Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@21:22:04 GMT

اولین گزارش هند از فاجعه کشتار مسلمانان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۱۵۵۹

اولین گزارش هند از فاجعه کشتار مسلمانان

وزارت کشور هند در اولین گزارش رسمی خود از فاجعه کشتار مسلمانان، عملکرد پلیس را زیر سؤال برده کم‌کاری نیروهای انتظامی را عامل گسترش آتش ماجرا دانست.

 به گزارش مشرق به نقل از ملت تایمز؛ وزارت کشور هند با انتشار گزارش اولیه فاجعه کشتار مسلمانان این کشور در دهلی‌نو، پلیس پایتخت را یکی از مقصران اصلی حادثه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است وزارت کشور هند تأکید کرده است پلیس دهلی‌نو در کنترل شرایط و ممانعت از آسیب رسیدن به اموال مسلمانان کاملاً ناموفق بوده است.

بیشتر بخوانید: نخست‌وزیر هند در ایالت گجرات هم به «قاتل مسلمانان» شهرت داشت عکس/ اجتماع اعتراضی به قتل عام"مسلمانان هند"

برخی کارشناسان قضایی معتقدند با توجه به گزارش وزارت کشور هند امکان این که علیه برخی افسران ارشد پلیس اقدام قضایی صورت بگیرد نیز وجود دارد.

در گزارش آمده است اخیراً رئیس پلیس دهلی‌نو عوض شده بود و ممکن است کم‌کاری نیروهای پلیس به این دلیل باشد که فرمانده جدید به جزئیات کار واقف نبوده است.

یکی دیگر از مطالب مهمی که در گزارش وزارت کشور هند آمده است پیش‌بینی احتمال حمله هندوهای متعصب به مسلمانان است. این گزارش تصریح کرده سازمان‌های اطلاعاتی احتمال وقوع حمله هندوهای متعصب به مسلمانان را پیش‌بینی کرده بودند.

وزارت کشور هند معتقد است پلیس برای کنترل حمله هندوهای متصب به مسلمانان بسیار ضعیف عمل کرده و اجازه داده است هندوها اموال مسلمانان را به آتش بکشند و آنها را بکشند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد هندوهای متعصب از شهرهای مختلف خود را به دهلی‌نو رسانده‌اند تا مسلمانان را مورد حمله قرار دهند.

گفتنی است در حمله هندوهای متعصب به مسلمانان حداقل 50 مسلمان کشته شدند و دست‌کم 740 ساختمان متعلق به آنها در آتش سوخت.

این حمله وحشیانه بیش از 400 مسلمان را نیز به‌شدت زخمی کرد و انتشار تصاویری از مسلمانان زنده‌دفن‌شده باعث خشم فراوان مسلمانان در سراسر جهان شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام هند مسلمانان دهلی نو هندوها وزارت کشور هند حمله هندوهای دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد

پلیس رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر زخمی شدن یک پلیس در شهر قدس اشغالی وجود دارد.

براساس گزارش القدس العربی، یک پلیس صهیونیست در حمله با چاقو که در دروازه‌های شهر قدیمی در قدس اشغالی رخ داد، قبل از شلیک به مهاجم زخمی شد. اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: خدمه آمبولانس مرد جوان ۳۰ ساله‌ای که با ضربات چاقو آسیب دید رامداوا می‌کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام کرد که مظنون چاقوکشی بلافاصله با تیراندازی ماموران پلیس کشته شد. نیرو‌های پلیس این رژیم جزئیات بیشتری در مورد هویت عامل و وضعیت سلامتی وی ارائه نکردند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیرو‌های زیادی به محل حادثه رسیده‌اند. شاهدان عینی نیز گفتند که پلیس صهیونیستی درب الشاهره را به روی شهروندان فلسطینی بسته است.

همزمان با حمله با چاقو در قدس اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که رویداد دیگری در نابلس در شمال کرانه باختری رخ داد که در آن یک خودروی فلسطینی تلاش کرد سربازان گارد مرزی در ارتش اشغالگر را زیر بگیرد. رسانه‌های اشغالگر در این خصوص گفتند که سربازان صهیونیست به سمت خودرو تیراندازی کردند، اما مهاجم توانست فرار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود