Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:26:13 GMT

بوئینگ ۷۳۷ مکس بازمی‌گردد!

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۲۵۵۲

بوئینگ ۷۳۷ مکس بازمی‌گردد!

مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس احتمالاً در هفته های آتی باری دیگر صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا بعد از آن که دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از ۶ ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین های فعال در سراسر جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری سایر موسسات و نهادهای مربوطه در خصوص نقص نرم‌افزاری و سایر مشکلات مربوط به ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون نزدیک به یک سال است که این نوع از هواپیما در سراسر جهان زمین‌گیر شده و مجوز پرواز برای آن صادر نشده است.

اما حالا بر اساس گزارش رویترز، استفان دیکسون، مدیر سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا برآورد و اعلام کرده که مجوز پرواز برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بعد از تکمیل تستهای پروازی بار دیگر صادر خواهد شد.

وی در جریان برگزاری یک کنفرانس هوانوردی در واشنگتن گفت: در ماه‌های گذشته این سازمان با همکاری تمامی متخصصان مربوطه در تلاش بوده تا به بررسی و یافتن علل و مشکلات مربوط به ایمنی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بپردازند و حالا میتوانم این نوید را به بسیاری از ایرلاین های مختلف در کشورهای جهان بدهم که بعد از تکمیل تستهای پروازی بار دیگر مجوز پرواز برای این جت مسافربری صادر خواهد شد.

به گفته وی انتظار می رود هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در هفته‌های آتی از حالت زمین‌گیر بودن درخواهند آمد و باری دیگر به پرواز در آسمان کشورهای مختلف خواهند پرداخت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوئینگ 737 مکس هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس مجوز پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901663

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره | ویدئو
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند