Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@15:38:37 GMT

کرونا در کنفرانس لابی صهیونیستی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۹۱۲۲

کرونا در کنفرانس لابی صهیونیستی در آمریکا

نتیجه آزمایش دو فرد در کنفرانس لابی صهیونیستی «آیپک» در واشنگتن با حضور معاون رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر خارجه این کشور و دهها نفر از نمایندگان کنگره، مثبت اعلام شده است

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که نتیجه آزمایش ویروس «کووید 19» دو فردی بعد از مشارکت در کنفرانس گروه لابی صهیونیستی «آیپک» در «واشنگتن» که در آن «مایک پنس» معاون »دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و چندین تن از نمایندگان کنگره حضور داشتند، مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چه کسی مسئول شیوع کرونا در انگلیس است؟ عکس/ ظاهر واقعی کرونا زیر میکروسکوپ

طبق این گزارش، کمیته لابی صهیونیستی «آیپک» در ایمیلی به حاضران این کنفرانس در واشنگتن، سخنرانان و دفاتر کنگره اعلام کرد که دو فرد مبتلا به کرونا از نیویورک به واشنگتن سفر کرده بودند تا در کنفرانس اول تا سوم مارس (11 تا 13 اسفندماه) آیپک شرکت کنند.

آیپک در پیامی که در حساب کاربری توییتری خود نیز قرار داده بود، اعلام کرد: «ما تأیید کرده‌ایم که تست کرونا ویروس دستکم دو تن از حاضران کنفرانس سیاسی از نیویورک مثبت بوده است».

مقام‌های آمریکایی روز جمعه هفته گذشته اعلام کردند که 22 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک تأیید شده است که اکثراً از منطقه «وست‌چستر» شمال شهر نیویورک بوده‌اند که مجموع مبتلایان به این ویروس را به 44 نفر افزایش داده‌اند.

آیپک در ادامه افزود: «ما همچنان به طور مداوم ارتباطات خود را با اداره بهداشت منطقه وست‌چستر و اداره بهداشت واشنگتن دی سی که با اداره بهداشت نیویورک و مسئولان بهداشت ملی همکاری دارند، حفظ می‌کنیم».

اواخر روز جمعه، آیپک با صدور بیانیه‌ای به نقل از مسئولان بهداشت ودرمان واشنگتن اعلام کرد که هیچ خطر قریب‌الوقوع و فوری متوجه حاضران در کنفرانس آیپک نیست.

با اینحال، اداره بهداشت عمومی واشنگتن دی سی هنوز به انتشار این خبر واکنش نشان نداده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام ویروس کرونا آمریکا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ واشنگتن مایک پنس لابی صهیونیستی اداره بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کارگران و برخی از فعالان که خود را «کارگران نیویورک» می‌نامند، برای اولین بار در تظاهرات حامیان فلسطین که دو روز است در محوطه دانشگاه سیتی کالج در منهتن ادامه دارد، شرکت کردند.
 
کمپ همبستگی غزه که توسط دانشجویان سیتی کالج در محوطه دانشگاه ایجاد شد،برای نخستین‌بار به خیابان‌ها آمده و با مردم متحد شدند.
 
در حالی که جوانان مسلمان نماز جمعه را با هم در پارک محل استقرار اردوگاه همبستگی در محوطه دانشگاه اقامه کردند، سایر معترضان به احترام آنها اعتراضات خود را متوقف نمودند. برخی از اعضای جامعه یهودی ارتدوکس مقیم نیویورک نیز با در دست داشتن بنرهای ضداسرائیلی و ضدصهیونیسم در این تظاهرات شرکت کردند و به صراحت اعلام نمودند که در کنار آرمان عادلانه فلسطین ایستاده‌اند.
 
پس از اینکه حملات اسرائیل به غزه ششمین ماه خود را به پایان رساند و متوقف نشد، اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آتی دوباره شتاب بیشتری گرفت و با مشارکت برخی سازمان‌های غیردولتی و اتحادیه‌های کارگری، امکان تبدیل شدن به یک جنبش خیابانی در مقیاس بزرگ شبیه به «جان سیاهان مهم است» را تقویت می‌کند.
 
 تاکید دانشجویان بر مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات
در روز دوم، کمپ همبستگی غزه در شهر کالج، یکی از معترضان تلاش کرد وارد باغ محوطه دانشگاه شده و با انجام اقدامات تحریک‌آمیز قصد تحریک دانشجویان در محوطه را داشت که توسط جوانان فلسطینی متوقف شد. جوانان فلسطینی عامل تحریک کننده را که به گفته آنها اسرائیلی بود از منطقه بیرون راندند.
 
ما قوی‌تر از همیشه هستیم
یک نماینده در کمپ همبستگی غزه در سیتی کالج که به نمایندگی از گروه معترض در دانشگاه کلمبیا، که مرکز اولیه اعتراضات دانشگاه بود، سخنرانی می‌کرد گفت که دانشجویان در پردیس‌های دانشگاهی قوی‌تر از همیشه هستند و تا رسیدن به خواسته‌هایشان به مبارزه ادامه خواهند داد.
 
علاوه بر این، بیانیه‌­ای در یک گروه واتس‌اپ به اشتراک گذاشته شد که تظاهرکنندگان در آن ارتباط برقرار می کنند، مبنی بر اینکه مدیریت کالج شهر " با گروه نماینده دانشجویان تظاهرکنندگان برای مذاکره بر سر میز موافقت کرده است." این برای آنها "به معنای پیروزی بزرگ" تلقی می‌شود.
 
از سوی دیگر، تنش بین مدیریت دانشگاه کلمبیا و دانشجویان نیویورک بر سر اعتراضات غزه که از هفته گذشته آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. الکساندریا اوکاسیو کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان نیویورک، به کمپ همبستگی در محوطه دانشگاه آمد و قول حمایت داد. ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان مینه سوتا نیز روز گذشته از کمپ همبستگی غزه در کلمبیا بازدید کرد و در کنار حامیان فلسطینی عکس گرفت.
 
حمایت بسیاری از اساتید، اساتید و برخی از سیاستمداران از اعتراضات طرفدار فلسطین که به دانشگاه‌های سراسر آمریکا سرایت کرده است، پایان دادن به این تظاهرات را برای مدیریت دانشگاه‌ها دشوار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است