Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:18:53 GMT

ماموريت اصلي کميته امداد توانمندسازي است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۲۳۵۶

ماموريت اصلي کميته امداد توانمندسازي است

خبرگزاری آریا- رئیس کمیته امداد: ماموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد انقلابی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید مرتضی بختیاری افزود: کمیته امداد از جمله نخستین نهاد‌های کشور است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 14 اسفند 1357 از سوی رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان، نیازمندان، امداد رسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با تاکید بر حفظ کیان خانواده، کرامت و عزت نفس این عزیزان در مملکت تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اظهارداشت: روز 14 اسفند در تقویم کشور به نام روز نیکوکاری وترویج فرهنگ قرض الحسنه نامگذاری شده است.
رئیس کمیته امداد کشور گفت: تصور خیلی از مردم این است که وظیفه کمیته امداد تنها تحت پوشش قرار دادن نیازمندان و پرداخت مستمری و دیگر خدمات حمایتی به آنان است.
وی افزود: این نهاد انقلابی ماموریت‌ها و مسئولیت‌های زیادی دارد که پرداخت مستمری به افراد کار افتاده و سالمند یکی از این موارد است.
بختیاری در ادامه از وجود یک میلیون و 800 هزار نفر سالمند در سراسر کشور خبرداد و اظهارداشت: سن این افراد بالاست و اقتضای کار بدنی برای آنان فراهم نیست بنابراین افراد مزبور باید تحت پوشش قرار گیرند و بجز پرداخت مستمری خدمات دیگر هم باید به این عزیزان ارائه شود.
وی ادامه داد: تعدادی از مددجویان توان کار کردن دارند این دسته از مددجویان باید ضمن فراگیری آموزش‌های مهارتی و مشغول به کار شدن از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند.
رئیس کمیته امداد کشور گفت: این ماموریت اصلی کمیته امداد است از این رو باید تلاش کرد مددجویان را هرچه بیشترتوانمند و در مسیر تولید و اشتغال قرار داد.
وی افزود: از هدف گذاری که در اساسنامه کمیته امداد مدنظر قرارگرفته و همینطور به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است می‌توان به بحث کارآفرینی و اشتغال با هدف توانمندسازی و خودکفایی، ترویج فرهنگ کار بین خانواده‌ها و افراد تحت پوشش، تامین مسکن، ارائه خدمات ازدواج، بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای مددجویان، ترویج فرهنگ انفاق، ایثار، خیر، احسان و تقویت اعتماد مردم، توسعه مشارکت‌های مردمی، گسترش فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در خصوص شناخت و شناسایی فقر و روش‌های فقرزدایی اشاره کرد.
بختیاری اظهارداشت: مسئولیت کمیته امداد در حوادث غیر مترقبه مثل سیل و زلزله نسبت به مدجویان تحت پوشش خود بسیار سنگین است.
وی گفت: بطورکلی کمیته امداد دو نوع افراد را تحت پوشش خود دارد یکی مددجویان عادی و مستمری بگیران هستند که تعداد این افراد یک میلیون و 550 هزار خانوار است.
رئیس کمیته امداد کشور افزود: همچنین در قالب بند (ب) تبصره 14 قانون بودجه به منظور مبارزه با فقر مطلق 620 هزار خانوار سه سال هست که تحت حمایت قرار گرفته اند و از این محل به آنان مستمری پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون در مجموع دو میلیون و 200 هزار خانوار به تعداد پنج میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.
بختیاری ادامه داد: همه سال به تعدادی که خودکفا و از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند با مجوز سازمان برنامه و بودجه افراد جدیدی زیرپوشش این نهاد قرار می‌گیرند.
وی گفت: برای تحت پوشش قراردادن افراد جدید باید اعتبار مورد نیاز در بودجه‌های سنواتی لحاظ شود.
رئیس کمیته امداد کشور افزود: بخشی از بودجه کمیته امداد از حاکمیت و دولت است یعنی دولت مکلف است در بودجه سنواتی برای افرادی که نیاز به مساعدت دارند اعتباری را لحاظ و در مجلس تصویب کند و پس از تائید شورای نگهبان به این نهاد ابلاغ شود.
وی اظهار داشت: اگر بودجه سالانه را دولت 100 درصد تخصیص دهد تازه 47 درصد بودجه کمیته امداد تامین می‌شود و 53 درصد بقیه بودجه از محل کمک‌های مردمی و منابع داخلی خود این نهاد است.
بختیاری تصریح کرد: مردم سرمایه‌های اصلی کمیته امداد هستند از این رو باید تلاش کرد اعتماد مردم به این نهاد انقلابی را روز به روز تقویت کرد.
وی ادامه داد: این نهاد تاکنون با همکاری موثر مردم توانسته است خدمات متنوع و قابل قبولی در راستای عزت و کرامت خانواده‌های نیازمند ارائه کند.
رئیس کمیته امداد کشورگفت: کمیته امداد در طول چهار دهه گذشته منشا خدمات فراوانی برای محرومان و نیازمندان کشور بوده و این نهاد در عرصه‌های مختلف و گوناگون با خدمت رسانی به نیازمندان کشور کارنامه ماندگاری از خود بر جا گذاشته است.
وی افزود: از ابتدای سال 1374 تا پایان سال 1397 تعداد 700 هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده اند.
بختیاری اظهارداشت: کمیته امداد برای نان آور این خانواده‌ها با ارائه گواهی مهارت آموزی و اعطای تسهیلات، اشتغال مناسب ایجاد کرده است و به تدریج از زیر پوشش این نهاد خارج شدند.
وی ادامه داد: اگر این تعداد از زیرپوشش کمیته امداد خارج نمی‌شدند سالانه می‌بایست دو هزار و 100 میلیارد تومان به آنان مستمری پرداخت می‌شد که خوشبختانه با اشتغال افزایی این مستمری دیگر پرداخت نمی‌شود و به نفع بیت المال شد.
رئیس کمیته امداد کشور گفت: وام‌های که این افراد از بانک‌ها گرفته بودند بیش از 90 درصد با سیستم بانکی تسویه حساب کرده اند و 10 درصد باقیمانده که هنوز سررسید وام‌ها نرسیده است.
وی افزود: بانک‌ها می‌گویند خوش حساب‌ترین مشتریان سیستم بانکی مددجویان کمیته امداد هستند.
بختیاری اظهارداشت: مددجویانی که از طریق حمایت‌های کمیته امداد توانمند و کار آفرین شده اند؛ توانسته اند برای تعداد زیادی از افراد جامعه هم اشتغال ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: توانمندسازی مددجویان در صدر برنامه‌های این نهاد انقلابی قرار دارد یعنی افرادی که زمینه کار برای آنان فراهم است باید به طور حتم برای آن‌ها ایجاد اشتغال کرد.
رئیس کمیته امداد کشور گفت: خوشبختانه تا پایان بهمن سال جاری 160 هزار و 200 اشتغال با چهار هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در کشور ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی افزود: بودجه کمیته امداد در مجموع بودجه سال 98 کل کشور چهار هزار و 700 میلیارد تومان بوده که به نظر می‌رسد تخصیص آن شایدبه 80 درصد نرسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماموریت اصلی کمیته توانمندسازی پوشش کمیته امداد خارج نهاد انقلابی هزار خانوار خانواده ها تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی زنجان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که از این تعداد برای یک هزار و ۱۴ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود درخواست دو هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

قزوینیان تصریح کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

کد خبر 748031

دیگر خبرها

  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی