Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرعامل پویشگران فیزیک کاربردی بوتیا گفت: باتوجه به توسعه استفاده از تابش UV و به‌کارگیری آن در حوزه‌های میکروب‌زدایی و ضدعفونی‌کنندگی، شرکت پویشگران فیزیک کاربردی بوتیا موفق به طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوای با استفاده از اشعه UV شده است.

دکتر "علیرضا گنجویی" در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزییات ساخت این دستگاه اظهار کرد: این دستگاه توانمندی حذف بسیاری از میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا مانند ویروس کرونا، سارس، آنفلوآنزا، باکتری‌ها و قارچ‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این دستگاه دارای کیفیت بالایی بوده و علاوه بر لامپ‌های UV خاص، دارای دو فیلتر حذف گرد و خاک و ذرات معلق در هوا، فیلتر دو لایه‌ای حذف میکروبی HEPA، فیلتر کربن فعال و فیلتر فوتوکالیست برای حذف بو و آلاینده‌های زیستی می‌باشد.

مدیرعامل پویشگران فیزیک کاربردی بوتیا با بیان این مطلب که تکنولوژی دستگاه میکروب‌زدایی و ضد عفونی کننده هوا وجود دارد بیان کرد: نمونه‌های خارجی این دستگاه وجود دارد که دارای قیمت بسیار بالایی است و خوشبختانه مهندسین جوان این شرکت دانش بنیان توانست به دانش ساخت داخلی این دستگاه دست پیدا کند.

وی با تاکید برآنکه لامپ UV در این دستگاه، ویروس‌های موجود در هوا از بین می‌برد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه ویروس کرونا از نظر ساختار شبیه ویروس مرس و سارس است و این ویروس‌ها حساسیت زیادی در برابر UV نشان می‌دادند، طبیعتا این اشعه تاثیر زیادی روی ویروس کرونا خواهد داشت.

گنجویی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان سفارش ساخت ۳۰ دستگاه میکروب‌زدایی و ضد عفونی کننده هوا داده است، اظهار کرد: دستگاه میکروب‌زدایی و ضد عفونی کننده هوا قابل نصب روی دیوار است و می‌تواند ۲۴ ساعته کار کند و هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد، ضمن آنکه قابل استفاده در منازل را دارد و قیمت آن نسبت به نمونه مشابه خارجی‌اش بسیار ارزان‌تر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت میکروبی این دستگاه کاهش می‌دهد، بیان کرد: این دستگاه ظرف یک ساعت یک اتاق ۴*۳ را ضدعفونی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی میکروب زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • لوازم یدکی رنو
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند