Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:11:31 GMT

سیگار الکتریکی موجب تغییر باکتری های دهان می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۷۶۲۷

سیگار الکتریکی موجب تغییر باکتری های دهان می شود

به گزارش خبرنگار مهر، «دیپاک ساکسنا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نیویورک، در این باره می‌گوید: «سلول های قرار گرفته در معرض سیگار الکتریکی بسیار در معرض عفونت قرار دارند. همچنین سیگارهای الکتریکی منجر به افزایش التهاب شده و به سلامت دهان آسیب می رسانند»

به محض اینکه فرد دچار التهاب می‌شود، امکان بروز لکه‌های سفیدی در دهان موسوم به لوکوپلاک وجود دارد که گاهی اوقات به سرطان تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که سیگارهای معمولی استفاده می‌کنند در معرض ریسک بالاتر بیماری لثه و عفونت‌های دهانی قرار دارند. به گفته محققان، تنباکو موجب بروز تغییراتی در محیط عادی دهان می‌شود که منجر به تضعیف واکنش سیستم ایمنی شده و امکان رشد باکتری‌های بد فراهم می‌شود.

در این مطالعه، ۱۱۹ شرکت کننده که اصلاً هیچ نوع سیگاری نمی‌کشیدند با تعداد یکسانی از افرادی که سیگار معمولی یا سیگار الکتریکی دود می‌کردند مقایسه شدند.

محققان آزمایش‌های دهان را بر روی افراد انجام دادند و نمونه بزاق شان را جمع آوری کردند تا باکتری‌های ساکن در دهان شرکت کنندگان را آزمایش نمایند.

نتایج نشان داد سه چهارم افراد مصرف کننده سیگارهای عادی دارای علائم بیماری لثه یا عفونت بودند. ۴۳ درصد استعمال کننده‌های سیگارهای الکتریکی دارای علائمی از این نوع مشکلات بودند. تنها ۲۸ درصد افراد غیرسیگاری دارای علائم بیماری لثه یا عفونت بودند.

محققان با آزمایش باکتری‌ها به وجود انواع متفاوت باکتری‌های دهانی در این سه گروه پی بردند.

محققان بر حفظ بهتر بهداشت دهان و دندان در مورد این افراد تاکید دارند. به گفته محققان، ممکن است مصرف پروبیوتیک ها به حفظ میکروبیوم های دهان در این افراد کمک کند اما تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

کد خبر 4871640

منبع: مهر

کلیدواژه: سیگار باکتری بهداشت دهان و دندان عفونت ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ماسک طبی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بیمارستان قربانیان کرونا مسعود مردانی آزمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مین چی، در صورت تایید ایمنی، این دارو در اختیار بیمارانی قرار خواهد گرفت که به طور مادرزاد دندان ندارند تا تاثیرگذاری آن نیز تایید شود. محققان امیدوارند در ۲۰۳۰ میلادی فروش این دارو را آغاز کنند.

افراد معدودی دچار فقدان دندان مادرزادی هستند. عدم وجود ۶ دندان یا بیشتر شرایطی است که موروثی تلقی می شود. طبق بیانیه بیمارستان کیتانو که در این پژوهش همکاری می کند، نخستین مرحله آزمایش بالینی از سپتامبر امسال تا آگوست ۲۰۲۵ میلادی ادامه می یابد. برای مشخص شدن تاثیرگذاری دارو، آن را به داخل رگ افراد سالم ( ۳۰ مرد ۳۰تا ۶۴ ساله) تزریق می کنند. شرکت کنندگان باید حداقل یکی از دندان های عقبی شان را از دست داده باشند تا اگر دارو تاثیرگذار بود و دندان رشد کرد، مشکلی ایجاد نشود. هیچ عارضه جانبی مهمی در آزمایش روی حیوانات مشاهده نشده است.

در مرحله بعدی این دارو در بیمارستان کیتانو به بیماران با فقدان دندان مادرزادی داده می شود. محققان تصمیم دارند در این مرحله تعداد شرکت کنندگان را به ۲تا ۷ نفر محدود کنند که حداقل از زمان تولد ۴ دندان نداشته باشند.

داروی رشد دوباره دندان پروتئینی به نام USAG-۱ را غیر فعال می کند که مانع رشد دندان است. محققان معتقدند در آینده این دارو نه تنها برای افرادی با چالش فقدان دندان مادرزادی بلکه بیمارانی که به دلیل جراحت یا پوسیدگی دندانشان را از دست داده اند، کارآمد خواهد بود.

کد خبر 6098343 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • این سرطان علائم اولیه ندارد، غربالگری را جدی بگیرید
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • تغییر رنگ ادرار، بوی ادرار و ظاهر ادرار نشانه چیست؟
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها