Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان  در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، محمودی رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان با اشاره به اینکه زمین‌های بایر از زمان‌های بسیار دور جزو زمین‌های آبا و اجدادی ساکنین روستا بوده است گفت: به دلیل خشکسالی‌های متمادی طی سال‌های اخیر کشت نشده و منابع طبیعی استان اراضی مذکور را ملی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دلیل عدم کارآیی آن، از مردم گرفته شده و بدون هیچ گونه اقدامی جهت بهره برداری مناسب رها شده است.

محمودی در اشاره به اینکه در مراجعه به منابع طبیعی جهت باز پس‌گیری زمین‌های روستایی با جواب قانع کننده‌ای مواجه نشده ایم گفت: تنها پاسخ منابع طبیعی استان این بوده است که آگهی جهت ملی شدن اراضی در جراید و روزنامه‌ها منتشر شده و، چون متقاضی برای این زمین‌ها مراجعه نکرده ملی اعلام شده و عملا از دست مردم خارج شده است.

رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان اظهار کرد: از آنجایی که این آگهی مربوط به ۲۵سال پیش بوده و عموما روستائیان به روزنامه و... دسترسی نداشته و یا عدم اطلاع کافی در این زمینه، نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای باشد و اکثر مردم اکنون با کمبود زمین مواجه هستند.

او گفت: تنها راه برون رفت از این شرایط مراجعه به مراجع قضایی است که روال اداری پرپیچ و خم مانع دست یابی سریع به امر مورد نظر شده و حتی برای کشیدن کروکی این اراضی حدود یکسال درگیر بوده ایم.

محمودی عنوان کرد: نه تنها مسئولین روستای بورنگ بلکه سایر روستا‌های همجوار از جمله روستا‌های گسک، مسک و... حاضر هستند تا در صورت همراهی دولت و رفع مشکل زمین‌هایی که ملی اعلام شده زمین‌هایی با هکتار بالا به سرمایه گذاران بومی و غیر بومی داده و مسئولین روستاها  پا به پای سرمایه گذار وارد عمل شوند.

رئیس شورای اسلامی روستای بورنگ شهرستان درمیان ادامه داد: این منطقه به دلیل شرایط دشتی خود این پتانسیل را دارد تا در صورت وجود سرمایه گذار با ایجاد مرکز تولیدی، علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان، حداقل محصولات تولیدی این منطقه را وارد چرخه بازار نماید.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین های روستایی منابع طبیعی و آبخیزداری اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از ارسال یک‌هزار ۵۰۰ اثر به جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

سعید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) این جشنواره را راستای اشاعه فرهنگ رضوی دانست و اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های مختلف با 7 عنوان برگزار می‌شود که بخش چاووش‌خوانی و منقبت‌خوانی، پرده‌خوانی و نقالی، عکس روستایی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان را 13 اردیبهشت اعلام و بیان کرد: در این بخش یک‌هزار و 500 اثر ارسال شده که یک‌هزار و 467 اثر به بخش عکس روستایی، 55 اثر به گروه سرود روستایی، 30 اثر به بخش گروه نمایشی و 31 نفر هم در بخش نقالی و چاووشی‌خوانی حضور دارند.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از ویژگی این جشنواره را میزبانی مردم روستای سر کره دشتستان از مهمانان دانست و اضافه کرد: مردم منازل روستایی خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان قرار داده‌اند و روستاییان در بخش اسکان، ایاب و ذهاب، پذیرایی سه وعده صبحانه، نهار و شام از شرکت‌کنندگان این جشنواره استقبال می‌کنند.

زمانی با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان مسئولان کشوری و استان بوشهر حضور دارند، گفت: آثار شرکت‌کنندگان این بخش از 13 استان است که تا روز جمعه ادامه دارد. در پایان این جشنواره نمایشگاه عکس آثار هنرمندان روستایی با 65 اثر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: در بخش شعر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در 4 زبان فارسی، ترکی، عربی و کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

زمانی با اشاره به بخش روستایی این جشنواره خاطرنشان کرد: در بخش عکس روستایی در 2 بخش آزاد و عکاسان حرفه‌ای یک‌هزار و 467 اثر با دوربین و موبایل به دبیرخانه ارسال شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد