Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید ناجی روز جمعه درنشست شورای اطلاع رسانی هرمزگان افزود: خبرها در شرایط بحرانی به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی توسط سودجویان باید کامل و به موقع از سوی رسانه ها منتشر شود که این امر نیازمند مشارکت مسوولان و اصحاب رسانه است.
وی بیان داشت: هماهنگی بین مسوولان و رسانه ها یک ارتباط دوسویه است که باید از هر دو طرف مورد توجه و تقویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: دربحران کرونا در استان به دلیل هشدارهای علوم پزشکی از برگزاری مستمر نشست خبری برای رسانه ها معذور هستیم.
وی افزود: رسانه ها می توانند اطلاعات مورد نیاز را از مرجع تخصصی این بیماری یعنی علوم پزشکی دریافت کرده و از ارتباط های چهره به چهره در این شرایط جلوگیری کنند.
ناجی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر اطلاعات تخصصی در خصوص بیماری کرونا باید تصمیم ها و اقدام های ستاد استانی هرمزگان مدیریت این بیماری نیز در جامعه منعکس شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند.
معاون استاندار هرمزگان گفت: اگر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از هموطنان می خواهد به این استان سفر نکنند، باید این خبر در رسانه های  سراسری و ملی منتشر شود تا همه ی از آن مطلع شوند.
 ناجی ادامه داد: همچنین سایر مصوباتی که در این ستاد تصویب می شود باید باتوجه به جامعه هدف، برد رسانه ای داشته باشند.
وی آگاهی بخشی به مردم در شرایط بحرانی یکی از وظایف مهم رسانه ها دانست و عنوان کرد: چنانچه مردم شرایط را درک و به هشدارها توجه کنند می توان از بروز بسیاری حوادث ناگوار درجامعه جلوگیری کند.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکنون ۱۷ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند.
کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.
این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری هرمزگان هرمزگان سازمان جهانی بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری هرمزگان هرمزگان سازمان جهانی بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا استانداری هرمزگان هرمزگان سازمان جهانی بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت