Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی ناشی از شیوع ویروس کرونا بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی اعلام کرد: به دلیل کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در جهان شرکت‌های هواپیمایی در مجموع طی سال جاری بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ژانویه سال جاری شاهد افزایش ۲.۴ درصدی تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که بنا به گزارش انجمن ترافیک هوایی بین‌الملل این رقم کمترین رشد از سال ۲۰۱۰ تا کنون محسوب می‌شود.

این انجمن تأکید کرده است، دلیل کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی شیوع ویروس کرونا در جهان بوده و انتظار می‌رود این روند در ماه‌های فوریه و مارس ادامه یابد.

الکساندر دجونیاک دبیرکل انجمن ترافیک هوایی بین‌المللی می‌گوید: کاهش تقاضای حمل و نقل هوایی در ماه ژانویه در جهان تازه نوک کوه یخی تعطیلی است که شیوع ویروس کرونا بر حمل و نقل هوایی جهانی گذاشته است.

وی می‌گوید: در حالی شاهد کاهش قابل توجه رشد حمل و نقل هوایی در ماه ژانویه بوده‌ایم که بسیاری از محدودیت‌های پرواز شرکت هواپیمایی به چین از روز ۲۳ ژانویه آغاز شد با این حال همه این اتفاقات کافی است تا رشد حمل و نقل هوایی بین‌المللی را به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته برساند.

دجونیاک معتقد است: شیوع ویروس کرونا یک بحران جهانی است که نه تنها در حال آزمایش کردن مقاومت شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی است، بلکه در حال تست مقاومت اقتصاد جهانی در برابر بحران‌ها است.

منبع: فارس

کد خبر 413712

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هواپیما ویروس کرونا کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت های هواپیمایی شیوع ویروس کرونا هوایی بین المللی حمل و نقل هوایی کاهش تقاضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از تمدید مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکت های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش تر با محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت های آنان ایجاد کند.

یازرلو افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود