Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@15:24:00 GMT

فرصت شرکت در جشنواره عکاسی «باغشهر» تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۲۷۴۳

فرصت شرکت در جشنواره عکاسی «باغشهر» تمدید شد

نیری گفت: جشنواره عکاسی باغشهر، که فراخوان آن ابتدای دی ماه منتشر شد تا ۲۵ اسفندماه به منظور بهره‌گیری از فرصت ثبت شکوفه‌های بهاری تمدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی نیری» گفت: نخستین جشنواره عکاسی باغشهر درصدد است از ظرفیت عکاسان خبری، گردشگران و شهروندان برای حفظ باغ‌های قصردشت بهره‌ گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سرپرست گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: آیین اختتامیه و اهدای جوایز این جشنواره، در اردیبهشت ماه و به مناسبت هفته شیراز برپا خواهد شد.

 

نیری با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره عکاسی باغشهر را درراستای سیاست‌گذاری‌هایی همچون ایجاد شهر پیاده‌محور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت فصلی برگزار خواهد شد و قرار است جلوه باغ‌های قصردشت را در بهار و تابستان، پاییز و زمستان به تصویر بکشد.

 

وی ابراز داشت: شیراز تنها کلان‌شهری است که تاکنون به دلیل آلودگی تعطیل نشده و برخورداری از هوای پاک مرهون ریه‌های تنفسی این شهر و به‌ویژه مجموعه باغ‌های قصردشت است.

 

سرپرست گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: در حوزه گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم در شیراز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد؛ چراکه باغ‌های این شهر از دیرباز الگویی از باغ‌های ایرانی بوده‌اند که کشور‌های دیگر نیز از آن‌ها اقتباس کرده‌اند، از سوی دیگر تجلی باغ‌ و گل و گیاه در اشعار شاعرانی همچون حافظ نیز بسیار دیده می‌شود و عناصر طبیعی طی قرون در شعر و ادبیات فارسی جریان یافته است.

 

نیری، مجموعه باغ‌های قصردشت را از منظر گردشگری از بی‌نظیر‌ترین سایت‌های گردشگری داخل شهر دانست و ابراز داشت: زندگی طبیعی در دل زندگی مدرن شهری در شیراز جریان دارد که اگر  حفظ و معرفی نشود، جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان را متاثر خواهد کرد و در نخستین گام هوای پاک شیراز را تهدید می‌کند.

 

وی افزود: اهمیت این برنامه که با مشارکت حوزه استحفاظی باغ‌های قصردش برگزار شده است،‌ زمانی آشکار می‌شود که امکان ایجاد آرشیوی از باغشهر‌ شیراز را فراهم آورد و با عث شود باغ‌ها در گذر زمان کمتر دستخوش آسیب‌ شوند.

 

 


 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: باغات قصردشت باغ های قصردشت شیراز سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز شهرداری شیراز شیراز باغ های قصردشت جشنواره عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران خبر داد. 

رضا حیدری ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو علاوه بر ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آذربایجان غربی ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز معرفی شده است. 

وی افزود: برای این فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد کیوآر تعریف شده است که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربیاو تصریح کرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری استان نیز در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو