Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:04:22 GMT

تردد در بزرگراه بین‌المللی حلب - دمشق از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۷۲۹۴۷

تردد در بزرگراه بین‌المللی حلب - دمشق از سر گرفته شد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه در یک گزارش ویدیویی از رفت و آمد خودروهای شخصی، عمومی و موتور سیکلت ها در بخش سراقب جاده حلب به دمشق خبر داد .

در این گزارش شهروندان سوری رفت و آمد در این مسیر را امن اعلام کرده و از ارتش سوریه به خاطر فراهم کردن شرایط از سرگیری دوباره تردد در آن تشکر کردند. 

شهر سراقب در جنوب شرق استان ادلب چند هفته قبل از سوی ارتش سوریه آزاد و به دنبال آن جاده حلب نیز بعد از هشت سال در این بخش بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 تروریست ها هفته گذشته در سایه برخی حمایت ها بخش هایی از این شهر را دوباره اشغال کردند که با آزادی دوباره آن از سوی ارتش سوریه با همکاری نیروهای مقاومت اکنون دوباره رفت و آمد در این مسیر راهبردی سوریه از سرگرفته شد. 

   سران روسیه و ترکیه نیز در مذاکرات روز پنجشنبه در کاخ کرملین توافق کردند که راهگذر امنیتی در حاشیه جاده ای که منطقه حلب را به بندر لاذقیه متصل می‌کند، ایجاد شود.

به گفته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، مسکو و  آنکار راهگذر امنیتی در شش کیلومتری شمال و نیز شش کیلومتری جنوب جاده متصل کننده لاذقیه به حلب ایجاد می‌کنند.                    

وی افزود: علاوه بر آن، از روز ۱۵ ماه مارس (۲۵ اسفند ماه) گشت مشترک واحدهای نظامی روسیه و ترکیه در نزدیکی شهر سراقب که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد و به تازگی از کنترل تروریست ها خارج شده، آغاز خواهد شد.  

شاخص های معین راهگذر امنیتی در حاشیه جاده مدنظر را وزارت دفاع روسیه و ترکیه در شش روز آینده تعیین می‌کنند. 

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز از سفر کمیته نظامی روسیه به این کشور طی این هفته و به دنبال توافق رؤسای جمهور ۲ کشور مبنی بر آتش‌بس در ادلب خبر داد.

به موجب این توافقنامه، روسیه و ترکیه عملیات گشت زنی مشترک در بزرگراه اِم فور را آغاز می‌کنند. این توافقنامه همچنین تصریح می‌کند که یک کریدور امنیتی ۱۲ کیلومتری به سمت شمال و به سمت جنوب این بزرگراه برای استان ادلب برقرار خواهد شد.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی با وجود توافق مزبور بین مسکو و آنکارا اقدام به نقض این آتش بس می‌کنند.

مرکز هماهنگی های روسیه در سوریه در آخرین آمار خود گزارش داد که گروه های تروریستی در ساعات گذشته ۶ مرتبه آتش بس را نقض کرده و مناطق مسکونی و پایگاه های ارتش سوریه را در حومه حلب و لاذقیه هدف حمله قرار دادند. 

تروریست ها پیشتر نیز از اجرای توافق سوچی بین روسیه و ترکیه و تحویل سلاح های سنگین خود سر باز زدند و آن را نادیده گرفتند.

این توافق شهریور ۱۳۹۸ در شهر سوچی روسیه امضا شد.

برچسب‌ها مسکو روسیه خلوصی آکار ترکیه پروندهٔ خبری جنگ پشت دیوارهای ادلب سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه خلوصی آکار ترکیه سوریه سوریه سوریه سوریه سوریه روسیه ترکیه روسیه روسیه ترکیه سوریه روسیه ترکیه ترکیه روسیه روسیه ترکیه روسیه سوریه سوریه روسیه ترکیه روسیه مسکو روسیه خلوصی آکار ترکیه ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۷۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید

به گزارش خبرآنلاین، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم.

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902624

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران به دلیل گل و لای
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران