Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختار کرمی گفت: باتوجه به تاکید شورای تامین استان زنجان مبنی بر ممنوعیت هرگونه اجتماع و برگزاری مراسم در اماکن مذهبی، گفت: انتظار می رود هیئات امناء مساجد ،امامزادگان امامان جماعت نهایت همکاری را دراین باره داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از الویت های اسلام حفظ جان انسان هاست، گفت: در طول تاریخ حوادث و مشکلات فراوانی برای انسان ها بالاخص مسلمین رخ داده  و گاهی مناسک مذهبی را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه در مقطعی ممکن است بنابه مصلحت مسلمین حتی حج هم تعطیل شود، افزود:اکنون که جامعه ما دچار ویروس کرونا شده است همه آحاد مردم هم به لحاظ شرعی وهم قانونی موظفند که برای پیشگیری وریشه کنی این بلا همکاری وهمراهی داشته باشتد.

 

به گفته وی، در این میان از متدینین و دینداران حتی توقع بیشتر است و باید خود پیشقراول این موضوع باشند ودیگران راهم به همکاری تشویق کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دراستان زنجان که به لطف وعنایت خدای متعال وهمراهی مردم علیرغم وجود افراد مبتلا به ویروس کرونا، جز پاکترین استان های کشور محسوب می شود، تصریح کرد: همه مردم کما کان تا عادی شدن اوضاع رعایت نکات بهداشتی دراین باره را داشته باشند.

 

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف وامورخیریه استان زنجان به عنوان متولی اماکن مذهبی ،امامزادگان و مساجد اعلام می کند که ملاک برای برگزاری اجتماعات ومراسم های دینی مصوبات شورای تامین ودستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی است وخود را ملزم به رعایت آنها می داند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود:  باتوجه به تاکید شورای تامین استان زنجان مبنی بر ممنوعیت هرگونه اجتماع و برگزاری مراسم در اماکن مذهبی، گفت: انتظار می رود هیئات امناء مساجد ،امامزادگان امامان جماعت نهایت همکاری را دراین باره داشته باشند .

به گفته وی، امید است با دعای خیر مومنین ورعایت قوانین ومقررات ومسائل بهداشتی هر چه زودتر این گرفتاری برای همیشه درتمام دنیا برطرف گردد.

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد استان زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان اماکن مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • اجتماع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!