Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:34:50 GMT

شب زنده داری جوانان اهوازی برای شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۸۸۶۹

شب زنده داری جوانان اهوازی برای شکست کرونا

‍‍‍‍‍‍

این روزها جوانان اهوازی شبانه در خیابان‌ها حاضر و با ضدعفونی کردن خیابان‌ها به دنبال شکست دادن کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شیوع کرونا در خوزستان سبب بسیج شدن همه مردم برای مقابله با این ویروس شد و همه پای کار آمدند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

هم زمان که پزشکان و پرستاران ارتش سفید پوش سلامت را تشکیل دادند تا جان بیماران مبتلا به کرونا را نجات دهند، عده‌ای از جوانان به‌صورت جهادی و خودجوش و با امکانات دم دستی‌شان آمدند تا با ضدعفونی کردن خیابان‌ها مانع از انتشار هرچه بیشتر کرونا در بین مردم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته عده‌ای از جوانان هیئتی اقدام به ضد عفونی کردن زندان کردند و عده‌ای دیگر از جوانان با تهیه وسایلی مانند ماسک و الکل اقدام به توزیع آنها در خیابان‌های اهواز و برخی از شهرستان‌ها کردند.

حالا عده‌ای از جوانان دوباره در قالب یک گروه جهادی گرد هم آمدند تا خیابان‌های برخی از محلات اهواز را گند زدایی کنند؛ حامد شریف مسؤول گروه جهادی شهید شریف قنوتی در این باره به فارس گفت: 30 تا 40 نفر از بچه‌های دانشجو با تعطیل شدن دانشگاه‌ها به خیابان آمدند تا در جهادی تحت عنوان جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شرکت کنند.

وی می‌افزاید: یک حرکت مردمی و خودجوش شکل گرفت تا بچه‌های بسیجی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به دولت برای کنترل بحران همکاری کنند و ما هم فرصت را مغتنم شمرده و با ظرفیت‌هایی که داریم وارد عمل شدیم.

 

 

شریف می‌گوید: تاکنون مناطق حصیرآباد، آسیاباد، چهارصد دستگاه و دروازه را گندزدایی و ضد و عفونی کردیم و اهمیت این مناطق به این دلیل است که بازارهای شلوغی در آنها قرار دارد و علاوه بر آن اکثر بچه‌های جهادی ساکن همین مناطق کم برخوردار هستند.

وی عنوان می‌کند: این برنامه ادامه دارد و قرار است با تهیه مواد اولیه برخی از مناطق کوت عبدالله، شهرک دانشگاه، پادادشهر و... گندزدایی و ضدعفونی شوند.

مسؤول گروه جهادی شهید قنوتی بیان می‌کند: گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها با پمپ‌های دستی یا بادی، پمپ‌های برقی و پمپ‌های بنزینی که اغلب برای گلاب پاشی در مراسمات مذهبی استفاده می‌شدند، انجام می‌شود و برای ضدعفونی کردن خیابان‌ها و بازارها از موادی مانند الکل و مایع سفیدکننده انجام می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بعضی‌ها کیمیا را بیرون از وجود خویش می‌جویند، غافل از آنکه کیمیای واقعی در جانشان تعبیه شده و کافی است که این معدن پربها را استخراج کنند؛ آنگاه است که می‌توانند جهان هستی را به تسخیر خویش درآورند، ثروت‌ها را به سوی خود جذب کنند و سرنوشتی درخشان برای خویش رقم بزنند.

یکی از مصداق‌های این کیمیاگری «همت ورزی» است، همت ورزی، کلیدی است که قفل‌های بسته را می‌گشاید و انسان را پیروز هر میدان می‌کند.‌‌ همان گونه که صائب تبریزی گفته است: کیمیای همت، خاک را زر می‌کند، و انسان را در دل نامرادی‌ها به ثروت مادی و معنی می‌رساند. خوزستان این روز‌ها میزبان مردانی است که می‌خواهند با همت خود  در برابر ویروسی نا پیدا بایستند و بار دیگر ما می‌توانیم در این جنگ پیروز شویم.

هرکه را عالی است همت او- هر دو عالم شده است نعمت او؛ شکی نیست که اهل همت، با همت و اراده، به هدف‌هایشان می‌رسند، ولی برخی از آنان، چه در امور دنیا و چه در امور اخروی و معنوی، به دستاوردهای خرد و ناچیز، و پیشرفت‌هایی اندک بسنده می‌کنند. در مقابل، کسانی نیز هستند که نه در پیشرفت‌ها و دستاوردهای مادی، به کم و اندک خرسند می‌شوند، و نه در رشد و تعالی معنوی، اینان بلندهمتانند، که همیشه خواهان امور متعالی و عالیترین مراتب در هر زمینه‌اند. به راستی باید دید که چه رازی در این جهاد وجود دارد که همه در آن حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز خوزستان شهید پرستاران ضدعفونی کردن خیابان ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • یحیی گل‌محمدی سکوتش را شکست؛ مشکلی برای کار ندارم و آماده خدمت به جوانان کشورم هستم!
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار