Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده وزیر بهداشت در گیلان از راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سپاه در استان خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای نجات گیلان در بحران شیوع کرونا استفاده می‌کنم. ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، بسیج امکانات و تجهیزات از سراسر کشور برای نجات گیلان از فضای رعب وحشتی که به علت شیوع ویروس کرونا بر آن حاکم شده را اولویت کاری خود اعلام کرد و اظهار داشت: تقویت امکانات بیمارستان رازی و راه‌اندازی بیمارستان 120 تختخوابی سیار سپاه در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده وزیر بهداشت در گیلان این استان را یکی از اصلی‌ترین کانون‌های شیوع کرونا در کشور اعلام کرد و بیان داشت: تا به امروز چندین پرستار و پزشک در راه نجات مردم جان خود را فدا کرده‌اند بنابراین حمایت ویژه از سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا یعنی کادر بهداشت و درمان، پرستاران و پزشکان باید در اولویت قرار گیرد.

قربانی اعلام فراخوان مجدد برای تأمین نیروی انسانی، استفاده از دانشجویان پرستاری و پزشکی و بهره‌گیری از توان پزشکان و پرستاران فعال در بخش‌های خصوصی را مورد تأکید قرار داد و افزود: فرآیند تقسیم کار در شهرستان‌ها و نقاط مختلف گیلان و راه‌اندازی شبکه خیران سلامت از مواردی است که به جد آن را دنبال می‌کنیم.

نماینده جدید وزیر بهداشت برای مقابله با کرونا در گیلان منصوب شدورود مسافر به گیلان و مازندران ممنوع شدمحورهای ورودی استان گیلان مسدود شد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس استفاده از ظرفیت و پتانسیل ارتش‌ سپاه و بسیج برای خارج کردن گیلان از فضای رعب و وحشت شیوع کرونا را لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: راه‌اندازی بیمارستان سیار 120 تختخوابی در کنار افزایش سطح تجهیزات بیمارستان رازی رشت با کمک سپاه و ارتش از دیگر موضوعاتی است که مدنظر قرار دارد.

وی بستن ورودی‌های گیلان را تصمیمی به‌جا و بسیار خوب دانست و با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا برخورد جدی با سفرهای غیرضروری و هجوم مسافر به شمال کشور است گفت: برای خارج شدن گیلان از این بحران و کاهش تعداد تلفات و جان‌باختگان باید هرطور شده حلقه چرخش ویروس کرونا قطع شود.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان پیشقدم شدن و همکاری خود مردم را نخستین و مهم‌ترین پیش‌نیاز برای موفقیت در قطع چرخه ویروس کرونا تلقی کرد و ابراز داشت: از مردم تقاضا داریم به غیر از موارد اضطراری از منازل خود خارج نشوند، از، طرفی به علت شرایط وخیم گیلان در نظر داریم طرح هر خانه یک بیمارستان را در استان عملیاتی کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه بحث استفاده از قوه قهریه برای اجبار مردم جهت قرنطینه خود در منازل در صورت همکاری همه در دستور کار نیست تصریح کرد: آرزو می‌کنیم کار به این‌جا نرسد چون باور داریم مردم گیلان فرهنگ بسیار بالایی دارند و با ماندن در منازل‌شان به ما در راه کنترل و مبارزه با ویروس کرونا کمک می‌کنند.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه اندازی بیمارستان وزیر بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت