Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-شبکه خبری الجزیره در خبری فوری از بازداشت ولیعهد سابق و برادر شاه سعودی خبر داد.

 وب سایت الجزیره نت در گزارشی به نقل از وال استریت ژورنال گزارش داد: مقامات سعودی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه سعودی، محمد بن نایف ولیعهد سابق و همچنین نواف بن نایف برادر کوچکتر بن نایف را بازداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش این روزنامه، اتهام این دو مقام سعودی خیانت عنوان شده است.در این گزارش ذکر نشده است که چه خیانتی صورت گرفته است الجزیره در گزارش خود ادعا کرده است که آنها علیه ولیعهد سعودی دسیسه کرده اند! برخی منابع نیز رکود اقتصادی را عنوان کرده اند. بر همین اساس الجزیره در ادامه گزارش خود این بازداشت ها را بی ارتباط به بازداشت های هتل کارلتون در سال 2017 نمی داند و عنوان کرده است که در سال 2017 نیز بسیاری از شاهزادگان رده بالای حکومت بازداشت شدند.

همچنین برخی منابع به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال گزارش دادند این بازداشت ها صبح جمعه صورت گرفته است که طی آن محافظان کاخ پادشاهی که صورت بند و لباس‌های سیاه بر تن داشتند به محل اقامت این شاهزادگان رفته و پس از بازداشت آنها اقدام به گشتن محل اقامتشان کردند.

احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف از مهمترین رقیبان «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای رسیدن به قدرت به شمار می آمدند که روز جمعه هر دوی آنها بازداشت شدند.

الجزیره در پایان اسامی بازداشت شدگان در سال 2017 را منتشر کرد و نوشت: ده ها شاهزاده ، مقامات ارشد ، وزیران فعلی و سابق ، مقامات و بازرگانان به دستور ولیعهد محمد بن سلمان در نوامبر سال 2017 در هتل ریتز-کارلتون در ریاض بازداشت شدند.

در میان دستگیر شدگان وزیر عزل شده گارد ملی ، شاهزاده متعب بن عبدالله ، فرزند  پادشاه عبدالله ، و برادرش شاهزاده سابق ریاض ترکی بن عبدالله ، شاهزاده بن طلال و شاهزاده فهد بن عبدالله بن محمد معاون سابق نیروی هوایی بودند.

بعداً ، مقامات سعودی کارزار پیگیری را گسترش دادند و دستگیرهای جدیدی را ترتیب دادند که شامل نخبگان سیاسی و مذهبی و نمادها در دنیای مالی و تجاری در پادشاهی بود ، و این کمپین شامل پسر عموی ولیعهد محمد بن سلمان و فرزندان و خانواده های آنها شد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بازداشت شدند محمد بن بن نایف سال 2017

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت