Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:26:07 GMT

قاچاق چوب، زخمی عمیق بر پیکره طبیعت طارم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۱۷۶۴

قاچاق چوب، زخمی عمیق بر پیکره طبیعت طارم

ایسنا/زنجان رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: قاچاق چوب یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های محیط زیست در این شهرستان است.

ضیاءالدین حسنلو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کشف چهار نیسان چوب قاچاق در طارم، اظهار کرد: این چهار دستگاه نیسان قاچاق چوب در جاده طارم - منجیل ورودی روستای گیلوان توسط یگان حفاظت منابع‌ طبیعی توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که اکثر درختان قطع شده از نوع چنار بود، یادآور شد: برخی از این درختان نیز از نوع پده بود.

این مسئول با تاکید بر عزم جدی در برخورد با قاچاقچیان چوب در شهرستان طارم، ادامه داد: پرونده افراد متخلف برای برخورد به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

حسنلو ارزش تقریبی درختان قطع شده را حدود ۱۵ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: درختان پده از استان قزوین و چنار نیز از روستای شیت بارگیری شده بود که مقصد اکثر چوب‌های قطع شده، شهرک‌های صنعتی شما و چوکا است.

این مسئول با اشاره به فعالیت کشیک‌ها برای جلوگیری از قاچاق چوب، یادآور شد: در همین راستا اکیپ ۱۰ روزه در ورودی شهرستان طارم مستقر خواهد شد تا جلوی هر گونه قاچاق چوب از این مبادی گرفته شود.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم، تاکید کرد: جنگل‌های این شهرستان در مناطقی مانند جنگل ارس جیش‌آباد، چرزه، جمال‌آباد، مینا، خساره، سرداب و غیره است.

وی با بیان اینکه مراتع طارم یکی از بهترین مراتع استان به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: تخریب و تصرف، قاچاق چوب، ساخت و ساز غیرمجاز، آتش‌سوزی، چرای بیش از حد دام توسط دامداران منطقه، از جمله عوامل تهدیدکننده مناطق طارم به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان منابع طبیعی و آبخیزداری قطع درختان قاچاق چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد و گفت: تبلیغات از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در همین راستا همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: کد انتخاباتی کاندیداها به آنها اعلام شده و بر این اساس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم کدهای انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده نیز کدهای انتخاباتی احمد بیگدلی و سعید رفیعی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

رحیمی با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند که در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749251

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان