Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- براساس یک سند افشا شده بر اثر شیوع کرونا در آمریکا 96 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد 480 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر نوشت: براساس یک سند افشا شده بر اثر شیوع کرونا در آمریکا 96 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد 480 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بازتاب گسترده بی‌توجهی مقامات آمریکایی به مسائل بهداشتی
بی توجهی مقامات آمریکایی به موارد بهداشتی در زمان شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته است.
سارا کودی از مقامات بهداشتی منطقه سانتا کلارا در ایالت کالیفرنیا آمریکا در حالیکه در یک کنفرانس خبری از مردم می‌خواهد که دست خود را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به صورت خود نزنند انگشت خود را به زبان خود می‌زند.
این تصویر تاکنون 5.6 میلیون نفر بازدید کننده در فضای مجازی داشته است.

ابتلای 21 مسافر کشتی تفریحی در سواحل سانفرانسیسکو  به ویروس کرونا
معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا گفت تست کرونای 21 نفر از مسافران یک کشتی کروز تفریحی در نزدیکی سواحل سانفرانسیسکو مثبت بوده است.
به گزارش شبکه خبری به نقل از آسوشیتدپرس، کشتی تفریحی کروز که حالا با معضل ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، سه هزار و پانصد مسافر دارد.
مایک پنس که مدیریت و هدایت اقدامات برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا را بر عهده دارد گفته است از مجموع 46 نفری که در کشتی تفریحی «گرند پرنسس» از آن‌ها تست کرونا گرفته شده، نتیجه آزمایش دو مسافر و 19 نفر از کارکنان مثبت بوده است.
به این کشتی اجازه داده نشده است تا در سانفرانسیسکو پهلو بگیرد.
مایک پنس همچنین گفته است، این کشتی کروز به یک بندر غیر تجاری منتقل شده و از همه سرنشینان آن تست گرفته می‌شود.
برخی از رسانه‌های آمریکایی گمانه زنی کرده‌اند که این کشتی به یک بندر نظامی منتقل می‌شود.
همزمان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم روز جمعه گفته است که به نظر او می‌بایست این کشتی کروز را در دریا نگهداشت و قرنطینه کرد، ولی او به تصمیم مسئولان مربوطه در این زمینه احترام می گذارد.

ابتلای دو تن از حاضران کنفرانس ایپاک در واشنگتن به کرونا
لابی صهیونیستی در آمریکا (ایپاک) چند روز پس از برگزاری کنفرانس سالانه خود در واشنگتن اعلام کرد که دو تن از شرکت کنندگان در این کنفرانس به ویروس کرونا جدید مبتلا شده اند.
کنفرانس سالانه ایپاک روزهای اول تا سوم مارس برگزار شد و هزاران نفر از جمله "مایک پنس"، معاون رئیس جمهوری آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه و شماری از اعضای ارشد کنگره در این کنفرانس شرکت کردند.
این لابی در توییتی اعلام کرد: "تست کرونای دست کم دو تن از شرکت کنندگان در این کنفرانس که از نیویورک آمده بودند، مثبت شده است".
این لابی همچنین خاطرنشان کرد که با مسئولین بهداشتی نیویورک و واشنگتن به طور مداوم در تماس بوده و در این باره رایزنی کرده است.
همچنین به همه شرکت کنندگان در این کنفرانس توصیه کرده است که در صورت بیماری یا داشتن سئوالی با پزشکان مشورت کنند.

نمایندگان آمریکا از ترس کرونا دور کاری می‌کنند
رسانه‌های آمریکا از برنامه‌ای برای دور کاری شدن امور مجلس نمایندگان این کشور به خاطر تهدید کرونا خبر می‌دهند.
شبکه خبری فاکس نیوز شامگاه جمعه خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی تجهیزات لازم برای انجام تله‌کنفرانسی جلسات به دلیل تهدید بی‌سابقه و منحصر به فرد ویروس کرونا است.
این خبر نشان می دهد که دفاتر مجلس ممکن است بودجه بلا استفاده‌ای را برای خرید تجهیزات کار از راه دور همچون رایانه ها و تلفن‌های اضافی اختصاص دهند.
در 9 مارس، مجلس نمایندگان یک مرکز ویژه برای آماده سازی زیرساخت‌ها برای فرضیه‌های دورکاری ایجاد می‌کند.
گفته می‌شود این کار فرصتی را برای کارمندان برای دریافت کمک‌های فنی مورد نیاز برای آماده‌سازی برای کار از راه دور فراهم می‌کند.

تلفات کرونا در آمریکا به 14 نفر رسید
با ثبت دو مورد مرگ جدید به دلیل ابتلا به کرونا در روز جمعه،‌ قربانیان این ویروس در آمریکا به 14 نفر رسیدند.
ایالت واشنگتن مرگ دو نفر دیگر در این ایالت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.
با مرگ این دو نفر تعداد تلفات ویروس کرونا در آمریکا به 14 نفر رسیدند.
از سوی دیگر،‌ مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های آمریکا روز جمعه اعلام کرد که 231 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 20 ایالت این کشور درگیر کرونا شده‌اند.
بر اساس اعلام این مرکز،‌ دست کم 70 نفر در ایالت واشنگتن به کرونا مبتلا شده و 49 نفر در ایالت کالیفرنیا و 22 نفر نیز در نیویورک به این ویروس گرفتار شده‌اند.
در همین حال، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه در مصاحبه‌ای آمار سازمان جهانی بهداشت برای مرگ و میر بر اثر کرونا را زیر سوال برد.
ترامپ در یک مصاحبه تلفنی با فاکس‌نیوز مدعی شد آمار ارائه‌‌ شده توسط سازمان جهانی بهداشت مبنی بر مرگ 3.4 درصد از بیماران مبتلا به کرونا غلط است.
او در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در خصوص نرخ مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا چه فکر می‌کند گفت: «فکر می‌کنم نرخ 3.4 درصد عدد کاملاً غلطی است.»
ترامپ در ادامه گفت: «آدم‌های خیلی زیادی این بیماری را می‌گیرند و خیلی هم خفیف است. آنها سریع خوب می‌شوند. حتی لازم نیست به پزشک هم مراجعه کنند. شما هیچوقت درباره این آدم‌ها چیزی نمی‌شنوید.»
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه درباره نرخ مبتلایانی که بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-19» جانشان را از دست می‌دهند گفت: «من شخصاً فکر می‌کنم رقم واقعی زیر 1 درصد است.»
مقام‌های سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری روز سه‌شنبه نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا را 3.4 درصد اعلام کردند. این رقم، پیش از این 2 درصد اعلام شده بود.

ترامپ بازدید از مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا را به دلیل ترس از کرونا لغو کرد
رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا بازدید از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در این کشور را لغو کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بازدید از مرکز «کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» در آمریکا (سی‌دی‌سی) را به دلیل ترس از ابتلا به بیماری «کووید-19» لغو کرد.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» کاخ سفید روز جمعه در توجیه لغو این بازدیدها اعلام کرد ترامپ قصد ندارد در مأموریت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در راستای محافظت از سلامت و رفاه مردم، مداخله‌ای انجام دهد.

ترامپ بودجه 8.3 میلیارد دلاری مقابله با شیوع کرونا را امضا کرد
ترامپ از مردم آمریکا خواست آرامش خود را حفظ کنند.
به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بودجه 8.3 میلیارد دلاری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کووید 19، را امضا کرد. مواردی از ابتلا به این ویروس در 22 ایالت آمریکا دیده شده است.
دونالد ترامپ پس از امضای این بودجه گفت: «ما بسیار خوب عمل می‌کنیم. اما این یک مساله غیرقابل پیش بینی است ... معلوم نیست از کجا آمده است، اما با آن مقابله می‌کنیم.»
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از مردم این کشور خواست آرامش خود را حفظ کنند.
مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه هفته گذشته طرح اضطراری مورد حمایت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات را برای اختصاص هشت میلیارد و 300 میلیون دلاری بودجه برای دولت جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا تصویب کرد. سنای آمریکا نیز روز پنجشنبه طرح را تصویب کرد.
بخشی از این بودجه برای توسعه توانایی به منظور گرفتن تست کرونا صرف خواهد شد. متخصصان بهداشت می‌گویند گرفتن تست نقش مهمی در کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا ایفا می‌کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا رئیس جمهور آمریکا کرونا در آمریکا مجلس نمایندگان مقابله با شیوع ویروس کرونا دونالد ترامپ مبتلا شده شیوع کرونا تست کرونا بیماری ها روز جمعه بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا از سوی یک قاضی فدرال به پرداخت ۹هزار دلار به خاطر توهین به دادگاه جریمه شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قاضی ناظر بر محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به دلیل اهانت به دادگاه به پرداخت ۹هزار دلار جریمه کرد و گفت در صورت ادامه این رفتار ممکن است حکم زندان برای ترامپ صادر شود.

قاضی ژان مرچان در یک دستور نوشتاری تصریح کرد: این جریمه ممکن است برای بازدارندگی ترامپ کافی نباشد ولی او صلاحیت اعمال مجازات بالاتر را ندارد.

مرچان نوشت: بدینوسیله به متهم اخطار می‌شود که دادگاه، تخلفات عمدی از دستورات اعلام شده را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم مجازات حبس را در نظر خواهد گرفت.

این قاضی فدرال برای جلوگیری از انتقاد ترامپ از شاهدان و سایر افراد دخیل در این پرونده، این حکم را اعلام کرد.

از سوی دیگر قاضی ناظر بر محاکمه ترامپ، وی را برای هر یک ۹ بیانیه‌ برخطش علیه قوانین دادگاه هزار دلار جریمه کرد.

قاضی همچنین به ترامپ دستور داد تا این بیانیه‌ها را در اولین فرصت از حساب شبکه‌های مجازی خود حذف کند.

هنگامی که خبرنگاران از ترامپ خواستند در مورد جریمه اظهارنظر کند، ترامپ پاسخی نداد.

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • واکنش جمشیدی به مقابله با دانشجویان آمریکایی