Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@17:57:15 GMT

تعیین دادیار ویژه برای رصد فضای مجازی در کاشمر

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۸۰۱۳

تعیین دادیار ویژه برای رصد فضای مجازی در کاشمر

به گزارش «تابناک»، غلامرضا طالعی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با هرگونه مواردی که سلامت مردم را به خطر بیندازد، برخورد قاطع خواهد شد و هرگونه گزارشی را با جدیت و قاطعیت و در کم‌ترین زمان بررسی خواهیم کرد، سلامتی مردم برای ما بسیار مهم است و با هیچ کس در این رابطه تعارف نداریم.

وی به کسانی که در فضای مجازی اقدام به پخش برخی شایعات و اخبار نادرست و همچنین مطالب غیر واقع، می‌کنند و باعث تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن آرامش جامعه می‌شوند، هشدار داد و گفت: طبق قانون و با جدیت با این افراد برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کاشمر مطرح کرد: ضمن اینکه برای رصد فضای مجازی دادیار ویژه تعیین شده و پلیس فتا نیز به صورت جدی فضای مجازی را رصد می‌‏کند، از ریاست شبکه بهداشت و درمان کاشمر خواسته شده هرگونه مطلبی که در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی و انتشار اکاذیب می‎نماید، گزارش نموده تا پیگیری‎های لازم و به موقع صورت گیرد.

وی همچنین افزود: به ادمین‎های کانال‎های فضای مجازی شهرستان، تذکرهای لازم در خصوص تخلفات و جرائم احتمالی در این فضا توسط پلیس فتا داده شده و هرگونه اطلاع رسانی باید با اخذ اطلاعات صحیح از ریاست شبکه بهداشت و درمان انجام شود، بدیهی است با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

طالعی بیان کرد: هر مراسم و تجمع غیر ضروری در شهرستان، تحت هر عنوانی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و تصمیمات در شهرستان بر اساس یک نگاه و خرد جمعی، برابر دستورالعمل‎های بهداشتی مربوطه مصوب می‎شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه‎های شورای پیشگیری شهرستان و با همراهی و اخذ نظر متولیان، حضور در بقاع متبرکه کاشمر تا عادی شدن شرایط با محدودیت مواجه خواهند بود، افزود: همشهریان در راستای حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و از حضور در اماکن عمومی و پرجمعیت به جد پرهیز کنند که در همین راستا و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، برگزاری تمامی تجمعات غیر ضروری، مراسم، جشن‎ها و دیگر برنامه‏‌ها در شهرستان تعطیل و ممنوع است.

دادستان کاشمر عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی اماکن پرتردد و تالارها تعطیل هستند و حق برگزاری هیچ گونه برنامه‎ای را ندارند و اگر تخلفی مشاهده شود، تعطیل خواهند شد؛ همچنین برای سایر اماکن و نیز گزارش‌های واصله حسب مورد، تدابیر لازم توسط شورای پیشگیری شهرستان اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: برابر قوانین و همچنین دستور ویژه دادستان کل کشور، این دادستانی در صورت کشف هرگونه احتکار، برخورد قاطع و محکم نموده و همچنین در خصوص گران‌فروشی اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز، بازرسی‎های لازم توسط اداره صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و در موارد تخلف، برخوردهای قانونی سریع و مقتضی توسط اداره تعزیرات اعمال می‌گردد و نسبت به پلمب واحدهای متخلف برابر مقررات اقدام خواهد شد.

طالعی اظهار کرد: اقلام مورد نیاز بهداشتی با نظارت مرکز بهداشت و سایر مراجع ذی‌ربط به شهرستان وارد و توزیع می‌‏گردد که از طریق مراجع مذکور به نحو شایسته اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد و نیازی نیست مردم در این خصوص هیچ گونه نگرانی داشته باشند.

وی گفت: همشهریان ضمن حفظ آرامش، از حضور در اماکن عمومی و رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز و امتناع نموده و با توجه به اعلامیه‎های رسمی وزارت بهداشت و درمان، نسبت به رعایت کامل موارد بهداشتی اقدام نمایند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران روز درختکاری خاویر پرز دکوئیار فاطمه رهبر حسین شیخ الاسلام دامنه نوسان قیمت سهام کاشمر فضای مجازی رصد پلیس فتا کروناویروس کرونا در ایران روز درختکاری خاویر پرز دکوئیار فاطمه رهبر حسین شیخ الاسلام دامنه نوسان قیمت سهام فضای مجازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، نماینده سبزوار گفت: آقای رشیدی کوچی به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.
 

 جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، طی روز‌های اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم، اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکو‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و آسیب‌های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کار‌های پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می‌پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه‌هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

دیگر خبرها

  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد