Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری قدس مسجد الاقصی گرگان رتبه برتر بخش فیلم رویداد ملی «فهما» را در کشور کسب کرد.

خبرگزاری شبستان، گرگان- ربابه کابلی؛ رویداد ملی «فهما» (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور) در قالب تعیین شاخص‌های هشت گانه برای ارزیابی و رتبه‌بندی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا شد و این طرح فرصتی را برای ارزیابی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد موجود در کشور، 850 کانون در سطح شهرها و روستاهای استان گلستان فعالیت دارند و در کنار مساجد به برنامه های فرهنگی، هنری و دینی می پردازند.

 

کانون های فرهنگی هنری استان گلستان هم در اجرای این رویداد ملی با تمام قوا تلاش کردند تا برنامه های کانونی خود را در سامانه جامع اطلاعات ثبت کنند تا ضمن انعکاس برنامه ها و کسب امتیاز از ایده های کانون های دیگر نیز بهره مند شوند.

 

در طرح ملی فهما، کانون های فرهنگی هنری در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از داوری توسط اساتید مجرب، برترین های هر بخش معرفی شدند.

 

سهم استان گلستان هم در این رویداد ملی کسب رتبه برتر بخش «فیلم کوتاه» توسط کانون فرهنگی هنری «قدس» مسجد الاقصی گرگان بود که توانست با کادری مجرب و جوان نام استان گلستان را در کنار 17 استان برتر دیگر قرار دهد.

 

به همین منظور خبرگزاری شبستان با «حسین کیقبادی» مدیر کانون فرهنگی هنری «قدس» مسجد الاقصی گلشهر گرگان و کانون برتر استان گلستان در رویداد ملی فهما گفتگویی ترتیب داد.

 

*در خصوص رتبه کسب شده کانون قدس بفرمائید؟

استان گلستان یک کانون برتر در نخستین رویداد ملی فهما دارد که کانون فرهنگی هنری قدس گرگان در رشته فیلم کوتاه رتبه اول را در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کسب کرده است.

 

*فیلم با چه موضوعی و در چند دقیقه ساخته شده است؟

این فیلم با موضوع اجتماعی توسط اعضای کانون فرهنگی هنری قدس گرگان به مدت 20 دقیقه ساخته شده است که دارای سه بازیگر اصلی و 6 نفر عوامل تولید فیلم است.

 

*کارگردان این فیلم هم از بچه های کانون بوده است؟

کارگردان این فیلم نیز یاسین رضوانی از اعضای کانون فرهگی هنری قدس بود و تهیه کنندگی آن را نیز الهام موسوی برعهده داشتند.

 

*کانون فرهنگی هنری قدس در رویداد ملی فهما چه امتیازی را کسب کرد؟

این کانون با ثبت فعالیت های فرهنگی هنری، اوقات فراغت، ثبت ایده، فعالیت های ملی مذهبی، طرح تلاوت نور، گروه نمایش گروه فیلم، گروه سرود، شنبه های کتاب، فعالیت های کتاب و کتابخوانی، شبکه رابطین فهما، آموزش ها و مسابقات در سایت بچه های مسجد و آموزش ها و مسابقات در سایت بچه های مسجد امتیاز 15 هزار و 667 را کسب کرده است که جزو کانون های برتر استان گلستان به شمار می رود.

 

*دلایل برتر بودن کانون قدس چیست؟

یکی از دلایل برتر بودن کانون قدس، هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ با ارکان مسجد به خصوص پایگاه بسیج برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی بوده است.

رویداد ملی فهما باعث ارتباط بهتر و راحت تر با اعضای کانون شده است و کانون فرهنگی هنری قدس به عنوان رابط 22 کانون در شهرستان گرگان، توانست کانون های زیرمجموعه خود را نسبت به ثبت فعالیت ها و کسب حداکثر امتیاز ترغیب کند.

 

 *اجرای رویداد ملی فهما چه تاثیری در بهتر شدن برنامه های کانونی دارد؟

شبکه ای شدن کانون ها نشان از تدابیر خوب مدیران جهت شکل گیری سایت بچه های مسجد بوده است و ارتباطاتی که در آینده باعث جهت دار شدن درست کانون ها و پویایی 100 درصدی آنها در تمامی بخش ها خواهد شد.

رویداد ملی فهما به عنوان بزرگترین شبکه ارتباطی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح ملی و حتی بین المللی هم اثرات خود را خواهد گذاشت.

با توجه به تهاجمات فرهنگی غرب و ایادی استکبار، رویداد ملی فهما می تواند سدی مستحکم در برابر این تهاجمات بوده و با برنامه ریزی و برگزاری فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی می تواند نسل نوجوان و جوان را در برابر این تهاجمات دور کند.

 

*چه تعداد از اعضای کانون قدس در سامانه بچه های مسجد ثبت شدند؟

کانون فرهنگی هنری قدس مسجد الاقصی گلشهر گرگان از ابتدای اجرای رویداد ملی فهما، 937 نفر از اعضای کانون را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده است.

 

*در خصوص فعالیت های استانی و ملی کانون بفرمائید؟

تشویق و ترغیب اعضای کانون به تحصیل و علم آموزی و کسب رتبه های خوب در کنکور و قبولی در دانشگاه های برتر کشور، ایجاد پایگاه علمی توسط اعضای کانون و برگزاری کلاس های تقویتی درسی برای نوجوانان و جوانان، رتبه یک استانی در نخستین رویداد ملی فهما از بین 815 کانون استان گلستان، کسب مقام برتر در رشته فیلم کوتاه در نخستین رویداد ملی فهما از بین 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، برگزاری کارگاه عکاسی و فیلم سازی برای اعضای کانون با همکاری دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد و انجمن سینمای جوانان، حضور مدیر کانون در سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد تحت عنوان مسئول روابط عمومی جشنواره، برگزاری بیش از 15 کارگاه تقویت و استحکام بنیان خانواده برای خانواده ها، برگزاری محفل عصر شعر مسجد با محوریت مسجد، نماز، امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام زمان (عجل الله تعالی) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان از جمله برنامه های استانی و ملی کانون است.

 

برگزاری همایش باغبانان صبور و تجلیل از مقام شامخ معلمین عضو کانون فرهنگی هنری قدس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان گرگان، برگزاری 5 کارگاه آموزشی شعر و ادبیات داستانی به خصوص شعر عاشورایی، ارتباط با مدارس اطراف مسجد و برگزاری مراسمات مشترک از قبیل مسجد و دانش آموزان به مناسبت دهه فجر واردو های دانش آموزی و همکاری با پایگاه مقاومت بسیج در اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس، ایجاد و راه اندازی کانون خادمیاری محله ای توسط مدیر کانون با محوریت محرومیت زدایی و کمک به خانواده های نیازمند و عضو گیری از بین علاقمندان به امر خادمیاری رضوی در منطقه، حضور تیم اجرایی کانون فرهنگی هنری قدس به عنوان بازوان توانمند ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در جشنواره ها همایش ها و مسابقات و اجرای برنامه ها به نحو احسن از دیگر فعالیت های کانون به شمار می رود.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما کسب رتبه برتر کانون قدس کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون فرهنگی هنری قدس رویداد ملی فهما استان گلستان بچه های مسجد مسجد الاقصی اعضای کانون فیلم کوتاه مساجد کشور کانون قدس برنامه ها فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج

ایسنا/گلستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، سرطانی، تالاسمی و دیالیزی جزو بیماران خاص هستند در خصوص شرایط اعطای وام به این بیماران توضیحاتی ارائه کرد.

فاطمه اسفندیاری امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیون تومانی به بانک معرفی می‌کنند.

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)