Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم اتریش درباره پذیرش پناهندگان در مرزهای یونان از طرف کشورهای اروپایی و وقوع بحران پناهندگانی مشابه سال ۲۰۱۵ هشدار داد. ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورس"، صدر اعظم اتریش به کشورهای اروپایی درباره پذیرش پناهندگان در مرزهای بین ترکیه و یونان هشدار داده و دربره هجوم میلیونی پناهندگان به اروپا پیامد چنین اقدامی هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر اعظم اتریش با تاکید بر اینکه هر انسانی حق پناهندگی در اروپا را ندارد گفت: بخش اعظمی از مهاجرنی که به مرزهای یونان آمده اند از مناطق جنگی سوریه نیامده اند بلکه پناهندگانی هستند که سال های طولانی در ترکیه زندگی می کرده اند. آن ها از طرف اردوغان مورد سوء استفاده قرار گرفته و به ابزاری تبدیل شده اند تا فشارها بر اروپا را افزایش دهند.

پناهندگان قربانیان جنگ تبلیغاتی اخیر بین اروپا و ترکیهرایزنی تلفنی مرکل و اردوغان درباره مسئله پناهندگانهشدار آلمان به پناهندگان برای عزیمت به اروپا/ خشم بروکسل از سیاست‌های آنکارا در قبال مهاجران

صدر اعظم اتریش خواستار حمایت موثر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا در چنین شرایطی شده و گفت: در غیر این صورت خطر بازگشت به کنترل های مرزی ملی وجود خواهد داشت.

وی همچنین خواستار نقش میانجی گری اروپا در مناقشات در سوریه شده و گفت: این مناقشات به یک طرح صلح اروپایی نیاز دارد. اتحادیه اروپا باید در این راستا قدرتمندانه تر وارد عمل شود. تنها راه حل، ایجاد یک منطقه حفاظت شده در شمال سوریه است.

شرایط در جزایر یونان به علت هجوم پناهندگان فاجعه بار است و همواره پناهندگان بیشتری از ترکیه به جزایر یونان هجوم می آورند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در رادیو آلمان اعلام کرد که در محافل وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به این مسئله پرداخته می شود که آیا و چه موقع دیگر کشورهای اروپایی می توانند پناهندگان را از اردوگاه های یونان بپذیرند. به گفته وی در این باره وعده هایی از طرف برخی کشورهای اروپایی وجود داشته است.

وی افزود: ما در این راستا کار می کنیم که بتوانیم این وعده ها را اجرایی کنیم.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز در کرواسی برای پرداختن به مسئله بحران سوریه و پناهندگان دیدار خواهند کرد.

هایکو ماس همچنین در این باره که روسیه و ترکیه شرایط را در سوریه تشدید نکنند ابرازخوش بینی کرده است.

انتهای پیام/  

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی اتحادیه اروپا اعظم اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند