Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی با بیان اینکه طی اعلام فراخوان برگزاری رویداد ادبی هنری سردار آسمانی، با استقبال فراوانی مواجه شدیم، گفت: این رویداد گام بلندی در راستای ترویج مکتب ایثار و شهادت از معبر مسجد و بچه‌های مسجدی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «سعید سعادتی» در گفت‌وگویی در تبیین اهداف برگزاری رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی»گفت: با توجه به سیره و سبک زندگی سپهبد سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» و بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در راستای ادامه راه و زنده نگاه داشتن مکتب آن شهید و از سوی دیگر حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اقدام به برگزاری رویداد ادبی هنری «سردار آسمانی» در قالب هفت رشته کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، ادامه داد: ما در صدد بودیم تا در برگزاری این رویداد در وهله نخست از هنر و ابزارهای هنری استفاده کنیم. مخاطبان ما در گروه‌های سنی ۷ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۲۱ سال بودند.

 

 

 

سعادتی افزود: فراخوان این رویداد هنری در قالب رشته‌های عکس و فیلم موبایلی، دل‌نوشته، نامه، شعر، نقاشی و طراحی، سرود، اعلام و بنا شد علاقه‌مندان تا ۲۵ بهمن آثار خود را ارسال کنند.

 

 

 

وی گفت: در همین فرصت محدود نزدیک به یک هزار و ۶۹۱ اثر در رشته های مختلف در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسید که از این میان، ۲۳۴ اثر در بخش نامه‌ای به سردار آسمانی، ۸۲۵ اثر در بخش عکس و فیلم موبایلی، ۲۱۱ اثر در بخش دل‌نوشته، ۲۳۲ اثردر بخش نقاشی و طراحی، ۷۶ اثر در بخش سرود و ۱۴۶ اثر به بخش شعر اختصاص داشت.

 

 

 

سعادتی اظهار کرد: در فرصتی کوتاه که شاید کمتر از بیست روز بود، آثار متعددی به دست ما رسید و در ارزیابی اولیه به این نتیجه رسیدیم که این آثار باید دسته‌بندی شده و منتخب آنها در قالب محصولات فرهنگی منتشر شود. در این راستا در نظر داریم نمایشگاهی از آثار بخش عکس و فیلم‌های موبایلی، نقاشی و طراحی برگزار کنیم.

 

 

 

 

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد افزود: پس از مرحله ارزیابی آثار، مرحله داوری نهایی انجام می‌شود و اگر شرایط فراهم بود ۲۰ اسفند نفرات برتر اعلام و جوایز آنها اهدا می شود. ما در هر رشته از نفرات اول و دوم تقدیر و در مجموع ۱۴ نفر برگزیده داریم. جوایز نفرات برتر اهدای ۳۰ میلیون ریال است.

 

 

 

 

 

وی تصریح کرد: احیای مکتب سرار سلیمانی در ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه تاثیر به سزایی دارد، دو مولفه‌ای که به نظرم از نیازهای امروزی جامعه اسلامی ماست. اگر این سیره در جامعه گسترش پیدا کند بسیاری از مشکلات و مسایل در عرصه‌های عقیدتی، فرهنگی، اقتصادی حل می شوند.

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد رویداد ادبی هنری ستاد هماهنگی سردار آسمانی فرهنگی هنری اثر در بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با گرامیداشت هفته معلم، ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» با حضور نوجوانان و دانش‌آموزان تهرانی با میزبانی از معلمان مدارس پایتخت توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال ۱۴۰۳ در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود. روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

وی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها گفت: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و …است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

خونویی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090944 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر