Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:38:15 GMT

برای پیشگیری از کرونا دست ها را اینطور بشویید

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۹۶۲۹

برای پیشگیری از کرونا دست ها را اینطور بشویید

ایسنا/کرمانشاه رییس گروه بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افراد خواست تا با شست و شوی دقیق و صحیح دست‌ها با آب و صابون، مانع شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه شوند.

کیوان خاصی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کرونا ویروس جدید در اغلب بیماران به شکل یک بیماری تنفسی بدون عارضه خود را نشان می دهد، گفت: در برخی افراد که سن بالاتر داشته و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، این بیماری می تواند به شکل عوارض ریوی( پنومونی خفیف، پنومونی شدید، نارسایی حاد تنفسی) و شوک سپتیک خود را نشان داده و در موارد معدودی منجر به فوت بیمار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاصی مهمترین راه مقابله با این بیماری را پیشگیری ازابتلا به آن دانست و افزود: یکی از مهمترین راه های پیشگیری در زمینه این بیماری شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون است.

وی افزود: افراد باید دقت داشته باشند زمانی که در خارج از منزل به سر می برند، احتمال برخورد آنها با این ویروس در محیط بالاست، بنابراین باید حتی المقدور از دستکش استفاده کرده و از دست زدن به سر و صورت خود خودداری کنند.

خاصی تصریح کرد: در هنگام بازگشت به منزل هم اولین اقدام باید شستن دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه باشد.

این مسئول در خصوص نحوه صحیح شستن دست‌ها، گفت: افراد ابتدا باید دست‌ها را خیس کرده و بعد از صابون استفاده کنند، سپس باید کف دست ها را با هم شسته و بین انگشتان را در قسمت پشت دست و در ادامه بین انگشتان را از روبه روی دست بشویند.

وی افزود: در ادامه افراد باید نوک انگشتان را در هم گره کرده و به خوبی بشویند و دقت شود انگشتان شست را جداگانه شسته و خطوط کف دست را با نوک انگشتان بشویند.

این مسئول تصریح کرد: بعد از انجام این کار افراد باید دور مچ هر دو دست را شسته و سپش دست ها را با دستمال خشک کرده و با همان دستمال شیر آب را بسته و دستمال را در سطل زباله دردار بیندازند.

خاصی با بیان اینکه استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلای افراد عادی به این بیماری چندان تاثیری ندارد، گفت: اولویت اول و مهم همین شست و شوی دقیق و مرتب و همیشگی دست هاست که می تواند تا حد زیادی از انتقال این بیماری در جامعه پیشگیری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منطقه کرمانشاه دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است