Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور هند در اولین گزارش رسمی خود از فاجعه کشتار مسلمانان، عملکرد پلیس را زیر سوال برده و کم کاری نیروهای انتظامی را عامل گسترش آتش ماجرا دانست. ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ملت تایمز؛ وزارت کشور هند با انتشار گزارش اولیه فاجعه کشتار مسلمانان این کشور در دهلی نو، پلیس پایتخت را یکی از مقصران اصلی حادثه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است وزارت کشور هند تاکید کرده است پلیس دهلی نو در کنترل شرایط و ممانعت از آسیب رسیدن به اموال مسلمانان کاملا ناموفق بوده است.

برخی کارشناسان قضایی معتقدند با توجه به گزارش وزارت کشور هند امکان این که علیه برخی افسران ارشد پلیس اقدام قضایی صورت بگیرد نیز وجود دارد.

در گزارش آمده است اخیرا رئیس پلیس دهلی نو عوض شده بود و ممکن است کم کاری نیروهای پلیس به این دلیل باشد که فرمانده جدید به جزئیات کار واقف نبوده است.

یکی دیگر از مطالب مهمی که در گزارش وزارت کشور هند آمده است پیش بینی احتمال حمله هندوهای متعصب به مسلمانان است. این گزارش تصریح کرده سازمان‌های اطلاعاتی احتمال وقوع حمله هندوهای متعصب به مسلمانان را پیش بینی کرده بودند.

وزارت کشور هند معتقد است پلیس برای کنترل حمله هندوهای متصب به مسلمانان بسیار ضعیف عمل کرد و اجازه داده تا هندوها اموال مسلمانان را به آتش بکشند و آنها را بکشند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد هندوهای متعصب از شهرهای مختلف خود را به دهلی نو رسانده‌اند تا مسلمانان را مورد حمله قرار دهند.

گفتنی است در حمله هندوهای متعصب به مسلمانان حداقل 50 مسلمان کشته شدند و دست کم 740 ساختمان متعلق به آنها در آتش سوخت.

این حمله وحشیانه بیش از 400 مسلمان را نیز به شدت زخمی کرد و انتشار تصاویری از مسلمانان زنده دفن شده باعث خشم فراوان مسلمانان در سراسر جهان شد.

آیت‌الله نوری همدانی: دولت هند به کشتار مسلمانان این کشور خاتمه دهدجهان اسلام سوگوار قتل عام مسلمانان مظلوم و بی‌یاور هند استپاسخی به یک معمای عجیب؛ چگونه در هند فقط منازل و خودروهای مسلمانان آتش گرفت؟

انتهای پیام/0

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار هند کشتار مسلمانان وزارت کشور هند حمله هندوهای دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند

پلیس انگلیس پس از دریافت گزارش حمله با سلاح سرد در پایتخت این کشور، یک فرد را بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام پلیس متروپولیتان لندن، در پی وقوع حمله با سلاح سرد (قمه) و زخمی شدن چند تن، یک نفر بازداشت شد.

به گفته پلیس، مظنون ۳۶ سال دارد و به اتهام حمله به افراد عادی و دو افسر پلیس بازداشت شده است.

معاون کمیسر پلیس لندن دراین‌باره گفت: قطعاً افرادی که هدف حمله قرار گرفتند، به شدت وحشت‌زده شدند. می‌دانم که در پی این حادثه، جامعه شوکه و مضطرب شده است اما معتقدیم که خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

همچنین پلیس لندن مدعی شد که به نظر نمی‌رسد این حمله تروریستی باشد و علاوه بر این، به‌دنبال مظنونین دیگر نخواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ ارز قطعا ادامه دارد
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود