Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هرگونه اقامت در مراکز اقامتی و پذیرایی فاقد مجوز اعم از مدارس و اقامتگاه‌های دولتی و برگزاری نوروزگاه، جشنواره، نمایشگاه و هر اقدامی که منجر به تجمع مردم شود ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی میرحسینی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس هرگونه اقامت در مراکز اقامتی و پذیرایی فاقد مجوز اعم از مدارس، اقامتگاه‌های دولتی و ... ممنوع است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری نوروزگاه، جشنواره، نمایشگاه و هر اقدامی که منجر به تجمع مردم شود نیز ممنوع است.

وی افزود: ستاد‌های اجرایی خدمات سفر شهرستان‌ها همانند گذشته در ایّام نوروز، برقرار بوده و با حداقل نیروی انسانی، امورات مربوطه را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام پیش رو مدیریت برنامه‌های مورد نظر در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کروناست، گفت: مسافران و گردشگران میتوانند در نوروز امسال از گردشگری مجازی بهره برده و با شناسایی مناطق مستعد و جذاب سفر‌های خود را به تابستان موکول کنند.

میرحسینی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، مهمانسرا‌های دولتی و زائرسرا‌ها از چرخه اقامت خارج شده اند، بیان کرد: متاسفانه دلالان و صاحبان منازل غیرمجاز بویژه در چابهار و کنارک بدلیل نبود فضای اقامتی لازم در ایام نوروز فعالیت‌هایی را انجام میدهند که امسال باتوجه به دستورالعمل‌های محرمانه ابلاغی و شیوع بیماری کرونا و حساسیت‌های ویژه نسبت به سلامت مردم، از طریق دستگاه‌های نظامی و انتظامی با تمامی مراکز اقامتی واشخاص فاقد مجوز فعالیت، برخورد قانونی میشود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: رعایت بهداشت جزء اصول اولیه واحد‌های دارای مجوز می‌باشد، اما در شرایط جدید دستورالعمل‌های ابلاغی با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا و آموزش به تمامی تاسیسات گردشگری است.

وی ادامه داد: نشست کمیته گردشگری و فضا‌های ورزشی زیر مجموعه ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا به ریاست معاون استاندار و دبیری اداره کل گردشگری تشکیل و تصمیمات لازم برای کاهش سفر به سیستان و بلوچستان اندیشیده شد.

میرحسینی بیان کرد: برخلاف تبلیغات انجام شده مبنی بر سفر نکردن در این ایام، نمی‌توانیم هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری که مطابق ضوابط فعالیت می‌کنند را تعطیل کنیم و این مهم با تایید وزارت گردشگری و توافق با ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا صورت خواهد گرفت.

این مسؤول اضافه کرد: همه سفر‌ها برای گشت و گذار نیست و اگر در یک منطقه هتلی فعال نباشد یعنی عملا تاسیسات گردشگری که سرویس استاندارد می‌دهند را از چرخه خدمات‌رسانی خارج کرده‌ایم و فرصت برای انتشار بیماری کرونا را فراهم آورده ایم.

وی افزود: گردشگری و صنایع دستی جزو اولین گروهی ثبت شده‌اند که قرار است بسته حمایتی دریافت کنند و منتظریم در روز‌های آینده خبر‌های خوبی در این زمینه اعلام شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: در حال تدوین و آماده سازی برنامه‌های حمایتی برای تشویق شهروندان به سفر در دوران بعد از بحران کرونا به سیستان و بلوچستان با همکاری بخش خصوصی استان هستیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری کرونا ویروس بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان