Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نفت با اشاره به اینکه نشست اوپک و غیراوپک بدون نتیجه پایان یافت، گفت: نباید باب مذاکرات را بست؛ بازار به توافق و کاهش تولید نفت نیاز دارد. تاریخ انتشار: 21:15 - 16 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۳۴۱۲

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری میزان، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، ۱۶ اسفندماه) پس از پایان نشست اوپک و غیراوپک اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این گفتم، نشست سختی بود؛ دو طرف بر نظراتشان اصرار کردند و در نهایت نشست به نتیجه‌ای نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح بیشتر گفت: اعضایی از اوپک اصرار داشتند غیراوپکی‌ها هم باید مقدار مشخصی از سهم کاهش تولید را به‌عهده بگیرند، اما آنها نپذیرفتند و مذاکرات به بن‌بست رسید.

زنگنه با بیان اینکه شاید ظرف روزهای آتی از طریق برخی رایزنی‌ها، نتایجی حاصل شود، افزود: بازار نیاز به کاهش تولید دارد.

وزیر نفت عنوان کرد: نهایی شدن تصمیم روز گذشته اوپک مشروط به همکاری غیراوپک بود و از آنجا که غیراوپک همکاری نکرد، توافقی به‌دست نیامد و حتی توافق قبلی مبنی بر کاهش تولید ۱.۷ میلیون بشکه‌ای اوپک و غیراوپک هم تمدید نشد.

وی با بیان اینکه با توجه به تمدید نشدن توافق قبلی اعضای اوپک و غیراوپک، از ابتدای آوریل همه اعضا می‌توانند نسبت به افزایش تولید نیز اقدام کنند، نشست امروز را یکی از بدترین نشست‌های تاریخ اوپک خواند و گفت: باید تدبیری کرد و به نتیجه رسید.

نباید باب مذاکره را بست

زنگنه در پاسخ به اینکه برخی این نشست را آزمونی برای اعضا پیش‌بینی کرده بودند، گفت: اینکه گفتند آزمون، درست است. این آزمون با شکست مواجه شد. جلسه مشکلی بود و تجربه‌ای شد برای آنان که این جلسه را مدیریت کردند.

وزیر نفت با اشاره به تأخیر ۶ ساعته در آغاز برگزاری نشست اوپک و غیراوپک به دلیل انجام مذاکرات خصوصی، ادامه داد: دو طرف، بیشتر سعودی و روسیه، نتوانستند به نتیجه برسند. باید اجازه داد طرفین به آرامش برسند. نباید باب مذاکره را بست و باید بر نقاط مشترک طرفین بیشتر تأکید کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال برگزاری نشستی دیگر برای حصول توافق، گفت: برگزاری نشست جدید به‌ویژه در شرایط فعلی (کرونا) سخت است، اما ممکن است رایزنی‌های دو یا چندجانبه به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود. در مذاکره باید انعطاف داشت؛ در غیر این صورت همه ضرر می‌کنند.

بیشتر بخوانید کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید در صورت موافقت غیراوپکی‌ها

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زنگنه وزیر نفت نفت تهران اوپک اوپک و غیراوپک کاهش تولید نباید باب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلک پورشه خالی شد

پورشه کاهش سود ۳ ماهه اول را به دلیل افزایش هزینه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی پورشه از کاهش ۳۰ درصدی سود عملیاتی در سه ماهه اول خبر داد و به سرمایه‌گذاری بیشتر در آنچه که این خودروساز لوکس آلمانی بزرگترین سال عرضه محصولات خود در تاریخ نامیده است، اشاره کرد.

سود عملیاتی در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱.۲۸ میلیارد یورو (۱.۳۷ میلیارد دلار) رسید، در حالی که فروش برای این دوره به ۹.۰۱ میلیارد رسید که از ۸.۷۷ میلیارد پیش بینی شده بود.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در بیانیه‌ای گفت: «ما در وضعیت چالش‌برانگیز، در مسیر خود باقی می‌مانیم و با قاطعیت راهبرد خود را دنبال می‌کنیم.»

خودروسازان آلمانی در تلاش هستند تا تقاضای چین را احیا کنند، به طوری که تحویل به بزرگترین بازار آنها در مقابل رقبای بی ام و و مرسدس کاهش یافته است و پورشه ۲۴ درصد کاهش در تحویل سه ماهه ثبت کرده است. مدیر مالی پورشه، اظهار کرد در حالی که تقاضا در چین همچنان به چالش کشیده می شود، این شرکت با دوری از جنگ قیمتی که بازار محلی را در بر گرفته است، حاشیه سود را به خطر نمی اندازد.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود را برای حاشیه سود ۱۵ تا ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۴ حفظ کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قلک پورشه خالی شد
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند