Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهایی که ویروس اشغالگر کرونا در البرز جولان می دهد، بسیجیان استان با وحدت رویه توانسته اند گام های بلندی در راستای ضدعفونی کردن معابر و کمک به مدافعان سلامت در بیمارستان ها و دانشگاه علوم پزشکی بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها کرونا بهانه ای شده است تا بسیجیان استان البرز گرد هم آمده و آتش به اختیار اقداماتی را در راستای کمک به مدافعان سلامت در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام دهند، فعالیت هایی که برای عموم مردم دلگرم کننده بوده و نشان می دهد با وحدت رویه می توان در برابر ناملایمات ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یازدهم اسفندماه بود که به همت ناحیه امام حسین (ع) کرج قرارگاه زیست محیطی با موضوع گندزدایی کرونا تشکیل شد و ابعاد پیشگیری ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت تا از ظرفیت های شبکه گسترده مردمی بسیج جهت ریشه کنی ویروس و همچنین آموزش عمومی به آحاد مردم شهرستان کرج از طریق مساجد و پایگاه های بسیج و فضای مجازی استفاده شود.      مجید زنجانی فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج با اشاره به اینکه با تمام توان و امکانات آمادگی لازم جهت کمک به شبکه بهداشت شهر کرج را داریم و تمامی امکانات و نیروها جهت کمک به مردم شهید پرور کرج پایه کار خواهیم آورد می گوید؛ "در این امر اتحاد در عمل در اولویت  است و تمام دستگاه های دولتی و نظارتی باید دست به دست هم با کمک هم جهت نجات جان مردم عزیزمان پایه کار بیایند.   با نصب بنر آموزشی در بیلبوردهای سطح شهر آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و به زودی ایستگاه های سلامت در تمامی مناطق شهرستان کرج دایر خواهیم کرد تا به صورت رایگان به مردم خدمات بهداشتی و درمانی بدهند و بسیج همواره در تمامی مراحل بحران در کنار مردم و مسئولین خواهد بود. همچنین نسبت به ضد عفونی کردن محل های عمومی، مساجد،پایگاه های بسیج و همچنین منازل پدر و مادر شهیدان توسط بهداری این ناحیه در اسرع وقت اقدام می شود".      در ساعاتی که ویروس اشغالگر کرونا در البرز جولان می دهد، گردان امام حسین (ع) سپاه ناحیه نظرآباد ماسک هایی را به صورت خودش از شرکت ها خریداری کرده و به صورت رایگان در حال توزیع بین شهروندان این شهرستان است، همچنین حوزه 213 شهید محمد منتظری ناحیه امام سجاد (ع) ضدعفونی و گندزدایی پل‌های عابر پیاده، پارک ها و مکان های پرتردد حصارک کرج را انجام داد.     سپاه استان البرز هم با آماده سازی پست امداد ۱۵ تختی در یک ورزشگاه، آماده سازی تجهیزات جنگی نوین در بحث آلودگی میکروبی به همراه تجهیزات رفع آلودگی،‌ لباس و ماسک و آماده سازی چند دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل برای کمک به انتقال بیماران احتمالی، آماده سازی ۲ درمانگاه شهری و یک درمانگاه پادگانی برای بستری بیماران و آماده به کار بودن پزشکان، پرستاران و امدادگران سپاه برای کمک و همیاری به بیماران به مقابله با کرونا برخاست.      بسیجیان حوزه 115 شهید غفاری کلاک ضدعفونی کردن مساجد، پایگاه‌ های بسیج، پارک ‌های منطقه جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را بر عهده گرفتند و پایگاه شهید جهانی حوزه 115 شهید غفاری ناحیه امام حسین (ع) هم معابر عمومی سطح منطقه حصار، پل‌ های عابر پیاده، پارک ها و مکان های پرتردد را  ضدعفونی و گندزدایی کردند.      گروه جهادی سراج پایگاه شهید علمدار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای مقابله با ویروس کرونا اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن مساجد و محله‌ ها حصارک بالا کردند و مردم، ائمه جماعات مساجد و بانیان خیر در جهت تأمین اقلام و وسایل بهداشتی مورد نیاز برای اجرای این طرح به کمک پایگاه مذکور شتافتند.    در خاتمه باید گفت بسیجیان استان البرز و مردمی که همواره دست در دست هم داده اند تا مشکلات پیش روی کشور را با اتحاد و همدلی بردارند این بار هم نشان داده اند می توانند همه با هم علیه کرونا قد علم کرده و با اقداماتی که در توان آنهاست این ویروس چشم بادامی را هم شکست دهند.         
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان البرز ویروس کرونا آماده سازی ناحیه امام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد