Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، خالد جعفری در خصوص دلایل ازدحام کامیون ها در مرز باشماق و تمهیدات اندیشده شده در راستای رفع آن، اظهار داشت: در باشماق صف طولانی حدود ۱۷ کیلومتری داشتیم که علت آن هم بسته بودن سیرانبند بود و هم اینکه محل ترانشیپ که محل تخلیه و بارگیری ست جوابگوی آن تعداد کامیون نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اغلب بارها صادراتی بوده و باید بعد از تخلیه، توسط خودروهای عراقی بارگیری شود، افزود: از شب گذشته محوطه تیرپارک جنب گمرک به تخلیه و بارگیری اختصاص یافت و با افزایش سرعت کار صف کامیون ها به کمتر از ۶ کیلومتر رسید.

جعفری از اختصاص چند تیرپارک دیگر با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ کامیون خبر داد که این امر موجب می شود کامیون ها در مسیر منتهی به باشماق پارک نمانند و در مرز نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان ادامه داد: در راستای کاهش ترافیک در باشماق، با هماهنگی گمرک کشور از ۲-۳ هفته پیش، بارهای ترانزیتی به باشماق کاهش یافته و از ۱۵۰ تا ۲۰۰ کامیون ترانزیتی به ۲۰ تا ۳۰ کامیون رسیده و اولویت با کالاهای صادراتی است و یکی از دلایل معطلی کامیون ها نیز این بوده که تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی زمان بیشتری نیاز دارد.

جعفری ابراز امیدواری کرد: با توجه به کاهش بارهای ترانزیتی و همچنین اقداماتی که برای افزایش محوطه ترانشیپ انجام شده، ازدحام کم شده و روال به حالت عادی باز گردد.

وی با اشاره به اینکه از شنبه مرز سیرانبند نیز شروع به کا کرده و فشار بر باشماق کم خواهد شد، عنوان کرد: چون طبق هماهنگی با طرف عراقی، خروج کالا ۲۴ ساعته انجام می شود، ۷ نفر به تعداد کارکنان باشماق افزوده شده است.

جعفری همچنین اظهار داشت: کماکان ورود و خروج مسافر ممنوع است و در خصوص رانندگان هم از ۲ طرف با اکیپ هایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و طرف عراقی، کنترل های لازم انجام می شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان عنوان کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۹۸ هزار کامیون از باشماق تردد داشته اند، این آمار در سال گذشته ۸۹ هزار بوده که ۱۳ درصد رشد داشته و ارزش صادرات که بیش از ۷۰ درصد آن محصولات کشاورزی بوده حدود یک میلیارد دلار و وزن آن یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن بوده است.

وی واردات از ابن مرز را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: مرز باشماق، بیشنر صادراتی است و یکی از شریان های مهم و از مولفه های مهم توسعه اقتصادی استان است.

کد خبر 4872062

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان مریوان صادرات کالا ویروس کرونا بوشهر ایلام سیلاب گرگان قزوین بارش باران شهرکرد ماسک طبی شیراز ستاد مقابله با کرونا بیرجند احتکار مشهد کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرزها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تجار و بازرگانان استان و سایر استان‌ها همواره درخواست ورود میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این دو مرز نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود، بیان کرد: درخواست‌های این تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت خوشبختانه موفق به کسب این مجوز برای مرز باشماق شدیم.

وی اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یک سری مشکلات زیرساختی مانند آزمایشگاه قرنطینه، ساختمان و نیروی متخصص وجود داشت که با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکلات و موانع حل شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir
  • بلیط فروشی بازی سپاهان و استقلال خوزستان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladsepahansport
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی