Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاکی صدیق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره احتمال تغییر تقویم آموزشی و امتحانات پایان ترم دوم دانشگاه ها اظهار داشت: اگر آموزش الکترونیکی نتواند ترم دوم تحصیلی را پوشش کامل  دهد و در صورتی که شرایط در نیمه دوم فروردین به گونه ای باشد که کلاس ها تشکیل نشود، تمدید ترم به عنوان یک گزینه مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره برگزاری کلاس های مجازی تاکید کرد: در یک هفته گذشته که کلاس های حضوری دانشگاه ها تعطیل شد، ادامه برقراری آموزش به صورت الکترونیک در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفت که تاکنون پیشرفت های خوبی داشتند.

خاکی صدیق با بیان اینکه این دوره های الکترونیک در تعطیلات پیش روی کلاس های دانشگاه ها همچنان ادامه دارد، گفت: این دوره ها باید ادامه داشته باشد و بر اساس ارزیابی ها باید مشخص شود دانشگاه ها تا پایان سال چه میزان از درس ها را با کمک این دوره ها پیش برده اند.

معاون آموزشی وزیر علوم بررسی شرایط نیمه دوم فروردین در کشور را عامل دیگر تصمیم گیری برای تغییر احتمالی در تقویم آموزشی و امتحانات پایان ترم دانشگاه ها دانست.

خاکی صدیق در پاسخ به این پرسش که آیا به پایان رساندن ترم تحصیلی جاری با دوره های الکترونیک امکانپذیر است یا خیر، تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها آموزش مجازی را به صورت جدی از یکشنبه هفته گذشته شروع و درس های زیادی به صورت آنلاین ارائه کرده اند؛ هر چند برخی دانشگاه ها با مشکلاتی روبرو شدند اما ارزیابی دقیق از عملکرد دقیق آموزشی منوط به گزارش گیری از همه دانشگاه ها است.

وی افزود: در تماس با دانشگاه ها، اکثریت موفق به برگزاری کلاس های مجازی شده اند و امیدوارم همه دانشگاه ها این دوره ها را فعال کنند؛ مطرح شدن کرونا یک فرصت برای کشور است که این قبیل خدمات را آماده کنیم؛ آموزش الکترونیکی یک شیوه خوب است که باید توسعه دهیم.

معاون آموزشی وزیر علوم از تشکیل کارگروهی در این وزارتخانه برای حل مشکلات کلاس های مجازی دانشگاه ها خبر داد و اظهار داشت: کارگروه آموزش الکترونیکی با مسوولیت یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز از هفته گذشته در وزارت علوم فعال شد و دانشگاه هایی که در برگزاری دوره های مجازی مشکل دارند، با این کارگروه مطرح می کنند و در صورت نیاز به کمک فنی، راهنمایی می شوند.

این مقام مسوول وزارت علوم خطاب به دانشجویان گفت که آنها باید خود را با این سیستم آموزش الکترونیکی و بخش هایی که آموزش ندیده اند، وفق بدهند و به عنوان یک گزینه آموزشی کنار آموزش حضوری داشته باشند.

به گفته خاکی صدیق، دوره های آموزشی مقداری نیازمند همکاری دانشجویان است هر چند دانشجویان استقبال خوبی از این دوره ها به عمل آورده اند.

وی همچنین تعطیلی بخش های اداری دانشگاه ها را که در حال حاضر دایر است منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اعلام و تاکید کرد که وزارت علوم در این زمینه تابع وزارت بهداشت است.

به گزارش ایرنا، از امروز شنبه ۱۷ اسفندماه، تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به علت شیوع ویروس کرونا وارد هفته دوم شد و تا پایان سال ادامه دارد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا علی خاکی صدیق پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا علی خاکی صدیق وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا علی خاکی صدیق آموزش الکترونیکی کلاس های مجازی دوره ها وزارت علوم دانشگاه ها خاکی صدیق کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، دکتر رحمت عباس­نژاد سرستی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در آیین گرامی­داشت مقام معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه مازندران، ضمن اعلام برنامه ­های دهه سرآمدی آموزش بر اساس روزشمار ابلاغ­ شده، گفت: با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، دفتر هم ­اندیشی اساتید، ستاد توانمندسازی استادان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیریت روابط بین ­الملل و نیز برخی از دانشکده ­ها، برنامه ­هایی در راستای طرح تحول آموزش عالی از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت اجرایی خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران به برخی از محور‌های برنامه­ های دهه سرآمدی آموزش اشاره کرد و گفت: محور‌های مذکور عبارتند از دانشگاه آینده با رویکرد ایرانی- اسلامی؛ کیفیت پویایی تدریس؛ پیاده­سازی آمایش آموزش عالی؛ تقویت فرهنگ شاگردپروری؛ آموزش و اخلاق حرفه­ای؛ راهبرد خانواده­محوری در دانشگاه؛ نقش فناوری­های نوین آموزشی در کارآمدی آموزش عالی؛ توسعه هوشمند دیپلماسی علمی و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در حوزه آموزش؛ آموزش‌های سرآمد در حوزه‌های علمی و فناوری پیشران و علوم پایه؛ و حمایت خیرین از توسعه آموزش به محوریت بنیاد حامیان دانشگاه.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای عملکرد آموزش دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی ISC در بین دانشگاه‌ها گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) هرساله براساس شاخص ­های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری، بین­ المللی­ سازی، اثرگذاری اقتصادی، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات به رتبه­ بندی دانشگاه­های کشور مبادرت می­ ورزد.

او گفت: ملاک­های ارزیابی دانشگاه­ها در بخش آموزش نیز شاخص­هایی، چون هرم هیأت علمی، کیفیت دانشجویان ورودی، نوآوری در آموزش، مهارت­ افزایی در آموزش، بازنگری و تدوین برنامه ­های درسی، نسبت دانشجو به استاد و اشتغال دانش ­آموختگان هستند.

دکتر عباس‌نژاد در ادامه افزود: در نظام رتبه ­بندی ISC در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸، رتبه دانشگاه در بخش آموزش، ۴۴ بوده و در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۳۴ ارتقا یافته است. اما رتبه آموزشی دانشگاه مازندران در میان ۱۱۱ دانشگاه ارزیابی ­شده کشور در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با جهش بسیار جالب توجه، به رتبه ۱۴ رسید که به این ترتیب دانشگاه مازندران با پشت­ سر گذاشتن دانشگاه­ های مهم، در کنار دانشگاه ­های برتر از نظر شاخص ­های آموزشی قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با همت و پشتکار استادان، مدیران و یاوران علمی، شاهد ارتقای رتبه دانشگاه در این زمینه در سال­های پیش­رو باشیم.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران