Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از زنجان، سید محسن صفوی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان پرداخت و گفت: مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده در سال 79 در مجلس مصوب شد و نخستین آیین نامه اجرایی آن در سال 81 به تصویب ریاست وقت قوه قضائیه رسید.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان، تعداد کارشناسان رسمی و در شرف اخذ پروانه در استان زنجان را 272 نفر خواند و گفت: سال گذشته 8 هزار پرونده قضایی، اظهار نظر کارشناسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در 11 ماهه نخست امسال 11 هزار و 200 پرونده در استان اظهار نظر کارشناسی شد، ادامه داد: پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال به 12 هزار و 500 پرونده برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به سیاست های ابلاغی رئیس قوه قضائیه مبنی بر تسریع روند رسیدگی به پرونده ها و کوتاه سدن پروسه قضایی و کمک به احقاق حقوق عامه مردم، مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و خانواده در یکسال اخیر اقدام به برگزاری آزمون مشاوران خانواده کرده است.

این مقام مسئول به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در 9 خرداد سال 99 اشاره کرد و گفت: ثبت نام از 13 اسفندماه امسال در سایت سنجش آغاز و تا 23 اسفندماه ادامه دارد.

صفوی با اشاره به اینکه در این آزموان کارشناسان رسمی دادگستری برای 60 رشته درکشور جذب می شوند، ادامه داد: سهمیه پیش بینی شده برای استان زنجان 241 نفر در 46 رشته کارشناسی و 6 حوزه قضایی زنجان، ابهر- خرمدره، خدابنده- سجاس و گرماب، ماهنشان، ایجرود، آببر- چورزق و سلطانیه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حداقل سن متقاضیان 24 سال اعلام شده است، تصریح کرد: این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان به عقد تفاهم نامه با تامین اجتماعی برای عضویت کارشناسان رسمی دادگستری اشاره کرد و گفت: 90 درصد آراء صادره در دادگاه ها برپایه اظهارات کارشناسان رسمی دادگستری است.

صفوی تعداد کارشناسان رسمی مرکز و کانون را بالغ بر 550 نفر اعلام کرد و گفت: در سال 80 در استان زنجان پنج کارشناس رسمی فعالیت می کرد که این رقم رشد 115 برابری دارد.

به گفته وی در حال حاضر به ازاء 1880 نفر جمعیت استان یک کارشناس رسمی دادگستری وجود دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی از دنیا آمدن نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ گیلی خبر داد.

ایران نژاد گفت: در ساعت ۸:۳۰ جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر شروع درد‌های زایمانی خانمی ۲۶ ساله در روستای امان آباد، بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس گیلی به محل مأموریت اعزام شدند.

او افزود: هنگام رسیدن کارشناسان اورژانس بر بالین مادر باردار، بلافاصله مادر به داخل آمبولانس انتقال و اقدامات اولیه انجام و در حین اعزام ایشان به مرکز درمانی با توجه به آغاز فرآیند زایمان و با تلاش و تخصص کارشناسان اورژانس۱۱۵، نوزاد در آمبولانس متولد شده و به همراه مادر خود در سلامت کامل به مرکز درمانی آیت اله طالقانی منتقل شدند.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق