Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@15:17:13 GMT

ارائه مجازی دروس معارف در ایام تعطیلی دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۸۴۰۳

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام  عیسی زاده ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طبق بخشنامه ارائه شده در این زمینه، دانشجویان با مراجعه و گذراندن دروس آموزش مجازی در سامانه فوق، علاوه بر جبران جلسات لغو شده، بخشی از نمره آزمون نهایی پایان ترم و نیز نمره تشویقی فعالیت کلاسی را از سوی استادان دریافت خواهند کرد.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: در این راستا با ابلاغ بخشنامه شماره۹۸/۱/۱۳۲۴۴ معاونت آموزشی نهاد به گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور امکان ارجاع دانشجویان به بسته‌های آموزش مجازی متناسب با موضوع هر گرایش از دروس معارف اسلامی را فراهم نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بخشنامه، دانشجویان با مراجعه و گذراندن دروس آموزش مجازی در سامانه فوق، علاوه بر جبران جلسات لغو شده، بخشی از نمره آزمون نهایی پایان ترم و نیز نمره تشویقی فعالیت کلاسی را از سوی استادان محترم دریافت خواهند کرد.

وی افزود: چنانچه بر اساس برنامه ریزی هر دانشگاه، ظرفیت آموزش مجازی در اختیار گروه معارف قرار گیرد و یا برخی استادان تمایل به ارائه فایل صوتی در پیام رسان های داخلی (سروش، ایتا، بله) داشته باشند، با رعایت ملاحظات قانونی و با هماهنگی مدیریت امور گروه‌های معارف استفاده از این فرصت نیز میسر خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این طرح آموزشی هیچ گونه هزینه‌ای بابت گذراندن درس‌های مجازی از دانشجویان دریافت نمی شود، گفت: اما در سایر خدمات آموزشی که توسط مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان سال‌هاست ارایه می شود همانند ارائه درس‌های مهارتی و یا درس هایی که گواهی آموزشی آنها به فرآیند درس های معارف دانشگاه مرتبط نیست مبلغ اندکی بابت صدور گواهینامه و خدمات فنی آموزش مجازی دریافت خواهد شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام  عیسی زاده اضافه کرد: در خصوص کلیه درس‌های مجازی برای جلوگیری از پاسخ‌های حدسی کاربران در هنگام آزمون و جهت پیشگیری از اختلال در روند آموزشی و تأمین کیفیت آموزش‌های مجازی؛ براساس روش استانداردی که درهمه سامانه‌های مجازی معتبر دنیا پیش بینی شده کاربرانی که قوانین آزمون را رعایت نکرده و با پاسخ حدسی فرآیند آموزشی را مختل نمایند مشمول جریمه خواهند شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش مجازی تعطیلات فضای مجازی منویات مقام معظم رهبری نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا با اشاره به اقدام ارزشمند سپاه استان در تجلیل از اساتید و مبلغان و مربیان روحانی گفت: از سپاه عزیز عاشورا و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برای برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است. شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد. او فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد. از نگاه شهید مطهری معلمی از صفات خداوند و مظهر اسم هادی حق است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: معلم باید احترام شود. نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه باید معلم و استاد تکریم و تعظیم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی گفت: آنچه که معلمان و اساتید را استوار نگاه داشته عشق و علاقه آنهاست.

آیت الله آل هاشم افزود: دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد. دانشگاه جای زد و بند سیاسی نیست. اساتید دلسرد می‌شوند. از طرفی دستگاه تعلیم و تربیت به معنی اتم کلمه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند.

وی با اشاره به تحولات دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، اساتید و دانشجویان معترض را سرکوب کرد.

وی در پایان عملیات وعده صادق را عملیات هوشمندانه سپاه و نیروهای مسلح عنوان کرده و افزود: ضربه ایران به همه ثابت کرد، تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. عملیات تنبیهی وعده صادق جایگاه ایران را در چشم ملت‌های منطقه ارتقا داد.

کد خبر 6094126

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی