Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این روز‌ها در حالی که ویروس کرونا در حال شیوع در نقاط مختلف کشور است و از طرفی کمبود و بازار سیاه فروش الکل طبی و صنعتی و مواد ضد عفونی کننده وجود دارد تولید کنندگان دلسوزی هستند که با گذشت بیش از دو هفته همچنان معطل صدور مجوز تولید الکل طبی هستند، نمونه واضح آن کارخانه شیمی خودرو و احسان سپیده نهاوند در غرب کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی احسان ظفری، مدیر عامل و صاحب مجهزترین کارخانه لبنیاتی غرب کشور در نهاوند که دستگاه و خط تولید پیشرفته‌ای دارد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: کار من تولید لبنیات است، اما یک خط تولید باظرفیت ۳۰۰هزار لیتر در روز برای تولید الکل سفید و طبی را دارم که در صورت لزوم و صدور مجوز می‌توانم با نصف قیمت می‌توانم الکل استان‌های غربی کشور را تامین کنم.

او افزود: من خودم در این مورد با فرماندار صحبت کردم، چون ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم مردم نهاوند برای ۲۵۰سیسی الکل طبی در صف طولانی می‌ایستند و گیرشان نمی‌آید با گذشت بیش از دو هفته از گسترش بیماری ویروسی کرونا ما همچنان به دنبال دریافت مجوز از وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستیم.

این تولید کننده موفق داخلی بیان کرد: همه چیز خط تولید من آماده است و در ۳شیفت کاری می‌توانم به سرعت روزانه ۳۰۰هزار لیتر الکل طبی و ژل ضد عفونی کننده مورد نیاز مردم و استان‌های غرب کشور را تامین کنم، ولی متاسفانه هنوز مجوز تولید دریافت نکرده ایم.

ظفری گفت: کارخانه من تولید لبنی است، اما یک خط تولید ویژه داریم که آماده تولید الکل طبی و سفید برای زد عفونی کردن و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است و قیمت این محصول با شروع تولید به نصف می‌رسد و دیگر بازار سیاه و احتکار و گران فروشی نخواهیم داشت.

مالک کارخانه احسان سپیده نهاوند تصریح کرد: ما همیشه در جنگ اقتصادی در کنار مردم بوده ایم، ولی موانع و بروکراسی اداری مانع بسیاری از کار‌های ما شده این در حالی است که استفاده از وایتکس و دیگر مواد شوینده از این دست برای ریه و افراد سالمند مریض در خانه عوارض زیادی دارد، ولی الکل مشکلات کمتری دارد.

یعقوبی، مدیرعامل کارخانه شیمی خودرو نهاوند که الکل صنعتی تولید می‌کند نیز گلایه و درد دل‌های دیگری دارد و در گفت و گوی با ما می‌گوید: دو هفته است پیگیر صدور مجوز هستیم برای تولید الکل طبی، ولی تاکنون مجوزی برای ما صادر نشده است.

این تنها تولید کننده الکل صنعتی در شهرستان نهاوند با اشاره به توان و ظرفیت کارخانه خود می‌گوید به محض اینکه مجوز تولید الکل طبی برای ما صادر شود بیان می‌کند: به محض اینکه مجوز ما صادر شود مواد اولیه را از خرم آباد وارد می‌کنیم و روزانه می‌توانم خط تولید ۶۰ هزار لیتری را زیر بار تولید ببرم و کارخانه من برای تولید تمامی مراحل نیازی به بیرون ندارد و بطری مخصوص الکل را هم خودمان تولید می‌کنیم.

یعقوبی گفت: ما فقط معطل دریافت مجوز از وزارت بهداشت و صنعت معدن و تجارت هستیم تا بتوانیم نیاز نهاوند و استان را تامین کنیم.

او افزود: دیروز عصر فرماندار به همراه مدیر صنعت معدن و تجارت نهاوند از کارخانه بازدید کردن و قول مساعد پیگیری دریافت صدور مجوز را دادند.

بیژن ترابیان، مدیر اداره صنعت معدن و تجارت نهاوند هم می‌گوید خوشحال می‌شویم مشکلات مردم را کمتر کنیم به همین منظور برای تولید خط الکل طبی در شهرستان صحبت کردیم در مورد کارخانه شیمی خودرو به زودی مجوز تولید صادر می‌شود.

او گفت: دیروز به اتفاق فرماندار از کارخانه تولید الکل صنعتی شیمی خودرو نهاوند بازدید کردیم این کارخانه ظرفیت تولید الکل طبی را دارد و من و آقای فرماندار پیگیر صدور مجوز آن هستیم.

ترابیان افزود: در مورد کارخانه لبنی احسان سپیده که ظرفیت بهتری دارد سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به ما مجوز نمی‌دهد و می‌گوید کارخانه‌های لبنیاتی نمی‌توانند تولید کنند، ولی مدیر کارخانه می‌گوید می‌تواند خط جداگانه‌ای را راه اندازی کندو ظرفیت خالی دارد. اما دکتر مومنعلی دارابی رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از اینکه تولید الکل طبی در نهاوند زیر بار تولید برود خوشحال است و می‌گوید حداقل بار روانی جامعه کمتر می‌شود.

او افزود: آقای علی احسان ظفری مدیر عامل کارخانه لبنیاتی احسان سپیده که یکی از مجهزترین کارخانه‌ها در غرب کشور است شخصا برای صدور مجوز الکل طبی به ما مراجعه کرد، ولی مقررات سازمان غذا و دارو اجازه نمی‌دهد و ما همچنان برای صدور مجوز در حال پیگیری هستیم، زیرا نیاز مبرم شهرستان می‌باشد.

دارابی بیان کرد: آقای ظفری دنبال را اندازی خط ویژه تولید الکل با ظرفیت بالا می‌باشد، ولی مقررات غذا و دارو فعلا اجازه فعالیت نمی‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: برای شرکت تولید الکل صنعتی شیمی خودرو هم پیگیری کردیم تا حداقل مجوز برای این کارخانه صادر شود و انشالله به زودی این مشکلات اداری برطرف شوند.

دارابی افزود: اگر به تولید الکل طبی در نهاوند برسیم با سنگین روانی و سیاه بازار را در نهاوند برداشته ایم و کمک شایانی به جلوگیری از شیوع کرونا ویروس کرده ایم.

اما مراد ناصری فرماندار نهاوند هم به شدت پیگیر صدور مجوز تولید الکل طبی می‌باشد به طوری که دیروز عصر شخصا با چند نفر از مدیرانش به کارخانه شیمی خودرو مراجعه کرده و قول پیگیری صدور مجوز را داده است.

فرماندار نهاوند هم می‌گوید الان در این شرایط دشوار اگر خط تولید الکل برای ضد عفونی کردن بیمارستان‌ها و منازل و اداره‌های شهرستان و سایر اماکن راه اندازی شود حداقل مشکلات مردم کمتر و بار روانی جامعه سبک‌تر می‌شود.

گزارشگر: علی سهرابی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الکل طبی کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی پرونده‌های حقوقی و قضائی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، اظهار کرد: تاکنون برای ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای ۴ میلیون مترمربع از زمین‌های ملی شهر مهاجران، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله دو، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ برای ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۰۰ فقره سند تک برگ رسمی مالکیت شش دانگ برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید امیرکبیر صادر شد که این مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسئوول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در حریم شهری شهر جدید امیرکبیر، ۲۳ فقره سند تک برگ دریافت شد که ۱۸ فقره از این اسناد در محدود شهر و مربوط به ۱۸ محله‌ای که در طرح تفصیلی پیش بینی شده شهر جدید امیرکبیر است.

کرمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، حدود ۵۰ پرونده حقوقی و کیفری با موضوعات متنوع دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های حقوقی و قضائی، به نفع این شرکت، منتج به صدور حکم قطعی شده است.

کرمی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های حقوقی و قضائی برای نمونه می‌توان به اخذ حکم محکومیت یک شرکت خصوصی به پرداخت مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر که قطعیت یافته و در حال اجرا است اشاره کرد.

مسؤول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: همچنین در پرونده دیگری مطالبات اهالی یک روستا، جهت اثبات مالکیت حدود ۲۰۰ هکتار بوده که با همت وکلای شرکت و واحد حقوقی و املاک شرکت در نهایت حکم نسبت به ۱۰ هکتار از این اراضی صادر و نسبت به ۱۹۰ هکتار دیگر از این اراضی حکم به بی حقی اهالی آن روستا به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر صادر و قطعی شد.

کد خبر 6088674

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران