Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@03:24:02 GMT

دشمنی با جمهوری اسلامی یا حمله به مردم بی دفاع ایران؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۵۸۱۸

سرویس سیاسی خرداد- عبدالرضا کنی: ویروس کرونا بیش از 50 کشور دنیا را درگیر در تبعات مستقیم خود کرده و بقیه کشورها نیز از امواج ثانویه آن بدور نمانده اند اما شاید هیچ کشوری حتی چین به اندازه ایران در سیبل تبلیغات منفی و تعابیر ناخوشایند در رسانه های جهانی نبوده است.
به گزارش خرداد، این حجم از بدبینی و تبلیغات منفی ریشه در کجا دارد؟ در حالیکه چین مبداء این ویروس بوده، ایتالیا و کره جنوبی اگر نگوییم بیش تر همسان و هماهنگ در مقوله کرونا با ایران پیش می روند، آمریکا خودش در مظان اتهام جدی برای پنهان کاری و اشتباهات پزشکی در مواجهه با کروناست و کشورهای خاورمیانه، غرب آسیا و حوزه مدیترانه به اذعان مسئولان بهداشت جهانی هیچ کدام در قواره و اندازه ایران از سیستم خدمات درمانی فراگیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با کرونا همانند ایران برخوردار نیستند، چرا ایران و ایرانی در سیبیل این تخریب های روانی و تبلیغات منفی هستند؟

مثلا این روزها بسیاری از کشورها پروازها به مقصد و مبداء ایران را ممنوع کرده اند و هر دم از کشوری خبر می رسد که یک ایرانی مبتلا به کرونا به این کشورها سفر کرده است گویی ایران کانون انتشار ویروس کرونا در جهان است!
در این موج ممنوعیت پروازها این خبر البته جالب توجه است:« سازمان جهانی بهداشت هیچ‌گونه توصیه ای  مبنی بر  اعمال محدودیت‌های پروازی از مبدا و مقصد ایران نمی‌کند؛ البته این فقط مختص ایران نیست و این توصیه  ما مربوط به تمام کشورهاست،  ما موافق این گونه محدودیت‌ها نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این نکته ای که مسئول سازمان بهداشت جهانی بدان تصریح کرده استف حال سئوال اولیه را دوباره مطرح کنیم. این حجم از بدبینی و تبلیغات منفی ریشعه در کجا دارد؟

در حالیکه چینی ها اعم از دولتی ها و مردم این کشور کارزار بزرگ احیای چین در افکار عمومی جهان را آغاز کرده و به دنبال بازسازی وجه تخریب شده ملت خود در سطح افکار عمومی جهانی هستند و در کشورهای مختلف گزارش هایی مبنی به حمله به شهروندان چینی گزارش شده است. عده ای ایرانی در خارج از مرزهای کشور به بهانه مخالفت با جمهوری اسلامی و در راستای سرنگونی نظام مستقر به عنوان هدف غایی شان، به شدت در رسانه های خارجی مشغول تخریب چهره ایران در مقوله کرونا هستند.

از انعکاس و مانور  گسترده روی لیس زدن ضریح توسط دو فرد متحجر که پای آن را به رسانه های بین المللی کشانده اند و آن را به عنوان یک سیاست مورد توجه حاکمیت جا می زنند تا حتی طرح این نکته که 300 هزار مامور بهداشت طرح ملی مقابله با کرونا شبه نظامیانی هستند که برای سرکوب بیماران اعزام می شوند و یا حتی درخواست دخالت بشردوستانه (حمله نظامی) به ایران به این بهانه که دولت این کشور توانایی مقابله با کرونا را نداشته و مهار آن از دست حکومت در رفته است.

در کنار آن هم رسانه های فارسی زبان آنور آبی هر کلیپ مجهول را با آب و تاب انتشار داده و به بزرگ نمایی و غلو دو چندان پیرامون حضور کرونا در ایران می پردازند که این رویکرد آنان  نیاز به شرح و تفصیل ندارد و همگان در جریان کم و کیف آن هستیم.

حال سئوال اینجاست که آیا این اقدامات ذره ای خیرخواهی و وطن دوستی را مستتر در خود دارد؟ شما دشمن جمهوری اسلامی باشید و برای ضربه به آن هم تلاش کنید اما این حرکات شما ضربه به جمهوری اسلامی می زند یا چهره ایران و ایرانی را در افکار عمومی مخدوش می کند؟ آیا مبارزه شما با نظام مستقر تابع حداقلی از اخلاق و موازین اخلاقی نباید باشد؟ مگر نه این است که در جنگ نظامی هم کشورهای متخاصم حداقلی از موازین اخلاقی و مورد توافق جامعه جهانی را لحاظ می کنند؟

ایرانی که در نبرد سخت با بیماری کرونا است و مردم آن با توجه به تحریم های اعمالی که شمایان مدافع تمام قامت آن هستید و برایش سینه چاک می کنید، با سختی و مرارت های دو چندانی روبرو هستند، آیا رواست که با این ظلم مضاعف روبرو شوند؟ شما چگونه خود را ایرانی می خوانید و می دانید و مدعای دلسوزی برای مردم ایران را دارید؟ مردمی که در جنگ با کرونا هستند و شما از پشت به آنان خنجر می زنید و راه تنفس را بر آنها می بیندید؟ آیا شما ذره ای از شرافت و انسانیت را بو کرده اید؟ اگر ایرانی های خارج از کشور درگیر در تبعات منفی این تبلیغات سیاه شما در افکار عمومی جهانی شوند، چه کسی پاسخگو است؟

جالب اینجاست که چین با توجه به شیوع کرونا درخواست لغو تحریم ها علیه ایران را مطرح ساخته است و در فضای مجازی براندازان و مخالفان جمهوری اسلامی به شدت به چینی ها حمله کرده و به این موضوع اعتراض کرده اند

نکته آنکه کرونا دیر یا زود، کم یا زیاد از ایران گذر خواهد کرد و آنوقت ما می مانیم و شمایانی که در اوج سختی و مشقت ما از پشت خنجر زده و رذالت را از حد گذراندید، شمایی که مسئله تان جمهوری اسلامی نیست، مسئله تان چپاول ایران و ایرانی به هر طریق ممکن و به قیمت هم قسمی با بدترین دشمنان ایران است، ما شما را فراموش نخواهیم کرد، البته
برچسب ها: کرونا ، تحریم ، براندازان ، ایران ، جمهوری اسلامی ، مردم ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا تحریم براندازان ایران جمهوری اسلامی مردم ایران جمهوری اسلامی تبلیغات منفی افکار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم

حادثه تروریستی مسجد امام زمان شهر هرات یکبار دیگر بحث حضور و فعالیت داعش در افغانستان را در کانون توجه قرار داد،به ویژه این که عملیات اخیر دومین حمله تروریستی یه غیر نظامیان و به طور خاص شیعیان افغانستان در کمتر از 10 روز گذشته بوده است.شواهد و قرائن و پذیرش مسئولیت حمله اول تروریستی در کابل توسط داعش،این گروه را در جایگاه مظنون اصلی حمله به مسجد شیعیان در هرات نیز قرار می دهد .بنابر این لازم است به نکاتی در مورد فعالیت داعش در افغانستان اشاره شود؛                                                 

1)مقامات امارت اسلامی طالبان مدتی است که مدعی نابودی کامل  داعش در افغانستان هستند و تاکید دارند که اگر در این میان مشکلات امنیتی هم وجود دارد،به طور خاص نتیجه کم کاری ،اهمال و حتی دسیسه چینی همسایگان است. اظهارات چند روز قبل "متقی" سرپرست وزارت خارجه طالبان در متهم ساختن سه کشور همسایه به تامین نیرو،انتقال و ترانزیت و در نهایت تجهیز و آموزش داعش دقیقا در همین راستا انجام گرفته و بازتاب  فراوانی یافت.اما عملیاتهای تروریستی اخیر علاوه بر این که استمرار فعالیت داعش در افغانستان را نشان می دهد،این موضوع را هم آشکار می کند که مسئله حضور داعش در منطقه با فرافکنی ،سلب مسئولیت از خود و مقصر جلوه دادن دیگران قابل حل نخواهد بود.در مقابل، نابودی داعش تنها در سایه همکاری ، تعامل  و درک کشورهای منطقه  از ملاحظات سیاسی و امنیتی یکدیگر حاصل خواهد شد؛همان نکته ایی که سفیر جمهوری اسلامی در کابل پس از حملات اخیر و با شریک خواندن کشورها در مبارزه با این تهدید مشترک،مورد تاکید قرار داد.

2)محدود کردن داعش به یک چارچوب سازمانی و تشکیلاتی مشخص،محدود و بسته، چه از جانب طالبان و چه از جانب دیگر کشورهای منطقه اشتباهی بزرگ محسوب می شود ، چرا که داعش یک طرز تفکر و ایدئولوژی است که از ظرفیت جذب و همراهی با اشخاص و گروههای تروریستی  مختلف دیگر در منطقه برخوردار است.دقیقا به همین دلیل است که پاکستان تفاوتی میان داعش و طالبان پاکستانی قائل نمی شود و جمهوری اسلامی گروههای  تروریستی جیش العدل و داعش را در یک راستا می نگرد.در افغانستان هم طالبان این نکته را در نظر بگیرند که بیش و پیش از مبارزه با سازمان و تشکیلات داعش،باید مانع بسط و گسترش تفکرات و ایدئولوژی های داعشی و یا داعش پسند در این کشور شوند.به عنوان نمونه و در بحث شیعیان باید گفت که اگر چه دیدگاهی که حملات اخیر را بر مبنای ایجاد تفرقه میان امارت و شیعیان و یا جمهوری اسلامی ایران تحلیل می کند،کاملا خور تامل به نظر می رسد،اما عملکرد مقامات و مسئولین امارت هم نباید به گونه ایی باشد که تمیز و تشخیص  تفکرات و عملکرد آنها با دیدگاه داعش در مورد شیعیان به دشواری انجام گیرد

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • دشمنی به نام سردار آزمون | موضع رسمی در خصوص جلوگیری از بازی کردن ستاره ایرانی
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم