Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۴ هزار ۷۴۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید.

جهانپور گفت: تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

وی گفت: با توجه به افزایش آزمایشگاهها به ۴۰ آزمایشگاه موارد تشخیص افزایش یافته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها از ابتدا تاکنون اظهار کرد: تهران ۱۴۱۳ نفر، گیلان ۴۲۴ نفر، قم ۵۲۳ نفر، مرکزی ۲۲۸ نفر، قزوین ۱۷۶ نفر، البرز ۳۰۲ نفر، اصفهان ۳۸۸ نفر، فارس ۸۱ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، لرستان ۸۰ نفر، کردستان ۴۲ نفر، آذربایجان شرقی ۷۵ نفر، آذربایجان غربی ۱۱ نفر، اردبیل ۴۰ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۱۵ نفر، سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر، کرمان ۲۵ نفر، کرمانشاه ۲۷ نفر، بوشهر ۵ نفر، یزد ۵۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۴ نفر، زنجان ۵۰ نفر، سمنان ۱۱۴ نفر، ایلام ۱۳ نفر، مازندران ۳۰۱ نفر، گلستان ۱۰۴ نفر، هرمزگان ۱۹ نفر و همدان ۲۳ نفر از ابتدا تاکنون به ویروس کرونا در کشور مبتلا شده‌اند.

وی گفت: کاهش ساعت کاری ادارات دولتی نیز با هماهنگی ستادهای استانی و استانداران و مصوبه ستاد ملی و تایید رئیس جمهوری انجام می‌شود. در نتیجه هر گونه اقدام خارج از مصوبات ستاد ملی در زمینه کاهش ساعت کاری قابل پذیرش نیست و در هیچ استانی هم انجام نمی‌شود.

جهانپور افزود: اقداماتی در مبادی ورودی استان‌های گیلان و مازندران برای مسدود کردن ورود افراد غیرسکنه و غیربومی انجام شده است. اگر روند سفرها ادامه داشته باشد، ستاد ملی به صورت قهری برخورد می‌کند و شاید از اقدامات ارشادی فراتر برود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکیدکرد: روند ابتلا به بیماری طبیعی و عادی نیست و درباره کاهش ساعت اداری گروه کارکنان باید مطابق دستورالعمل ستاد ملی تصمیم‌گیری شود. از طرفی مشاهده می‌کنیم که با تعطیلی مدارس، خانواده‌ها راهی استان‌های شمالی شده‌اند. این مسافرت‌ها نگران کننده است. مخاطره آمیز بودن سفرهای شهری و بین شهری هنوز برای بخشی از مردم به قدر کفایت جدی گرفته نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کیانوش جهانپور آمار کرونا کرونا در کشور ستاد ملی نفر رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم

آفتاب‌‌نیوز :

علی توکلی کاشانی، قائم مقام مرکز تحقیقات ایمنی حمل و نقل جاده‌ای کشور، درباره معیار جهانی میزان تصادفات گفت: تصادفات با شاخص‌های مختلفی در جهان سنجیده می‌شود؛ مهم‌ترین شاخص تعداد کشته به ازا هر صد هزار نفر جمعیت است. این شاخص برای کشور‌هایی که در این زمینه پیشرو بودند، مانند سوئد و هلند که جز پیشتازان هستند به ۲ نفر در صد هزار نفر رسیده‌اند. تقریباً میانگین کشور‌های توسعه یافته ۱۰ یا ۸ نفر است.

در کشور ما حال و روز خوبی در جریان نیست و این عدد تا حد ۲۰ نفر است. یعنی ده برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم. کشور ما در این عدد سال‌های ۸۴ و ۸۵ خیلی اوضاع بدتری داشت و نزدیک ۳۰ نفر در هر صد هزار نفر کشته می‌شدند و با یک سری اقدامات خیلی خوب روند کاهشی به خود گرفت و آهنگ کاهش آن از سال ۹۳ خیلی کم شد، اما از سال ۹۶ مجدد افزایش پیدا کرد؛ کرونا در سال ۹۸ به دادمان رسید و دوباره نمودار پایین آمد، اما حالا روند افزایشی گرفته است.

او افزود: در سال ۸۶ که آمار ما کاهش ملاحظه‌ای داشت به علت این بود که بخشی از سفر‌های غیرضروری با وسایل نقلیه شخصی مدیریت شد. الان در کشور ما تقریباً ۹۲ درصد جا به جایی بار و مسافر در جاده است و این رقم خیلی بالاست. اگر کشور‌هایی که خیلی هم پیشرو ایمنی هستند با ۹۲ درصد جا به جایی جاده‌ای برسند، آمار تصادفاتشان افزایش می‌یابد.

وی در ادامه در رابطه با علت تلفات تصادفات بیان کرد: ما دو بحث داریم؛ یک علت وقوع تصادف، یک مسأله دیگر شدت تصادف است. در وقوع تصادف تقریباً چه در ایران و خارج از کشور عامل انسانی نقش دارد. کاری هم به ایران و خارج از ایران ندارد. در بحث شدت تصادف، مسأله فرق دارد و عوامل دیگری مؤثر هستند. راه، خودرو، تجهیزات ایمنی و کلاه در موتورسیکلت خیلی نقش دارد. وقتی آمار تصادفات را با جزئیات ببینیم، یک چهارم کشته تصادفاتمان موتورسیکلت سوار هستند. از بین ۲۰ هزار کشته سالانه، نزدیک ۴.۵ هزار نفر موتورسیکلت سوار هستند. استفاده از کلاه ایمنی ما نیز خیلی پایین است. در کنار آن حدود همین تعداد کشته عابر داریم. نصف کشته‌های تصادفی‌مان عابر و موتور هستند.

توکلی درباره آمار تصادفات نوروز گفت: آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد، چون پزشکی قانونی هنوز گزارش نداده است. پزشکی قانونی پرونده تصادف را تا یک ماه بعد مفتوح می‌گذارد. مثلاً اگر یک نفر سر صحنه جراحت شدید داشته ممکن است بعداً فوت کند. آمار‌های فعلی آمار سرصحنه است، درحالیکه آمار اصلی متعلق به پزشکی قانونی در یک ماه آینده است.

عادل مصدقی، کارشناس حمل و نقل و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، درباره آمار تصادفات و خودرو‌های آسیب‌پذیر در تصادف به «انتخاب» گفت: عامل انسانی در تصادف خیلی نقش دارد و تمامی استان‌ها نیز چنین وضعیتی دارند. در استان گلستان ۸۸ درصد تصادفات به علت خطای انسانی است. عدم استفاده از کلاه ایمنی در موتورسیکلت‌ها نیز عمده دلیل تلفات در موتور سیکلت هاست. ضعف ایمنی در خودرو‌ها مانند پراید و پژو که بالاترین آمار تصادفات را دارند نیز بخش عمده تلفات تصادفات است. این ماشین‌ها با یک تصادف از بین می‌رود و کشته‌ها در این دو سبک ماشین بیشتر است. شاید ۱۲ درصد علت تصادفات مشکلات راه باشد. ما در بحث فرهنگ‌سازی رانندگی، رعایت قوانین و آموزش باید فعالیت کنیم. خودروسازان هم به سهم خود باید اقدامات جدی برای افزایش ایمنی خودرو‌های انجام دهند.

وی درباره معیار جهانی تصادف اظهار داشت: معیار جهانی وجود دارد، بر اساس هر صد هزار نفر جمعیت ۸ کشته برخی ۱۰ و... است. ما نسبت به این عدد آمار بالایی داریم. کاهش ده درصدی سالانه تصادفات که باید اتفاقات بیوفتد انجام نشده است. با توجه به تشکیل شورای عالی ایمنی کشور در جهت رفع نقاط پرتصادف اقداماتی شده است. اصل مسأله حل مشکل عامل انسانی است.

مصدقی درباره آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳ گفت: نوروز امسال آمار بالا بود البته در برخی استان‌ها کاهش داشتیم. عمده نقاط کشور خطا انسانی دخیل بوده است. با افزایش جریمه‌های رانندگی و ۵ برابر کردنشان، قطعاً در بحث خطای انسانی بازدارنده خواهد بود. عامل انسانی و سرنشین‌های خودرو باید مسئولیت‌پذیر باشند.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس