Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کمبودها تقریبا مشهود و این کمبودها در سطح داروخانه‌ها زیاد است چراکه مردم تنها داروخانه‌ها را برای نیازهای بهداشتی مرجع می‌دانند و جهت تأمین نیازهای بهداشتی به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند.

غلامرضا آهنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۶ داروخانه در استان خراسان‌جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۷۱ داروخانه خصوصی، ۱۶ داروخانه داخل بیمارستانی و ۹ باب نیز شبانه‌روزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود ملزومات پزشکی( ماسک، الکل و موادضذعفونی) مورد نیاز مردم در سطح استان، بیان داشت: کمبودها تقریبا مشهود و این کمبودها در سطح داروخانه‌ها زیاد است چراکه مردم تنها داروخانه‌ها را برای نیازهای بهداشتی مرجع می‌دانند و جهت تأمین نیازهای بهداشتی به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تبیین کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مردم با هدف پیشگیری از ابتلا به این بیماری به خرید ماسک‌های پزشکی روی آوردند که سبب کمبود و نیز گرانی این محصول بهداشتی در استان شد.

سهمیه ۳۰ تا ۱۰۰  عددی داروخانه‌ها از محلول ضدعفونی دست

آهنی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته با استفاده از ظرفیت یکی از کارخانه‌های استان و تغییر خط تولید این کارخانه فعال سعی در افزایش تولید مواد ضدعفونی کرده‌ایم، تصریح کرد: با پیگیری همه نهادهای استان و دانشگاه علوم پزشکی توانستیم سهمیه الکلی را برای این کارخانه تأمین کنیم.

وی با اشاره به تولید مواد ضدعفونی کننده دست در این کارخانه و نیازهای مردم، تبیین کرد: روزانه سه هزار اسپری ضدعفونی دست در این کارخانه تولید می‌شود اما حجم آن پاسخگوی نیاز مردم استان نیست، به‌گونه‌ای که روزانه به هر داروخانه خراسان‌جنوبی حدود ۳۰ تا ۴۰ عدد محلول ضدعفونی دست می‌رسد.

توزیع ۲۸ هزار عدد مایع ضدعفونی‌کننده دست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با افزایش میزان تولید کارخانه، میزان توزیع ما به هر داروخانه حداکثر به ۱۰۰ عدد رسیده است اما باز هم جوابگوی نیاز مردم استان نیست و نیاز مردم خیلی بیشتر است.

آهنی با اشاره به اینکه بخشی از تولید را از طریق شرکت‌های پخش مرتفع و حدود سه تا چهار هزار عدد ژل ضدعفونی در هفته گذشته داروخانه‌ها توزیع کرده‌ایم، مطرح کرد: تاکنون حدود 23 هزار اسپری ضدعفونی کننده دست و حدود چهار تا پنج هزار ژل ضدعفونی دست بین داروخانه‌ها توزیع کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه در حوزه ماسک مشکل داریم چون تاکنون هیچ ماسکی در سطح داروخانه‌ها توزیع نشده است، اضافه کرد: همچنان پیگیر سهمیه ماسک برای استان هستیم و از طریق شرکت‌های پخش قرار است ماسک در استان توزیع شود اما این موضوع با اولویت بیمارستان‌ها و کسانی که در خط مقدم مراجعه بیماران هستند، می‌باشد.

کمبود جدی ماسک در استان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تبیین کرد: براساس بخشنامه وزارت بهداشت، تمامی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان ماسک موظف هستند تا اطلاع ثانوی ۱۰۰ درصد ماسک‌های تولیدی خود را اعم از فیلتردار، بدون فیلتر، کش‌دار و بنددار را به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه‌ بیماران تحویل دهند لذا اگر ماسک وارد استان شود با اولویت کادر بهداشتی و خواهد بود و اگر به اندازه کافی تأمین شود در اختیار مردم استان هم قرار خواهد گرفت.

آهنی خاطرنشان کرد: تمام افراد و ارگان‌هایی که آمادگی تهیه و تولید ماسک را دارند می‌توانند به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند  تا در اسرع مجوز را صادر و همه امکانات قانونی را برای تهیه ماسک تأمین کنیم.

کشفیات اندک ماسک/ اولویت با کادر پزشکی است

وی با اشاره به تولید ماسک توسط افراد و اشخاص مختلف، مطرح کرد: تاکنون نمونه‌های بسیار زیادی تولید و به معاونت غذا و دارو استان ارسال شد اما هیچ کدام از ماسک‌های تولیدی (از نظر پارچه) از کیفیت لازم برخوردار نبود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص محموله‌های اقلام بهداشتی احتکار شده و توزیع آن بین داروخانه‌ها، مطرح کرد: برخی از این محموله‌ها تاریخ گذشته و برخی شامل دستکش بوده است لذا حجم کشفیات به‌خصوص در بخش ماسک زیاد نبوده اما همین مقدار اندک را در مراکز بهداشتی و درمانی و عرضه عموم استفاده خواهیم کرد.

 انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس بیرجند خراسان جنوبی مواد ضدعفونی دست ژل دست اسپری ضدعفونی دست توزیع ژل دست داروخانه ماسک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سازمان غذا و دارو کرونا پیشگیری توزیع مواد ضدعفونی دست کادر پزشکی کشف ماسک سهمیه داروخانه ها محلول ضدعفونی دست نیازهای بهداشتی ضدعفونی دست داروخانه ها نیاز مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز،‌ شنبلیله گیاهی است که به طور سنتی برای درمان بیماری ها از جمله ریزش مو استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است شنبلیله در واقع برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد.

دلایل احتمالی اثرگذاری شنبلیله منبع غنی از پروتئین:

شنبلیله منبع خوبی از پروتئین است که برای سلامت مو ضروری است. کمبود پروتئین می تواند منجر به ضعیف شدن و شکنندگی مو شود.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی:

شنبلیله حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی از جمله آهن، ویتامین B6، اسید فولیک و نیاسین است که همگی برای سلامت مو مهم هستند. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به ریزش مو شود.

خواص ضد التهابی:

شنبلیله دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب پوست سر کمک کند. التهاب پوست سر می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.

هر آنچه باید در مورد ریزش مو بدانید | روش‌های جدید برای درمان ریزش مو

نحوه استفاده از شنبلیله برای مو ماسک مو:

می توانید از پودر شنبلیله برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با ۲ قاشق غذاخوری ماست یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید.

آب شنبلیله:

همچنین می توانید از آب شنبلیله برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. برای تهیه آب شنبلیله، ۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، دانه ها را صاف کرده و از آب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

مصرف خوراکی:

می توانید شنبلیله را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید. شنبلیله را می توان به عنوان ادویه در غذاها استفاده کرد یا به صورت مکمل مصرف کرد.

موارد احتیاط در مصرف شنبلیله

اگر به شنبلیله حساسیت دارید، از استفاده از آن خودداری کنید. زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف شنبلیله با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 847415 برچسب‌ها خواص مواد غذایی موی سر سبزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی