Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@21:19:18 GMT

شروط لازم در بهره های آوایی یک بازیگر

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۵۶۷۵

شروط لازم در بهره های آوایی یک بازیگر

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 19:00 - 16 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۲۹۹۳

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

شروط لازم در بهره های آوایی

گوش موسیقایی و مشاهده دقیق هم هنرجو و هم مربی بسیاراهمیت دارد. یک بازیگر باید هماهنگی های فیزیکی موثر در ایجاد آوای صحیح را به نسبت ارتباط با خود دیگران و محیط ( صحنه وسالن) به دقت ببیند و بشنود. آن چه از نظر تکنیک درست یا نادرست است بر اساس احساسات جسمانی تعریف و تبیین می شود؛ از این قبیل اند: دوری، نزدیکی، محیط سرد یا گرم یا مکعبی یا دایره ای و ... و انجام تمرینات در مقابل آیینه باعث می شود بازیگر بفهمد چه احساسی را دارد، با چه هندسه ای در اندام گفتاری بالایی، کارهای آوایی خود را انجام می دهد و حرکت های اضافی او چه است.

هنگامی که در اثر این تمرین وتمرین های دیگر، هماهنگی صحیح به صورت یک عادت در می آید، سیستم عصبی غیر ارادی قادر به تسلط بر مراحل آوایی خواهد بود و با استفاده از این احساسات، اجرایی خوب در استفاده از توانایی های آوایی، صورت خواهد گرفت.

البته آینه ممکن است به چشم نگهبان شما که واقع در مرکز تصورات شماست و آن را با نام چشم سوم نیز می شناسیم آسیب رساند و آن را به تدریج ضعیف کند.

این توضیح ها برای کمک به هنرجویانی طرح شده که هنوز بازی بر نقش را آغاز نکرده و یا بدون هیچ تمرین اولیه ای و فقط از روی اقبال توانسته اند از پس نقشی نزدیک به مشخصات خود بربیایند. آنها باید به کسب و تثبیت مهارت هایی بپردازند که موفقیت های روزافزون آنها را تضمین کند.

از طرفی همین تمرین- توصیه ها زیر بنای زبان – آواها و گفتار – آوها هستند:

در اولین قسمت باید بدانیم که به هر روی مهم است بدانیم که چطور باید بازیگر به "صداسازی" باور پذیر روی می آورد وخود را به تمرین دادن اندام های گفتاریش واداشته نسبت به هر آوایی که تولید می کند، مروری دقیق به لحاظ چگونگی قرار گیری عضلات گفتاری و ثبت تفاوتها و تازگی ها داشته باشد.

قسمت دوم مربوط به " گوش دادن" است. در هر جایی انرژی اولیه را برای قرار گرفتن در آرامش وتمرکز مصرف کند. سپس دقیق تر به صداهای مختلف موجود گوش کند و بتواند به صداهایی که در لحظات بدون دقت و آرامش اولیه در همان مکان نشنیده بوده برسد و در مرحله ی بعد بتواند با لحاظ کردن تمام صداهای موجود فقط روی گفتار شخص مقابلش تمرکز کند و به دقت در مقابل وی به انجام عکس العمل بپردازد، بدون اینکه سایر صداها ذهن او را مشغول کنند.


سومین اصل "تقلید" است. هنرجو باید بتواند رفتار دیگرها را به دو جنبه ی فیزیکی رفتاری و گرامر گفتاری تقلید کند، تا بتواند زبان بازی در نقش غایب را یاد بگیرد. او باید بداند که بازیگر شدن بازی کردن است و بازی کردن، انعطاف های بی اندازه ای می خواهد که در برخورد با نقش غایب بسیار سخت است.

بهترین شروع بازیگر درک اشخاص پیرامون وگاهی به انجام رفتار و نحوه ی گفتار دیگران پرداختن است. البته چنین تمرینی اگر با لودگی و تمسخر اشخاص همراه شود قطعا به روحیه ی شخصی خود و دیگران لطمه وارد خواهد آمد چنین عملی از نبود صداقت رنج خواهد برد و مملو از تصنع خواهد شد.

از هنرجو تا زمانی که هنر اشیا و مردم را نشناسد نمی توان انتظار داشت توقعات آنها را برطرف کند. او باید به گسترش مشاهدات خود و انتخاب روشهای هنرمندانه در اجتماع بپردازد. در این صورت می تواند نیاز هر روزه ی مردمش را تشخیص دهد. چهارمین نگره، اختصاص دارد به این امر، که در این "تشخیص" هنرجو چطور باید به خودش کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر نقد تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود

یک مقام سیاسی صهیونیستی به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفت که رژیم صهیونیستی ۱۰ روز تا دو هفته به ابتکار جدید برای دستیابی به توافق با حماس برای آزادی بخشی از اسرای صهیونیست مهلت می‌دهد.

براساس گزارش النشره، این روزنامه صهیونیست به نقل از این مقام نوشت: اسرائیل در نامه‌ای به مصر اعلام کرده است که همه شروط حماس را عملاً می‌پذیرد، مگر اینکه جنگ را دوره اجرای توافق، متوقف کند.

از جمله شروطی که رژیم صهیونیستی به گفته این مقام سیاسی می‌پذیرد، عبارتند از: عقب نشینی ارتش از مسیرها یا جاده‌هایی که برای کمک‌های بشردوستانه ساخته است، آتش بس مداوم، امکان بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به شمال نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل را فراهم می‌کند.

به تشخیص این مقام سیاسی صهیونیست اکثریت اعضا در کابینه و شورای جنگ این شرایط را خواهد پذیرفت.

وی افزود: حتی وزرای میانه رو که موضوع اسرای اسرائیلی را در راس اولویت‌های خود قرار می‌دهند، صبر خود را از دست داده‌اند. آنها می‌دانند که زمان زیادی در بحث‌ها تلف می‌شود.

از سویی دیگر یکی از رهبران حماس به رویترز گفت که هیأتی از این جنبش فردا دوشنبه به قاهره سفر می‌کند تا درباره آتش بس در غزه گفتگو کند و با صهیونیست‌ها به توافق برسد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پس از صحبت‌های مجدد در مورد مذاکرات برای دستیابی به توافق، خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: اگر تصمیم دارید پرچم سفید را به اهتزاز در آورید و تصمیم اشغال رفح را لغو کنید، دولتی به ریاست شما سزاوار وجود نخواهد بود.

از سوی دیگر، بنی گانتس، وزیر شورای جنگ تهدید کرد که اگر وزرای آن با پیشنهاد خوب برای یک معامله مبادله‌ای که از حمایت سیستم امنیتی این رژیم را برخوردار است، مخالفت کنند، کابینه صهیونیستی را سرنگون خواهد کرد.

با این وجود سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم طرح‌هایی را برای ادامه جنگ در نوار غزه و رفح تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • (ویدئو) بهرام بیضایی به بهاره رهنما: بازیگری نکن!
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد