Web Analytics Made Easy - Statcounter

پتروشیمی تندگویان که با نماد شگویا و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۳ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال در فرابورس ایران پذیرش شده است، صبح شنبه بیش از ۲ میلیارد سهم خود را در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۴۳۸ تومانی عرضه اولیه خواهد کرد.پتروشیمی تندگویان سومین عرضه اولیه اسفند ماه است که پس از دو عرضه روز چهارشنبه در بورس معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این پتروشیمی نوری آخرین پتروشیمی پذیرش شده در بورس بود که بخشی از سهام خود را عرضه اولیه کرد.بررسی صورت مالی ۹ ماهه میاندوره‌ای شرکت پتروشیمی تندگویان نشان می‌دهد این شرکت در ۹ ماه نخست امسال، یکهزارو ۴۵۸ میلیارد تومان سود خالص را به ثبت رسانده که نه تنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۹ درصد بیشتر بوده است بلکه نسبت به کل سودآوری سال ۹۷ نیز ۳۰ درصد بیشتر بوده است.همچنین با توجه به روند فروش و مبلغ بهای تمام شده، سود ناخالص شگویا در ۹ ماه نخست امسال ۱۶ هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به کل سال گذشته ۲۹ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که فروش ۱۱ ماه نخست امسال پتروشیمی تندگویان ۶۲ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با کل فروش سال گذشته این شرکت نیز رشدی ۲۹ درصدی را به ثبت رسانده است.بررسی عملکرد مالی ماهیانه پتروشیمی تندگویان نیز حاکی از آن است که این شرکت در بهمن ماه اگر چه توانسته با رشد ۲۸ درصدی نسبت به دی ماه میزان فروش خود را به ۶ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال برساند اما هنوز میزان فروش ماهانه در مقایسه با آذر ماه ۱۳ درصد و نسبت به اوج ۹ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریالی اردیبهشت ماه ۳۱ درصد کمتر است.سابقه خوب پتروشیمی نوری در عرضه اولیه و سود نقدی توزیع شده تنها دو هفته پس از عرضه، خاطره خوشی را از عرضه اولیه شرکت‌های پتروشیمی در ذهن معامله‌گران ثبت کرده است. ضمن این که حجم بالای سهام قابل عرضه نیز یکی دیگر از نکاتی است عرضه اولیه شگویا را بسیار جذاب کرده است.بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی فرابورس، سهمیه هر کد بورسی برای ثبت سفارش ۳ هزار سهم است که در صورت کشف قیمت در سقف قیمتی معادل یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت. البته با توجه به استقبال زیاد معامله‌گران از عرضه اولیه‌های اخیر در صورت مشارکت یک میلیون ۶۵۰ هزار نفر در این عرضه به هر کد بورسی حدود از ۱۲۴۸ سهم تعلق خواهد گرفت که معادل ۵۴۷هزار تومان خواهد بود. هر چند با توجه به نقدینگی نسبتا بالای مورد نیاز احتمالا مشارکت‌کنندگان حداکثری در این عرضه اولیه کمتر از عرضه اولیه‌های قبلی باشد و به هر کد بورسی بیش از ۱۳۰۰ سهم تعلق بگیرد به عنوان مثال اگر تعداد مشارکت کنندگان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر باشد، به هر نفر ۱۳۷۳ سهم معادل ۶۰۰ هزار تومان خواهد رسید.روز شنبه جاری سومین عرضه اولیه اسفند ماه امسال انجام خواهد شد. عرضه اولیه پتروشیمی تندگویان ۱۷ اسفند ماه انجام خواهد شد.پس از دو عرضه اولیه تملت و شصدف این بار نوبت به سومین عرضه اولیه اسفند ماه امسال رسیده است.با درج آگهی شرکت پتروشیمی تندگویان، رسما اعلام شده که این عرضه اولیه در روز شنبه انجام خواهد شد. با توجه به اینکه تعداد حداکثر  سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقوقی و حقیقی سه هزار سهم و دامنه قیمت در این ثبت سفارش چهار هزار تا چهار هزار و ۳۸۰ ریال است می‌توان تخمین زد به هر متقاضی بیش از یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان برسد.

منبع: ساتین

کلیدواژه: پتروشیمی شهید تندگویان محصولات پتروشیمی تندگویان پتروشیمی تندگویان میلیارد ریال عرضه اولیه هزار تومان یک میلیون اسفند ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت

شرکت فرابورس ایران از الزامی شدن «استقرار حاکمیت شرکتی» به عنوان شرط پذیرش شرکت‌ها در فرابورس خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در خصوص الزام تکمیل فرم های بررسی نظام حاکمیت شرکتی برای شرکت های متقاضی پذیرش به اطلاع کلیه مشاوران محترم پذیرش می‌رساند با توجه به مصوبه شماره2-379مورخ 23/12/1402 هیات مدیره محترم فرابورس ایران در خصوص متقاضیان پذیرش در بازارهای اول، دوم و نوآفرین فرابورس ایران و با عنایت به بند 6 ماده 23 مکرر 1 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، مشاوران پذیرش موظفند مطابق با چارچوب مصوب درقسمت فرم های پذیرش مندرج در سایت فرابورس ایران (www.ifb.ir) "گزارش ریسک و حاکمیت شرکتی" اشخاص متقاضی پذیرش را در مقطع بارگذاری اطلاعات در سامانه فراسا ارائه دهند.

در این راستا، مدیرعامل فرابورس هم مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته محمدعلی شیرازی، شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند
  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • عکس| رم به لورکوزن: تخفیف بدهید سردار آزمون را بخریم!
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت