Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@13:54:24 GMT

ممنوعیت سفر به لرستان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۷۹۲۵

ممنوعیت سفر به لرستان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، سیدموسی خادمی اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هیچگونه پذیرش مسافر در لرستان نخواهیم داشت.

خادمی با بیان اینکه ویروس کرونا همانند سراسر کشور در لرستان شیوع پیدا کرده است، افزود: جزو استان‌های آلوده به ویروس کرونا هستیم و تعداد مبتلایان بالا می‌باشد و ممکن است این فرآیند در روزهای آینده ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر مردم پیشگیری کنند سرعت انتشار کاهش می‌یابد لذا باید مردم از تجمعات اجتناب کنند.

استاندار لرستان گفت: در صورت ابتلا هر فرد می‌تواند تا ۳۵۰ نفر را مبتلا می‌کند، کرونا قدرت انتشار بالایی دارد و مردم باید در خانه بمانند.

خادمی اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه خدمات دولتی را انجام دهند و اگر نتوانستند تا عادی شدن شرایط صبر کنند.

وی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در استان اظهار کرد: تعطیلات فرصت مناسب برای در خانه ماندن است و مردم نباید سفر کنند.

وی گفت: به هیچ‌وجه پذیرای مسافران نوروزی نخواهیم بود و هیچگونه تسهیلاتی ارائه نخواهیم داد و نهادها و ارگان‌های مرتبط هم پذیرش نخواهند داشت.

استاندار لرستان ادامه داد: در موردساعات اداری دستگاه‌های اجرایی اختیارات استانی لغو شده و تابع دستورات ستاد ملی هستیم.

وی بیان کرد: اما کارمندان آسیب‌پذیر و دارای علایم خاص نیاز به حضور در محل کار ندارند.

استاندار لرستان افزود: وجود اقلام بهداشتی و کمبود آن مساله‌ای است که در کشور فراگیر شده اما نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا وضعیت بهتر شده است.

خادمی اظهار کرد: اکنون ۶ واحد تولیدی الکل در استان فعالیت می‌کنند که از اول اسفند تاکنون ۳۰۵ هزار لیتر الکل و ۳۵۰ هزار عدد ژل ضدعفونی‌کننده تولید شده است.

وی گفت: در بحث محلول ضدعفونی‌کننده و الکل جزء استان‌های تولید کننده هستیم که برخی از استان‌ها خواستار صادرات این محصول هستند که در برخی موارد هم صادرات داشتیم.

خادمی بیان کرد: مراکز درمانی در اولویت هستند که در این راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوب و موثری انجام شده است که اقلام مورد نیاز تهیه و بیمارستان‌ها تجهیز شدند.

وی ادامه داد: قرنطینه شهر یا مکان خاص نیاز به ضوابط خاصی دارد که در هیچ نقطه کشور توصیه نشده است.

استاندار لرستان همچنین گفت: برخی از شهرها که آلودگی بیشتری دارند ورودی-خروجی آنها کنترل می‌شود، نمی‌توانیم ورودی و خروجی استان را مسدود کنیم چرا که روزانه ۷ هزار خودرو از بروجرد و ۸ هزار خودرو از طریق پل زال وارد استان می‌شود.

خادمی افزود: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اختیار مردم است و مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی از انتقال این ویروس جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در این راستا تشکل‌های مردمی می‌توانند به دولت کمک کنند و همچنین آموزش‌های همگانی به مردم ضروری بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مناطق محروم حاشیه شهرها به لحاظ مالی دسترسی کمتری به تجهیزات بهداشتی دارند که سمن‌ها باید به این مناطق سرکشی کنند.

استاندار لرستان ادامه دارد: تمامی امکانات و اعتبارات استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شده و تمام دستگاه‌ها پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت هستند.

کد خبر 490002 برچسب‌ها سفر - گردشگری كرونا در ايران استان لرستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری كرونا در ايران استان لرستان استاندار لرستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • شناسایی سرمایه‌گذار اولیه‌ برای کارخانه فولاد ازنا
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • دانشگاه آزاد مصداق «جهش علمی با مشارکت مردم»
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود