Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی در مورد علل تعداد محدود مبتلایان به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان که تنها یک فوتی به همراه داشته است، گفت: پراکندگی روستاها، شهرها و جمعیت ساکن در استان سیستان و بلوچستان مانع از دریافت اطلاعات دقیق در خصوص مبتلایان به بیماری کرونا شده است، ضمن اینکه توجه به تذکرهای بهداشتی و گرانی سوخت باعث شده که مردم کمتر از محل سکونتشان برای رفتن به سایر شهرها تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

80 درصد مردم سیستان و بلوچستان مستعد ابتلا به کرونا هستند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته نباید از این نکته غافل باشیم که 80 درصد مردم این منطقه زیر خط فقر امنیت غذایی بوده و مستعد ابتلا به کرونا هستند، از سوی دیگر کمبود آب باعث شده که مردم نتوانند برای شستشوی مرتب دست‌ها اقدام کنند، ضمن اینکه اغلب آنها به بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، ناراحتی قلبی یا مشکلات تنفسی مبتلا بوده که ناشی از طوفان شن است و می‌تواند به سرعت  شیوع این بیماری در این استان منتهی شود.  

وی تصریح کرد: اغلب مردم این منطقه کارگر بوده و ناچار هستند حتی برای تهیه یک قرص نان، روزانه فعالیت کنند، بنابراین به دلیل حضور مستمر در بازار در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

ضرورت ورود خیرین جهت ارائه خدمات پیشگیرانه به مردم سیستان‌وبلوچستان

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: مردم استان سیستان و بلوچستان از قشر کم‌درآمد هستند و توانایی تامین مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و ماسک را ندارند، آن هم در شرایطی که برخی از آنها روزانه مبلغ محدودی دریافت می‌کنند و تنها می‌توانند با آن امرار معاش کنند، بنابراین چطور می‌توانند یک محلول ضدعفونی‌کننده به قیمت 40 هزار تومان خریداری کنند؟

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان حوزه سلامت و خیرین برای تامین لوازم بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمبود آب فقر غذایی سیستان وبلوچستان کرونا استان سیستان و بلوچستان ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود

 محمد کرمی  در نشست بررسی مشکلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اظهار کرد: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحد های تولیدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید نشست اختصاصی برای کشت پنبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود زیرا باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره‌گیری کرد.
  در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود