسطینی در شرایط جنگی حاکم بر نوار غزه+ تصاویر
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!