Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تجهیزات پزشکی لرستان در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت : توزیع ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده، الکل و دستکش بین مردم باید اولویت بندی شده و افرادی که از قبل بیمار بوده یا در شرایط نامناسب قرار دارند، بیشتر مورد حمایت قرارگرفته و افراد سالم تنها باید پیش‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد بیرانوند  به آشفتگی بوجود‌آمده براثر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود:واقعیت اینست که با ورود این ویروس به کشور و ترس ناشی از آن باعث شد که اکثر افراد تصور کنند ماسک حلال تمام مشکلات بوده و همین موضوع مسبب ایجاد یک بازار کاذب در جامعه شد.

او بیان کرد:با تلاش تمام وقت هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با محوریت دکتر نیکبخت، پیگیری و نظارت معاونین به‌صورت روزانه، ماسک با اشکال مختلف، گان و لباس‌های ایزوله تهیه شده و با اولویت درمراکز درمانی توزیع می‌شود و با توجه به این موارد که ماسک معمولی تا ۲ ساعت و ماسک‌های فیلتر دار ۸ تا ۱۲ ساعت قابل استفاده هستند، ظرفیت تولید محدود ماسک در کشور و تقاضای غیر منطقی، این تصور بوجودآمده که این اقلام در بازار موجود نیست.

او ادامه داد:ماسک و مواد ضدعفونی کننده از طریق وزارت بهداشت طبق سهمیه بندی‌های مربوطه، هیأت امنای ارزی به نمایندگی از وزارت بهداشت، خرید‌هایی که از قبل طبق مقررات دپو شده بودند، بخش خصوصی و استوک‌های بحران که به‌واسطه تجربه سیل اتفاق افتاده در سال جاری آماده شده بود، تهیه و در اختیار مردم گذاشته میشوند.

بیرانوند  افزود:افراد تصور میکنند با تهیه یک مقدار خاص از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، نیاز جامعه تامین میشود، این در‌حالی است که تولید ماسک در کشور تابحال یک روند معمولی و مناسب با نیاز‌های عادی داشته و حالا با تب ایجاد شده و حجم بالای درخواست، میزان تولید جوابگوی بازار نیست.

این مسئول بیان کرد:پیش از زمان ورود ویروس کرونا به کشور، اقدامات پیش‌گیرانه شروع شده، و در راستای تشویق افراد به رعایت نکات و بهداشت فردی نیز تعدادی ماسک در تجمعات عموی به صورت اهدایی توزیع شد.

رئیس تجهیزات پزشکی لرستان   افزود:روزانه تعداد زیادی ماسک معمولی و فیلتردار بصورت اهدایی در اختیار شبکه‌های بهداشت، بعضی داروخانه ها، افرادی که با مراکز درمانی در ارتباط هستند، بیماران خاص و بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها قرار میگیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی لرستان کرونا ویروس ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟

رئیس اداره داروخانه های سازمان غذا و دارو از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی از رتبه بندی داروخانه ها براساس شاخص شفافیت و برخورد مطابق قانون با آنها خبر داد و افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 749342

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین