Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماریهای تنفسی ازجمله بیماری ویروس کرونا دارد.

به گزارش ایمنا، کمبود دریافت غذایی ویتامین‌هایی مثل C و A با تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلاء به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. با مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش و لیموشیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C نظیر انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ایی از منابع غذایی خوب ویتامین C محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال خوردن روزانه یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی، ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند.


هویج، کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو نیز از منابع خوب ویتامین A است. به طور کلی به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی‌ها (به جز سبزی‌های نشاسته‌ای) و حداقل دو واحد میوه توصیه می‌شود. کودکان زیر پنج سال، زنان باردار، سالمندان و بیمارانی که داروهای کورتن مصرف می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلاء هستند و لازم است برای پیشگیری نکات زیر را رعایت کنند.

هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند. از هویج و کدوحلوایی در غذاهای روزانه استفاده کنند. مصرف پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود. از مصرف سوسیس، کالباس، سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین اجتناب کنند.

استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است. کمبود ریز مغذی‌هایی مثل آهن و روی نیز سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند؛ از منابع غذایی این دو ریز مغذی مثل حبوبات به عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات وسبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده کنند.

از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده‌اند، خودداری کنند. غذا و مایعات در مکان‌هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند نیز نباید مصرف شود. در صورتی که علائم سرماخوردگی دارند، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنند. به خاطر داشته باشند که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریز مغذی‌ها و پروتئین‌ها از برنامه غذایی روزانه، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا دارد.


منبع: آوای سلامت

کد خبر 413770

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رژیم غذایی رژیم غذایی کرونا کرونا ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیستم ایمنی بدن استفاده کنند ویتامین C سبزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود

ویتامین‌ها چه نقشی در افزایش وزن می‌توانند داشته باشند؟ ویتامین‌های چاق کننده کدامند؟ آیا خوردن قرص ویتامین دی باعث چاقی می‌شود؟ کمبود چه ویتامینی باعث گرسنگی می‌شود؟ آیا می‌دانستید برخی از ویتامین‌ها در اشتها نیز تأثیر می‌گذارند و در نتیجه باعث می‌شود که غذای بیشتری بخوریم و بنابراین بر چاق شدن تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، سطح پایین ویتامین B ۶ سطح سرتونین مغز را کاهش می‌دهد و همین موضوع بر افزایش اشتها تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر برخی از افراد مولتی ویتامین‌ها را بر افزایش وزن و یا لاغری مقصر می‌دانند و به سبک زندگی و برنامه غذایی خود توجه نمی‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، ممکن است ویتامین D بتواند به عنوان ویتامینی که افزایش اشتها را تحریک می‌کند، مطرح شود. ویتامین D در واقع یک هورمون است که در بدن ساخته می‌شود و نقش مهمی در تنظیم سطح سرمی سایر هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D می‌تواند باعث کاهش اشتها و افزایش ریسک ابتلا به کاهش وزن شود. بنابراین، مصرف ویتامین D به صورت معتدل و بر اساس توصیه پزشک ممکن است در افزایش اشتها و وزن مفید باشد.

مهم است بدانید که تعدادی عوامل دیگر نیز می‌توانند بر روی اشتها تأثیر بگذارند، از جمله فعالیت بدنی منظم، روزمره، تنوع رژیم غذایی، مصرف غذا‌های پرکالری، تغذیه متعادل و سلامت عمومی بدن. به همین دلیل، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا رژیم غذایی و مکمل‌هایی که ممکن است اشتها را تحریک کنند، به شما توصیه شوند.

دیگر خبرها

  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها